(Komorní) larp je hra, ve které se na několik hodin ponoříte do jiného světa. Nemáte scénář jako například herci ve filmu, vy sami jste tvůrci svého příběhu. Svou roli hrajete podobně jako v divadle, nehrajete však pro diváky, ale pro sebe navzájem. Vyjednáváte, intrikujete a snažíte se o dosažení cílů či o maximální prožití postavy. Nemusíte být žádní herci, larp se nedá zkazit. Každý hraje tak, jak je mu přirozené – nejde o herecký výkon, ale o zážitek ze hry.
Zbytky lidstva přežívají na orbitální stanici. Zdrojů je málo, pravidla jsou přísná a pro narušitele zde není místo. Co dokážeš obětovat pro bezpečí tvých blízkých?
Korektura 2024
Každý prohřešek proti řádu se trestá. A.R.C.H.A. si nemůže dovolit plýtvat cennými zdroji na ty, kteří nabourávají křehký řád. Nejste schopni žít podle pravidel? Budete vypuštěni do mrazu vesmíru a vaše místo zaujme někdo, kdo si ho jistě bude vážit více. Všichni obyvatelé chápou, že je nutné pravidla dodržovat, aby mělo lidstvo šanci vydržet tak dlouho, dokud nebude Země opět obyvatelná.
Hráči se ocitnou v kůži obyvatel kosmické stanice, kteří mají rozhodnout o osudu jejich obyvatel. Dají přednost blahobytu celku, nebo upřednostní zájmy svých blízkých? A stojí vůbec oni o to?
Sci-fi rámec tvoří základ pro argumentační hru, ve které se snažíš překlopit váhy většiny na svou stranu. Ale nic není černobílé a v průběhu hry mají hráči možnost podívat se na věc očima různých stran.
Nečekej akční scény ani epické sci-fi kulisy, ale hutnou atmosféru důležitého rozhodnutí, které je třeba udělat tady a teď.
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Larp vznikl v rámci kurzu larpového designu Škool 2015.
Autoři: Jirka Bříza Březina, Pavlína Dráče Zvěřinová, Renata Tari Doubravová, Kateřina Kaacza Kalačová
Policisté vyhlásili pátrání po Alice Briarwood (16), která zmizela v úterý z města Silent Falls (CA). Pokud máte o jejím pohybu nějaké informace, volejte na linku 911.
Korektura 2024
Silent Falls je malé lesní městečko v srdci severní Kalifornie. Od dob ekonomické krize, která propukla pár let zpátky, lidé nejsou tak přátelští, jako bývali. Bylo to pár drsných let.
Na východní straně městečka se u nástěnky ve Franklinově akademii shromáždil hlouček studentů. Nikoho z nich nezaujalo vyhlášení voleb do studentské rady ani přihlášky do fotbalového týmu, ale čerstvě vyvěšený plakát nadepsaný prostě a jen „Pohřešovaná osoba“.
Alice is Missing je tiché RPG/LARP o zmizení Alice Briarwood, šestnáctileté studentky střední školy v ospalém americkém městečku jménem Silent Falls. Hráči se chopí rolí amerických teenagerů, kteří spolu komunikují prostřednictvím skupinové konverzace a snaží se zjistit, co přesně se s Alice Briarwood stalo. Je však docela dobře možné, že se dozví i to, co nikdy vědět nechtěli, o těch, se kterými jsou přátelé celý život.
Alice is Missing je indie hra na hranici mezi RPG a LARPem. Podle slov autora čerpá inspiraci z her jako jsou Life is Strange, Gone Home nebo Oxenfree a filmů nebo seriálů jako Riverdale či Pátrání.
Hra samotná probíhá od ukončení předherní přípravy za doprovodu atmosferické hudby bez mluveného slova a hráči spolu komunikují výhradně prostřednictvím skupinové (a částečně i soukromé) konverzace na mobilu. Je pro to nutné, aby si s sebou vzal každý hráč nabitý mobilní telefon ideálně s nainstalovaným Discordem.
Vliv náhody na hru je minimální, mnohem důležitější je role-playing a improvizace. V průběhu hry dostávají hráči v pravidelných intervalech podněty ve formě stop psaných jednoduchou angličtinou. Znalost angličtiny je tedy výhodou, ale rozhodně není nutná.
Dvě odlišné civilizace se střetávají v epickém souboji ideálů, hodnot, nenávisti, lásky, cti a pomsty.
Korektura 2024
„Být rebelem za mříží, nebo věznitelem, na tom nezáleží. Všichni jsou vězni své vlastní minulosti a duše…“ – Sivias Nolan, Prameny písku
Larp se odehrává v alternativním fantasy světě v kulisách vězení Dark Tower. V příběhu se střetávají uvěznění Sevaňané a Azadové střežící věž. Dvě skupiny lidí, které mají společného mnohem více, než se na první pohled zdá…
Hra nabízí prostor různorodým stylům hraní, od romantiky a silných emocí až po pletichaření, intriky a detektivní vyšetřování, to celé v rozsáhlém epickém vyprávění ve stylu Pána Prstenů. Hráčům je však ponechána velká volnost a vliv na tvorbu celého příběhu včetně závěru.
