REKONSTRUKCE ZRUŠENA, INFORMACE JE TEDY NEPLATNÁ! Ahoj! V prvé řadě moc děkujeme všem, kteří vyplnili náš dotazník ohledně ubytování – velmi nám to pomohlo s těžkým rozhodováním. S blížícím se otevřením registrací je načase upřesnit, jaké rozh …více
Každý rok po GameConu se vyrojí spousta nadšených dotazů: „Ty komorní larpy jsou super, chtěl bych si nějaký zahrát s kámoši na chatě, dají se někde stáhnout?“ „Kde jinde kromě GameConu se dají hrát komorní larpy? Chci víc!“ Mám pro tebe dobrou a …více
Přátelé a kamarádi, chtěli bychom se s Vámi podělit o některé informace týkající se organizace GameConu a nabídnout bližší vysvětlení pro ty z Vás, kteří „něco zaslechli“ a rádi by naše vyjádření k věci. V průběhu letošního roku jsme dostali žádost …více
Naše vaše zpětné vazby aneb naše odpovědi na výběr z vašich dotazníků Každý rok vám po GameConu posíláme dotazníky se zpětnou vazbou a přísaháme, že je opravdu čteme a zohledňujeme. Opravdu! Uznáváme, že jich posíláme hodně, ale není to nadarmo! …více
Jak si zahrát boží larp? 1. Vyberte si svůj vysněný larp. Zamyslete se, jaká hra by vás lákala. Vážná nebo odlehčená, vztahovka nebo argumentační, dobrodružná nebo komediální, improvizační nebo skriptovaná? Letos bychom chtěli zamakat na anotací …více
Ježíšek si dnes trochu pospíšil a do redakce nám dorazilo povídání vítězné družiny Mistrovství v DrD 2017 k letošnímu dobrodružství. Věříme, že již brzy budeme moci vydat i dobrodružství po všech korekturách. Mezitím… Příjemné čtení a vzpomínání. …více
Mistrovství v DrD: Paní a Pánové Jeskyně WANTED! Znáš to – chodbou prochází skupina lidí, které obklopuje aura tajemna a vysoký level cool faktoru…. Ostýchavě odvracíš svůj zrak… Ty víš, kdo jsou – ano, PJové mistrovství v dračáku! Zasníš se – „k …více
Obrázek z deviantart.com od Monique Stejně jako v loni a předloni, i letos mohli hráči Mistrovství v Dračím Doupěti vyplnit dva dotazníky – papírový po každém odehraném kole a on-line dotazník po skončení GameConu. Na řádcích níže najdete vybraná …více
Larpy se za posledních osm let etablovaly jako důležitá součást Gameconu, bez které si mnozí svou účast na něm ani neumí představit. Elen se v následujícím textu zamýšlí nad problémy, které larpovou linii, jejíž je šéfkou, tíží. Predgameconová lar …více
Ahoj, GameCon 2017 se pomalu blíží a jeho součástí bude již tradičně programová linie Epických deskovek. I letos si tedy budete moci vyzkoušet nové zajímavé hry pod dohledem našich zkušených vypravěčů, případně si znovu zahrát své oblíbené složitěj …více
„Hoj, ty Štědrý večere, ty tajemný svátku, cože komu dobrého neseš na památku?“ „U Velesa, kdo by čekal, že to bude trvat tak dlouho… Na Hod mělo být hotovo a nakonec až Morena o Kračunu prohlásila naše dílo za hotové. Nyní naše duše mohou odej …více
„Svět se změnil. Cítím to ve vodě. Cítím to v půdě. Cítím to ve vzduchu. Mnohé, co kdysi bylo, je ztraceno. Neboť již nežije nikdo, kdo by to pamatoval.“ Omyl. To co bylo, není ještě ztraceno. V opuštěných dračích doupatech ještě nevyčichla síra …více
Tak je to definitivně a neodvratně za námi. Stará ošoupaná saka jsme vrátili na půdu, novou placku připnuli na speciální místo vedle všech ostatních a možná už je čas začít nosit i jiné tričko, než to s hlavou jednorožce. A stejně jako jsme rádi za …více
Autor soutěžního dobrodružství pro mDrD 2016 píše o záměru, s kterým se do jeho tvorby pustil. Posuďte sami, zda se jej podařilo alespoň částečně naplnit. Největší boom má Dračí doupě již dávno za sebou. Doby, kdy DrD bylo fenoménem pro náctileté, …více
„GameCon je takový malý deskovkářský svátek,“ říká Petr Čáslava z Deskofobie Deskofobie je jeden z nejznámějších projektů věnujících se deskovým hrám v ČR a na Slovensku. Začínala jako oblíbený kanál na Youtube, kde se recenzují nově vyšlé deskové …více
MOKRÁ MSTA – Vodní bitva na GameConu! Tak už je to jisté. Salvatore Bonano odhalil štěnici ve svém kožichu. Udělal z ní exemplární případ, ale to se z nějakého důvodu dotklo rodiny Genovese. Gambino po takové aféře raději udělali ve svých řadách č …více