Larp probíhá v několika propojených místnostech stylizovaných do různých částí věže (vězení, výslechovna, azadský sál, laboratoře…) a hraje se v kostýmech stylově zapadajících do středověku. Hráči dopředu dostanou podrobný popis světa i svých postav, což skýtá spoustu možností, jak příběh rozehrát a gradovat postupně houstnoucí atmosféru.
Vstupuješ do lesa, všechno kolem tebe se propadá do tmy. Někteří tvorové se právě ukládají ke spánku a jiní se probouzí. Vše je tak, jak to má být, jak to vždycky bylo... nebo ne?
Again the night has fallen and all has gone gray
Far away is the sun, the land of the day
So many now sleep, but so many are awake
They do not know yet how much will be at stake
*
You stand among them and the emerald towers
Till the next dawn, there´s plenty of hours
What will you do? In your paws and claws the story is now
Will all of you live by the end to take your last bow?
Staň se součástí boje noci a dne, konfliktu mezi dvěma stranami, které si myslí, že jen ony mohou v tomto světě existovat a vládnout. Jak bude les vypadat za úsvitu a kdo bude stále naživu, aby ho spatřil, je jen na tobě.
Jedná se o poetický larp vytvořený na motivy konceptuálního alba Feathers & Flesh od švédské skupiny Avatar, který nabízí možnost odehrát si vlastní verzi této bajky. Album ani bajku ale není nutné předem znát.
Jde o improvizovanou divadelní hru, která se vyvíjí skrze hráčskou iniciativu a jejich rozhodnutí. Účastníci budou mít několik předepsaných charakterů, ze kterých si mohou vybrat, příběh jako takový je ale zcela neskriptovaný.
Autoři: Eletain, Tarru, Pohroma
Hra se bude hrát v češtině, ale je třeba anglicky rozumět, vypravěč bude verše přednášet anglicky.
Môže sa Benjamin stať upírom a zahryznúť svoju drahú Mínu sám? Môže Lucy prežiť do konca románu? Môžu Draculu zradiť jeho vlastné transylvánske spoločnice? Isteže!
Korektura 2024
Zabudni na to, čo si je v Stokerovom románe, vo vašej hre môže byť všetko inak!
Najslávnejšia novela od Brama Stokera bola prevedená na divadelnú scénu i na filmové plátno. Heart's Blood prináša legendárneho Draculu i do larpu. Hra prebrala základ príbehu a postáv, všetko je ale upravené v prospech hrateľnosti a doplnené množstvom originálnych herných mechaník.
Ide o dramatický komorný larp s preddefinovanými rolami. Hra začína s naskriptovanými scénami, ale čím postupuje ďalej, tým viac slobody hráči dostávajú a záver už je v ich rukách. Zažiješ dejové zvraty, napínavé scény i precítené monológy. Aj keď je atmosféra hry vážna, nečakaj presah – ide hlavne o prežitie dramatického príbehu.
Autor: Nathan Hook, úprava pro české publikum Martin „Šedý“ Honek
„Vrah si myslel, že může být chytřejší než Hercule Poirot. To si tedy myslel špatně. Nikdo není chytřejší než Hercule Poirot!”
Korektura 2024
Drahý příteli,
je mi velkou ctí Tě uvítat na oslavě mého významného jubilea. Po dobré večeři a přípitku se sejdeme při partičce pokeru. Věřím, že se oslava podaří, báječně se pobavíme a rozejdeme se v ranních hodinách.
Hercule Poirot je larp na motivy detektivek Agathy Christie zasazený do období po 1. světové válce. Pětice postav byla pozvána na oslavu narozenin a partičku pokeru zámožného uhlobarona Charlese Taylora. Na oslavě panuje zvláštní atmosféra, která vyvrcholí záhadnou vraždou.
Čekají tě tři hodiny plné intrik, záhad, vražd a tajemství. Zvolíš si postavu, která ti bude sedět nejlépe a díky které si hru co nejvíce užiješ. Ve hře jsou čtyři muži a jedna žena, ale není problém hrát opačné pohlaví.
V průběhu hry si vyzkoušíš zapojit vlastní šedé buňky mozkové, hledat stopy, skládat dílky jeden po druhém, nebo se budeš naopak snažit zakrýt své vlastní stopy. Taky budeš mít příležitost pokusit se odhalit onu osobu, která za tím vším stojí, spřádat intriky nebo hájit vlastní zájmy.
Nakonec to ale budete právě vy, kdo posadí vraha za mříže. Nebo se povede vrahovi uprchnout a začne znovu zabíjet? Protože jak řekl sám Hercule: „Zabíjet lidi je tak děsivě snadné.”
Autoři: Martin Brandejs a Tereza Tomečková
Larp na motivy stejnojmenné trilogie. Čekají tě nesnadná rozhodnutí, která mohou otřást základy tvých hodnot – přátelství, důvěry a schopnosti přinášet oběti.
Korektura 2024
Slastně se protáhneš v posteli. Dnes si dáš masáže a necháš se obletovat– Bušení na dveře… Kdo to ksakru je? Taková troufalost! Necháš toho dotyčného spráskat!
Dveře se rozletí… Ošlehaní muži se zbraněmi kráčejí dovnitř.
„Jste Seneca, tvůrce Her?“
Chvíli na ně zlostně hledíš.
„Kdo jste a co tu chcete? Víte, kdo já jsem?“
„To víme dobře,“ odvětí.
Najednou ti vše dochází, rebelové… Kde se tu vzali? Nešetrně tě vytáhnou z postele a smýknou tebou o zem.
„Teď si okusíš svou vlastní polívčičku v aréně. Hoďte ho k ostatním.“
Hráči budou představovat převážně bohaté zhýralé a sobecké Kapitolany, kteří se však díky vítězství Rebelů stanou vězni. Mají dvě hodiny na to, aby přemýšleli nad svými životy a dořešili své komplikované vztahy, než budou vpuštěni do arény. Hráči se mohou těšit na intriky, uzavírání spojenectví, hledání východiska i na silný niterný zážitek.
Pro hru není potřeba znát knižní či filmovou předlohu.
Hráči dostanou podrobné informace o svých postavách – minulost, vztahy, příběhy… a budou ponecháni svému neblahému osudu.
Děj bude posouván několika vstupy a bude postupně houstnout, hráči však budou mít dostatek volnosti pro řešení vztahových zápletek, plánování záchrany i uzavírání paktů.
Hra je kostýmová (je vhodné vzít si s sebou něco křiklavého, extravagantního) a malovací (ornamenty na tváři, ozdoby), celkový průběh vážný až tragický.
Je to jako probuzení z dlouhého spánku. A v hlavě začínají vířit otázky: Kde to jsem? Jak jsem se sem dostal? Co se stalo? A hlavně ta nejdůležitější: KDO jsem?
Korektura 2024
… otevíráš oči. V útulné místnosti hledíš do tváří, které odráží stejný zmatek, jaký právě pociťuješ i ty. Čtyři osoby stejně oblečené jako ty, každý má na hrudi štítek se jménem, které je pro tebe stejně cizí jako to tvoje. A všechny pohledy směřují k obálce na stole. Po chvíli napjatého ticha se jeden z vás osmělí, bere obálku do ruky, otevírá ji a k údivu vás všech nahlas odříkává první slova toho dopisu.
„Vážená poroto…“
Iure (právem, překlad z latiny) je komorní larp pro pět hráčů, kteří představují porotce v soudním procesu takzvaného posledního odvolání, či „nejvyššího práva“ – procesu, ve kterém jsou porotci pro zachování maximální objektivity zcela odděleni od své minulosti a zkušeností. Iure je zdánlivě argumentačním LARPem z prostředí soudního procesu, ve kterém hráči budou nejen rozhodovat o vině, či nevině, ale především poodkryjí závoj minulosti vlastních postav.
Základním kamenem Iure jsou vzpomínky – situace z minulosti postav, které zásadním způsobem mění charakter a chování. Hra je jednotlivými vzpomínkami rozdělena na „scény“, které propojuje netradiční soudní proces, o kterém hra pojednává.
Iure je vážná hra, která obsahuje velké množství citlivých témat včetně fyzického i psychického násilí a smrti. Postavy jsou rozdělované přímo autorem hry.
Chemické a nukleární zbraně, genetické experimenty, pokusy s viry… Udělali jsme si to sami. Skupina lidí stojí na prahu apokalypsy. Ty jsi jedním z nich. Jakou cenu má tvůj život?
Korektura 2024
Téměř všechny postavy, které v larpu jsou, byly na benzinové stanici nedaleko jejich satelitního městečka, když se staly svědky rychle postupujících a hrotících se událostí.
Nakupovali a tankovali, najednou se nějaký muž ve středních letech skácel k zemi a vzápětí se zvedl a zaútočil na nejbližšího člověka. Před benzinku se přiřítilo auto, srazilo se se stojícím kamionem a tím se zastavilo. Z něj se vypotácel další agresor, vypadal nemocně, bledě, oči zežloutlé a bezvýrazné, pohyby zrychlené, a i když měl přeražená žebra a zlomené končetiny, nezdálo se, že by si toho všímal.