Letošní dobrodružství pro Mistrovství v Dračím Doupěti si zakládá na reáliích, které lze hrubě přirovnat k období osidlování českých zemí Slovany (6. století). Snahou autora dobrodružství je vytvořit zajímavé prostředí s jasným řádem, pravidly a at …více
Maník nedávno zveřejnil svůj pohled na GC, který myslím dává poměrně hezký pohled do toho, jak GC vzniká, ale přecejen GC dělá lidí hodně a tak to není pohled jediný. Říkal jsem si, že bych mohl nabídnout alternativní pohled na to, jak GC vzniká a …více
(Lukáš Dvořáček) Mistrovství v Dračím doupěti je tradiční a zavedená značka, ale i taková značka prošla za dobu svojí existence evolucí, kterou není radno zanedbávat. Jelikož je Mistrovství stále především soutěží, posvítíme si v tomto článku na ho …více
První vlna přihlašování na Gamecon je již za dveřmi a tak jsme se rozhodli napsat článek o tom, proč bys v záplavě kvalitních larpů a rpg neměl přehlédnout ani sekci Epických deskovek. Zde jsou hlavní důvody, proč si je podle nášeho názoru zahrát: …více
Následující řádky jsou pohled jednoho z organizátorů GameConu (Maníka) a nejedná se o náhled celého týmu. Dnes, tedy 3.5. ve 20:15 spouštíme registrace na GameCon (na festival, na aktivity o týden později). GameCon má za poslední dobu tak překotný …více
Už jste někdy po přečtení knihy toužili po tom, aby měla ještě jednou tolik stránek? Přáli jste si, aby film, který jste právě viděli, neskončil a vy se mohli dívat dále? Chtěli jste shlédnout hry skryté za oponou divadla? Letos se již poněkolikát …více
Tento text byl publikován 1. dubna 2016 (jedná se tady o aprílový žertík). Na letošní ročník GameConu chystáme i spoustu novinek a právě zcela nový a revoluční přihlašovací systém je jedna z nich. Chceme vám – účastníkům GameConu – poskytnout ten …více
„Už jsi hrál nějaký larp?“ „Pojeď na Gamecon zahrát si tenhle larp, je to super hra!“ „Ten larp byl ale boží!“ „A pak začala hrát hudba a mně se chtělo brečet…“_ Nenávidíte tyhle věty? Nerozumíte jim a nechápete, proč ten člověk, se kterým si chcete …více
Hráči Mistrovství v Dračím Doupěti měli letos příležitost vyplnit dotazníky týkající se organizace turnaje a samotného dobrodružství. V dnešním blogu vás seznámíme s výstupy z dotazníků. Zároveň jsme je doplnily o výsledky dotazníků, které vyplňovali …více
Družina Sinatré, která letos vyhrála Mistrovství v Dračím Doupěti, sepsala svůj postup soutěžním dobrodružstvím. Příběh z pohledu vítězů a dojmy hráčů si můžete přečíst na následujících řádcích. Hezké počtení! 1. Čtvrtfinále Dopisy, které jsme do …více
GameCon 2015 je za námi. Z organizátorů opadl stres, ale stále tak trošku smutníme, jak rychle to všechno uběhlo. Než vyhodnotíme vaše odpovědi z dotazníků, které máte ve svých e-mailových schránkách, dovolte nám shrnout, jak vidíme letošní GameCon m …více
(Lukáš Dvořáček a Radovan „Wulf“ Vlk) Roleplaying (dále jen RP) se se soutěžením spíše vylučuje, než doplňuje, namítnou mnozí z vás. A budou mít pravdu. Zároveň je to náramná zábava, pro hráče i pro PJ, mnoho družin si bez toho nedokáže dračák před …více
V RPG hraní již dlouho existuje nápad „multikampaně“, tedy hraní jednoho příběhu více skupinami naráz, které se navzájem ovlivňují. Rozhodli jsme se, že vám přibližíme proč je takové hraní zajímavé, jiné a hlavně zábavné. Je to právě přesně tři ro …více
Udatné rekyně, sliční rekové, přinášíme čerstvé zprávy o novinkách v letošním Mistrovství. Nového webu jste si jistě všimli. Spolu se změnou designu přišlo i několik změn v obsahu, proto doporučuji všem drakobijcům, aby tyto texty neunikly Vaší ctěn …více
Jeppe je vášnivý tvůrce všech typů her, jímž se věnuje již přes 20 let. Maria je bývalá hlavní organizátorka Fastavalu – festivalu her, jež má v Dánsku již více než 35-letou tradici a který je více než podobný českému GameConu. S Jeppem a Marií jsm …více
Josef Kundrát a Jakub Doleček je dvojice autorů, jež se asi čtyři roky zpátky vydali na poměrně trnitou cestu. Jejich cílem bylo proměnit nudné přednášky ve školních lavicích v akční a nadupanou zábavu při které se studenti navíc něco naučí. Daří s …více