Panika vypukla i před benzinkou, zvlášť když lidé začali vybíhat ven a všimli si masy běžících nakažených, která se velmi rychle přibližovala z městečka…
Larp se odehrává v současné Americe v blíže nespecifikovaném městě. Téma je zombie apokalypsa, ale ta tvoří jen pozadí příběhu, důležitou otázkou je, kdo má vlastně právo na život a jestli jsou lidé opravdu o tolik lepší než zombie.
Larp se odehrává v jedné „budově“, v současnosti, nejsou potřeba kostýmy, všechny rekvizity dodáme – kostýmům se však nebráníme. Používají se klasické mechaniky jako divadelní rvačka, všechno bude vysvětleno před hrou. Postavy mají svůj background, ale nejsou naskriptované – co a jak se bude dít, je na hráčích (sandbox a hodně velký prostor pro pojmutí postav a situace dle každého hráče).
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autoři hry: Martin Mart Janoušek, Vladana Maggie Bačová
Existuje řada dochovaných historických záznamů o zázracích, dílech ďáblových, kouzlech a dalších stopách použití magie.
Korektura 2024
Na počátku 19. století přišla v Anglii vlna populárního zájmu o tyto okultní dokumenty a utvořily se různé skupiny, které se zabývaly jejich studiem a snahami o návrat magie do tohoto světa. Co všechno lze magicky dokázat? Jak to funguje? A proč po roce 1500 najednou dramaticky klesl počet dochovaných dokumentů s okultní tematikou? Tyto a jiné otázky si kladou urození gentlemani z Klubu přátel anglické magie.
Mezitím Napoleon za kanálem sbírá vojska a připravuje invazi na Britské ostrovy. Jak to, že změnil své plány a netáhne na Rusko? Kdo ho přesvědčil? A jak mu v jeho plánu zabránit? Jen samé otázky a na odpovědi je času pramálo. Skupina zdánlivě nesouvisejících cestujících ve vlaku do Londýna ale může mít v rukou osud Anglie.
Konverzační hra s předepsanými postavami je volně inspirována Jonathanem Strangem a panem Norrellem od britské autorky Susanny Clarkové. Jde o klasickou žánrovku, která si nedělá ambice udělat díru do světa, ale slibuje věci typické pro její předlohu – anglickou uhlazenost, záhady k odhalování a společenské konverzace na úrovni.
Pro zlepšení atmosféry doporučujeme jednoduchý kostým zapadající do viktoriánské Anglie, postačí košile/halenka, kalhoty/sukně.
Česká vesnice se na počátku 50. let zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.
Korektura 2024
Občas kruté, občas naivně prosté místo, které o sto let dříve zachytil Erben ve své Kytici, již bájnost téměř nepřipomíná.
Co se však stane, když starý sedlák náhle zemře a zanechá za sebou tři dospělé děti, jejichž názory by nemohly být rozdílnější, a vesnici obchází strašidla zrady a kolektivizace? Co se stane, když nový hlas vykřikne: „Pojď si proň, pojď, vem si ho, zlostníka?“ A když jiný zvolá: „Milého mi vrať, nebo život můj zkrať?“
Larp sleduje osudy několika vesnických rodin v průběhu let 1951 a 1952 a dává hráčům prožít, jak se jednotlivé postavy mění dopadem politických rozhodnutí i osobních tragédií. Hráčské postavy se v naprosté většině nedají označit za kladné a může se stát, že budete hrát postavu, která zastává komunistické postoje.
Erbenova Kytice, jež byla inspirací pro vznik larpu, je přítomna v mezihrách i v tématech hlavních dějstvích, neboť lidé jsou pořád stejní. Špatná lidská rozhodnutí, hříchy a vina jsou věčné, stejně jako spravedlnost, trest či snad i pokání a odpuštění se manifestují podle doby.
Kytice je komorní larp spíše klasického typu, který klade důraz zejména na vztahy mezi postavami, jejich osobní i ideologické konflikty a atmosféru doby bez šťastných konců. První dvě dějství jsou skriptovaná a jejich průběh je pevně daný. Třetí dějství je pak naopak zcela volné a záleží jen na hráči, co jeho postava pod tlakem vnějších událostí udělá. Larp svou syrovostí odpovídá inspiračnímu zdroji a obsahuje citlivá témata spjatá s dobou a se zločiny komunistického režimu.
Autoři hry: Berenika Stárková, Rob Stárek
Jaký bude jednou život na Marsu? Čeká nás jeden den v první stálé kolonii na jeho povrchu.
Korektura 2024
Píše se rok 2064. Studená válka mezi Západem a Čínou odstartovala nejen nové závody ve zbrojení, ale i dobývání vesmíru. Za ohromného úsilí vlád Západu a soukromých společností vzniká na Marsu první trvalá kolonie. Planeta Mars však nabízí svým dobyvatelům nejednu výzvu.
Life on Mars je realistický sci-fi komorní larp zasazený do první kolonie na povrchu planety Mars. Před kolonisty je patrně jeden z nejtěžší dnů jejich života. Cíl? Přežít.
Larp je zejména argumentační, hráči spolu musí činit zásadní rozhodnutí, která určí osud celé kolonie. Žánrově se jedná o vážnou hru.
Autor hry: Jan Šedivý
„Plán připravený československými generály byl hrozivý. Pochopil jsem, proč mne moji vlastní generálové tehdy žádali, abych se mírnil.“ Adolf Hitler, Gdaňsk, 11. 8. 1939
Korektura 2024
Píše se rok 1938, Adolf Hitler připravuje plán, jak vojensky obsadit Československo. Nacistické Německo podporuje národnostní a rasovou nesnášenlivost prostřednictvím sudetoněmeckých stran a spolků. Adolf Hitler na sjezdu v Norimberku slovně zaútočí proti Československu, a to podnítí sudetské Němce k vyvolání povstání. Dochází k pohraničním útokům a je zavražděno několik desítek úředníků a vojáků, na což vláda reaguje posláním vojska do oblasti.
V obavě, že potlačení povstání poslouží jako záminka k útoku na Československo, se posiluje ostraha Sudet, severních Čech, jižní Moravy a jihozápadního Slovenska. O několik dní později je podpořena i ostraha hranic s Německem, Maďarskem a také s Polskem na Těšínsku. Vzápětí následuje vyhlášení úplné bojové pohotovosti v opevnění a na hlavním obranném postavení.
K obraně státu je připraveno zhruba půl milionu mužů.
Děj se odehrává na pevnosti v sudetské oblasti, kde sídlí malá posádka. Její členové sem byli převeleni 20. 2. 1938, aby ji uvedli do provozu. To ještě nečekali následnou mobilizaci 23. 9. 1938, která byla vyhlášena rozhlasem v 22:30. Po týdnu v napětí, během kterého bylo přesunuto 1 250 000 vojáků, dne 30. 9. 1938 generál Ludvík Krejčí vydal rozhlasem rozkaz složit zbraně, vzdát se a opevnění postoupit německým jednotkám.
Hra je rozdělena do bloků, je vážná, citlivá témata jsou postavení Čechů k Němcům, okupace a obecně doba začátku druhé světové války.
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autoři: Vlaďka Maggie Bačová, Ondřej Talon Vaculík, Jiří El-Nor Trávníček, Alžběta Isa Žilková
Sraz gymnázia po 10 letech, kde se setká trojice bývalých spolužáků a jejich učitel. Mají na co vzpomínat a o čem si povídat. Co když ale zazní věci, které by nikdo slyšet neměl?
Korektura 2024
„Lojza?“ Jáňa se nakloní přes stůl, skoro u toho převrhne sklenici zvětrávajícího piva, „Prej si od ČKD odvez celej valník trámů na ty svoje melouchy.“
„Jasný, kdo nekrade, okrádá rodinu,“ uchechtne se Fanda. Mrkne po bývalém spolužákovi, ale pak jeho pohled přiláká zase Jánin výstřih. Kdo by to byl tehdy na gymplu řek, že z ní vyroste tak hezká ženská?
– – –
„Pan Alois Kropáček. Popište nám jeho protistátní činnost, pane Novotný,“ z estébákova úsměvu mrazí. „A moc nezdržujte.“
Fanda se přerývaně nadechne. Musí jim něco říct.
„Lojza… teda, pan Kropáček,“ polkne naprázdno. „Prej si vzal v práci nějaké trámky, co pořeboval…“
To přece není tak velký prohřešek, to dělá každej, že jo. Když jim řekne spoustu takových drobností, třeba nepřijde čas na ty velké otázky…
Sraz gymnázia po 10 letech. Když už je rozebráno, kdo s kým (a za kolik), kdo vstoupil do strany, kdo se rozvedl, kdo co koupil v Tuzexu a kdo byl poslední léto v Jugošce, rozpadne se společnost na malé skupinky. V hospodě vyhrává Goťák s Michalem Davidem, všichni jsou už trochu líznutí, trochu nostalgičtí a každý si nese svá malá tajemství. U jednoho stolu sedí trojice bývalých spolužáků a jejich bývalý učitel. Mají na co vzpomínat a o čem si povídat.
Co když ale zazní věci, které by nikdo slyšet neměl? Co když jste z nějakého důvodu nuceni říct věci, které nechcete na sebe, a hlavně na své nejbližší říct?
Některé večery ale dopadnou hůř než jiné. Tento končí výslechy StB.