Je to přesně měsíc, co skončil GameCon. Odpočatí a odvýletování můžeme konečně na chvíli zavzpomínat a zhodnotit, jaký byl. A to hned ze dvou pohledů – z pohledu organizátorů a z pohledu účastníka, který na blogu vydáme po vyhodnocení dotazníků. A …více
Když Matoušovi bylo 10 let, hrál s kluky ve tříde Dračí Doupě. Dnes se živí gamedesignem. Pracoval na DrD+, vydal vlastní hru Střepy Snů, která měla křest právě na GameConu. Rok na to se stal jeho hlavním organizátorem. Po té pracoval na vývoji Maf …více
Pokračování minulého blogu načrtne další kroky ke správné gradaci děje a uzavře tím i celý blog O příbězích. Zápletka Zápletkami jsme se zabývali i v minulém díle, zde jsem slíbil více podrobností. Dalo by se říci, že na dobrodružství je tím nejd …více
Minulý díl se týkal zápletek a vývoje postav v různých čístech života. Ovšem zápletky jsou jen motorem, který uvede do pohybu něco daleko většího – příběhy. Příběh postavy, příběh jedné země, příběh celého světa. Hraní jako psaní knihy Každá hra …více
Vítejte na Arboře. Na kontinentu, kde lidé, trpaslíci, elfové a další obyvatelé žili v relativní harmonii. Do doby, než sem portálem mezi dvěma planetami vtrhli záhadní tvorové, kteří hledali nový domov a našli víc, než si mohli přát. Úrodná území, …více
Organizujete festival a chcete se inspirovat? Nebo chcete jen poodhalit oponu a podívat se, co obnáší organizace GameConu? Či uvažujete, že byste se přidali do organizačního týmu? Pak je tento blog právě pro vás. A nebudeme mluvit jen o GameConu. …více
Petr Pouchlý alias Jezevec je jméno, které je slyšet ze všech stran. V devadesátých letech se věnoval RPG hrám, následně deskovkám a se založením Court of Moravia přešel na larpy. Věří ve zdravé prostředí ve firmách, pracoval v call centru, jako te …více
Než se, milí čtenáři, pustíte do dalšího čtení, doporučujeme si alespoň zběžně prohlédnout, jak takové dobrodružství pro mistrovství v DrD vypadá na papíře. Můžete být překvapeni, do jakých detailů jeho tvůrce musí zabíhat a s čím vším musí počítat …více
Pravidelně vás žádáme o vyplnění feedbacku na GameCon. Ceníme si pochval, které nás těší a motivují, ale především kritiky, připomínek a návrhů, které nám umožňují dělat GC každý rok o něco (jak věříme) lepší. Letos někteří kromě obecného dotazníku …více
Kdo hrál alespoň pár deskovek, jen těžko by mohl neznát jméno Vlaaďi Chvátila. Tvůrce titulů jako Through the Ages, Galaxy Trucker či Pictomania má své jméno vytetované na každé krabici a učí o něm dokonce jeden kurz na New Yorské univerzitě. Hry m …více
Čas se s časem sešel a je tu druhý díl našeho představování organizačního týmu Gameconu. Tentokrát se podíváme na Dukolma. Ten letos přebírá otěže nad sekcí RPG, tak se pojďme podívat kdo tomu bude letos vlastně šéfovat a co asi tak od něj můžeme o …více
Minule jsme si povídali o roleplayingu a o vytváření zajímavé postavy. Na to dnes naváži dětstvím a prvními dobrodružstvími postav, od čehož plynule přejdu k zápletkám obecně. Jak a kdy se z vesničana stane hrdina Máte propracovánu historii vaší …více
Legendy klubu dobrodruhů (dále LKD) měly letos první ročník a o to důležitější pro nás váš feedback byl. Samotný nápad vytvořit „klání“ v RPG Příběhy Impéria, jež jsou prostředím zasazené do viktoriánské Anglie a u mechanik se hodně inspirovali v s …více
Zdravíme všechny naše čtenáře u našeho nepříliš pravidelného občasníku, v němž bychom vám rádi představili jednotlivé šéfy sekcí, kteří se na GameConu budou starat o vaši zábavu. Na začátek jsme pro vás vyzpovídali Shaka (Shako a Žako jsou dva různ …více
Pravidla Dračích doupat jsou tu s námi již několik desítek let a během té doby urazila pěkný kus cesty. Každá verze určitým způsobem podporovala konkrétní způsob jejich hraní, zpočátku sice bezděčně, později naštěstí cíleně. První hry často vypadaly …více
Mezi jednotlivými ročníky GC se konají dva velké organizační srazy a na každém z nich se nám vrací jako bumerang stejná otázka: Přesunout GameCon? Proč? A pokud ano, kam? Nároky na organizační zázemí pro festival našeho typu nejsou dvakrát malé. N …více