Skriptovanější larp experimentálnějšího rázu, ve kterém hráči postupně prozkoumávají dvě různé časové roviny a odhalují pravdu o událostech dané noci. Výslechy jsou součástí hry, hráči je odehrávají mezi sebou; nejedná se o reálnou simulaci výslechů. Nedochází k fyzickému ani většímu psychického násilí, výslechy jsou spíše konverzačního charakteru.
Autoři hry: Barbora Holland Stenglová, Zdeňka Kapybara Šlapaňská, Johny Cook, Miloš Morishort Kurek
Policejní stanice v nejhnusnější čtvrti LA. Korupce, drogové gangy, kriminalita a osm policajtů, kteří s tím mohou něco dělat. Tedy, pokud budou táhnout za jeden provaz.
Korektura 2024
Farmington. Nejhnusnější čtvrť v LA. Gangy, děvky, feťáci. Místo, kde je výrazně jednodušší sehnat balíček než koupit dnešní noviny. Ale od těch dob, co zde byla otevřena nová policejní stanice, se věci mění.
Půl roku práce přineslo výrazné snížení kriminality v ulicích, zejména díky zásahové jednotce. Jejím úkolem je především boj proti organizovanému zločinu – gangům. Zejména zadržení sice často hovoří o „nestandardních vyšetřovacích postupech“, ale ty zjevně přináší výsledky. Ne všichni s nimi ale souhlasí.
Odznak je konverzační komorní LARP z prostředí policejní stanice, žánrově lze označit jako „seriálová detektivka“ (hra je inspirována seriálem The Shield, jehož znalost před hrou výrazně __NE__doporučujeme).
Můžeš očekávat množství zápletek, dramatické divadelní situace i možnost výrazně ovlivnit chod hry. Naopak pokud chceš radši řešit policejní případy skrze množství připravených indicií, preferuješ jasně určený příběh, který ti zaručuje zábavu, může být hra zklamáním.
Stylové oblečení (košile, sako, kožená bunda…) vítáno, ale lze hrát i v civilu!
Autoři: Kamil Buchtík, Martin Buchtík
Grafika: Jakub Mařík
Nemáme před sebou žádná tajemství. Nebo ano? To zjistí sedm přátel, když během společné večeře nechají telefony na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas…
Korektura 2024
„Málem bych zapomněla – Chiara a Diego dneska nepřijdou.“
„Jak to? Co se stalo?“
„Rozešli se. Chiara našla v Diegově telefonu zprávu od milenky. Budou se rozvádět…“
„To je strašný!“
„Kvůli jedné zprávě…“
„No jo, kdyby se mu nedívala do telefonu, tak by se to nikdy nedozvěděla…“
„Počkej, ale kdyby neměl milenku, tak by se to nikdy nestalo.“
„Já myslím, že každý má nějaké tajemství. A mobil je taková naše černá skříňka. Co všechno se asi o člověku dozvíte, když se podíváte na zprávy v jeho mobilu…“
„Pche. Jsem si jistá, že Lele by mě nenechal, abych si přečetla jeho zprávy.“
„Klidně, když mi ukážeš svoje.“
„Já před vámi žádná tajemství nemám. Klidně tady nechám svůj mobil celý večer ležet na stole a všechny zprávy si můžete přečíst.“
„No já vám nevím, jestli je to dobrý nápad…“
„Tak… Kdo nemá co skrývat, ten se přece nemá čeho bát, ne?“
„Známe se už dlouho, před vámi bych stejně nic neutajil…“
„Tak počkejte, já mám nápad. Zahrajeme si takovou hru: celý večer necháme všichni svoje mobily na stole a všechny zprávy budeme číst nahlas.“
„Já si myslím, že je to hloupost…“
„Miláčku, měla bych se snad obávat, že mi něco tajíš?“
Itálie, Miláno. Sedm přátel se sejde na večeři. Znají se už dlouho, a tak se dohodnou, že si zahrají hru: v průběhu večera nechají všichni své mobily na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas. Nemají před sebou přece co skrývat, nebo snad ano? Během hry brzy zjistí, že možná mají víc tajemství, než si kdy mysleli…
Hra vychází ze stejnojmenného filmu – pokud se chceš vyhnout spoilerům, __NE__dívej se na něj před hrou.
Perfect Strangers jsou velmi civilní konverzační hra. Hraje se v jedné místnosti, většinu času okolo jednoho stolu. Budeš potřebovat mobilní telefon s nainstalovaným Whatsappem. Jdeš na večeři k přátelům, hodí se tedy slušné oblečení.
Hra je skriptovaná, ale nabízí hodně prostoru pro interpretaci, diskuse i rozhodování. V průběhu večera vám budou chodit na Whatsapp různé zprávy a je jen na vás, jak se s nimi vyrovnáte. Hra začíná jako komedie, ale poměrně rychle se stáčí k dramatu a konfliktům. Záleží jen na vás, jak to dopadne.
Hra pracuje s těžkými tématy, kterým se nelze vyhnout (konkrétně důvěra mezi partnery, nevěra a její hranice, snaha otěhotnět i nechtěné těhotenství, rodičovství, homosexualita, plastická chirurgie, psychoterapie, vztahy s ex, vztahy ke starší generaci, finanční problémy). Témata si mezi postavami nelze vybírat – pokud je pro tebe nějaké téma problematické, zvaž svou účast.
Není vhodné hrát hru s reálným životním partnerem.
Autor: Anna „Ainee“ Wagnerová
Jako Robin Hood a jeho banda v dnešním světě, potkává naše skupina na cestě do Milána dva neznámé spolucestující. Setkání, jež může navždy změnit jejich životy.
Korektura 2024
Provedli již mnoho podvodů a loupeží. Vždy berou nepoctivým a nikdy u toho nejsou chamtiví, aby někomu vzali vše, ale pouze „trochu“.
„Stačí jedno zlaté vejce,“ říká často Johan, vůdce triády.
„Když vezmete kvočně zpod zadku 1 vejce z 20, možná to ani nepozná.“
Johan, Max a Sophie jsou ostřílení hráči na poli zločinu. Oni jsou ale ti hodní. V tomto oboru se pohybují již delší dobu. Vždy, když oberou nějakého mafiánského bose, přesunou se do jiného velkého města a tam si najdou tu nejšpinavější štiku, na kterou se pak vrhnou. Tentokrát to byl Curych a jeden mafiánský bankéř. Vzali si trochu zlata a pár diamantů a jedou vlakem do Milána. Sophie bude mít za 2 dny 18 let, tak se to chystají oslavit.
Ve hře jsou ještě další dvě hráčské postavy – muž a žena. O těch nikdo nic dopředu neví.
Svět, ve kterém se bude naše hra odehrávat, je hodně podobný tomu dnešnímu. Pouze některé věci ti můžou připadat malinko nelogické až nereálné. Tak trochu jako ve snu, kde jsi opuštěním obývacího pokoje rovnou na ulici. Nebo kde se chodba může stát nekonečně dlouhou. Do někoho vypálíš tunu munice a přežije, jiný zemře úderem sklenicí do hlavy.
Ve hře se jedná hlavně o role, cíle a tajemství. Jsou v ní použity také RPG mechaniky, ale pouze jako hod kostkou pro přidání prvku náhody během akčních scén, které můžou nastat.
Celá hra se odehrává v jedné místnosti, která představuje vlakové kupé. Po celou dobu je s hráči „vypravěč“, který zastává všechny ostatní cizí postavy a svět okolo jako v RPG. Většinu času si ale hráči vystačí sami.
Postavy jsou předem připravené. Všechny informace dostaneš na místě. Není potřeba se nijak připravovat. Pouze jediné: přijď v dobré náladě.
Zástupci vrcholné české šlechty se sešli, aby předjednali, kdo bude příštím českým králem.
Korektura 2024
Král Václav III. byl nedávno zavražděn a české země se ocitly v bezvládí. Než se sjede celý zemský sněm, je potřeba upravit cestičku k snazšímu zvolení příštího českého krále.
Sešlo se zde devět zástupců nejvyšší, nejbohatší a nejpyšnější české šlechty, kteří se mají sjednotit ve své volbě. Každý má ale jiné motivace, jiné záměry a ne všem jde jen o blaho českého království…
Devět šlechticů se bude někdy handrkovat, jindy hádat, někdy možná i vznešeně vyjednávat o svých kandidátech. Budou padat návrhy, úplatky, výhrůžky a snad se nakonec panstvo shodne.
Hra je čistě vyjednávací, kostýmy budou k dispozici, ale pokud si chcete přinést vlastní, bránit vám nebudeme.
Pokud bude hezky, budeme hrát venku.
Šťastná a radostná léta na základní škole? První pusa, první cígo, céčka a kartičky oblíbených hokejistů. Nejčtenější literaturou fotoromán z Bravíčka. Chceš to prožít znovu?
Korektura 2024
Vzpomínáš na šťastná a radostná léta na základní škole? První pusa, první cígo. Největším úspěchem roku bylo získání kartičky oblíbeného hokejisty. Nejčtenější literaturou fotoromán z Bravíčka. Poznámka v žákajdě se jevila jako neřešitelný problém. Chceš to prožít znovu?
Hurá do Školy! Škola je odlehčený zábavný larp pro 24 žáků a 3 učitele. Odehrává se v prostředí páté třídy základní školy 90. let (to aby hráči nebili pedagogy hrané organizátory). Pátá třída, období, ve kterém se největší nepřátelé nachází v protější třídě a kdy milostné psaníčko nevyhnutelně vyvolá posměšky spolužáků.
Tato veselá hra je vhodná jak pro prvohráče, tak pro ostřílené larpery. Užije si ji zkrátka každý (experimentálně ověřeno). Škola je zaměřena na hraní dramatických situací, rozhodně v ní nejde o vítězství či vciťování se hluboko do charakteru postav. Je vystavěna na nadsázce a extrémních charakterech. Ať už chceš být ultraslušným šprtem či největší raubířkou ve škole, pojď se vrátit do školních lavic!
Kostýmy, účesy a školní pomůcky zapadající do páté třídy v 90. letech určitě uvítáme, fantazii se meze nekladou!
Autoři: Kamil Buchtík, Břetislav Šopík
Malá vesnice, kde se všichni znají… Nebo snad ne? Každý máme svá tajemství, svá trápení a své sny. Máme své blízké přátele, kterým můžeme věřit. Prozatím.
Korektura 2024
Byl neobvykle chladný letní večer. Dva lidé se procházeli úzkou uličkou mezi domy ukrývající se ve stínech stromů. Všichni o ní věděli, ale nikdo ji nepoužíval – až na občasné bezdomovce a mládež skrývající se s alkoholem a cigaretami. Puch moči a lihu držel všechny obyvatele vesnice v uctivé vzdálenosti.
V poslední době se však v této uličce začala scházet mládež ve věku kolem dvaceti let. Proč to dělají – a proč zrovna v této uličce, která nemá nejlepší pověst? To zůstává otázkou pro všechny kromě oněch čtyř mladých, kteří se neustále tváří zasmušile a záhadně. Něco se tam děje. A nejeden občan vesnice by rád přišel na to, co…
Temná ulička je hra plná tajemství, odhalování dávno zapomenutých událostí, intrik a lží. Odehrává se v současnosti v malé vesnici, ve které se všichni znají. Zahrajete si za devět obyvatel vesnice (čtyři mladiství a pět dospělých), kteří všichni něco skrývají a snaží se vypátrat tajemství ostatních. Čeká vás rodinné drama, problémy se zákonem, tíživá a závažná témata, která není dobré brát na lehkou váhu.
Většina hry leží silně na rozhodnutí a schopnostech hráčů. Každá postava má spoustu dějových linek, po kterých se dá pustit, s nejvyšší pravděpodobností nestihnete prozkoumat všechny. Minulost, hlavní zápletka i vztahy k ostatním postavám jsou dané, ale u několika postav jejich celkový charakter (například introvert vs. extrovert) dotváří hráč sám.
Hra se pomocí hudby a zvuků dělí na dny a noci, hráči předem vědí, kolik času na všechno mají. Je vážná, depresivní, tíživá, dramatická. Hraje se vevnitř, v několika místnostech, které mají vytvořit atmosféru vesnice / malého městečka.
Připrav se na citlivá témata (domácí násilí, smrt dítěte/rodiče, vážná nemoc, drogy, vražda), stísněnou atmosféru a silný emoční prožitek. Fyzický kontakt může a nemusí nastat – záleží na hráčích a domluvě před hrou i na vývoji celé hry. Může dojít k herní rvačce, případně milostným hrátkám (zcela závisí na rozhodnutí hráčů a nikdo po nich nebude chtít, aby se k někomu tulili, pokud jim to bude proti srsti).
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autor: Kateřina „Diké“ Andrysová
Vězení, divná páka, telefon… jak jsem se tu ocitl? Kdo mě sem strčil a proč? Je tu ještě někdo? Jak se dostanu ven? Haloooo! Pusťte mě ven!
Korektura 2024
Tato hra je jedinečná tím, že více informací už předem nedostanete, je to součást celého zážitku.
Čekejte silný zážitek, který rozvíří vaše emoce…
Pane prezidente, nerad vyrušuji, ale máme menší problém… na jihu se objevily zombie!
Korektura 2024
Vítej ve Spojených státech amerických, centru moci svobodného světa. Zapomeň na Romera a vúdú, protože Zombie mohou být mnohem nebezpečnějším nepřítelem uvnitř Bílého domu než pojídáním řidičů na legendární dálnici 66.
Dějištěm larpu se stává konferenční salonek a schůzka prezidenta Spojených států a skupiny jeho nejbližších poradců. Diskutují nad nepříjemným vývojem situace, kterou se zdá být „výskyt zombií na jihu“.
Vyzkoušej si tedy ochutnávku neotřelého politického jednání nad netradičním neživým problémem, před který jsou vrcholní politici postaveni, a ponoř se do larpu Všechny prezidentovy zombie, který ti přinášíme v českém překladu.
Jedná se o jednoduchou hříčku zaměřenou na odlehčené politikaření a krizové řešení situace. Hra staví na improvizaci a očekává od hráčů vlastní invenci. Tento larpový stařík byl napsán před 14 lety, stále ale dokáže parádně pobavit.
Autoři: Alex Bradley, Mike Beddes