V (komorním) larpu se na několik hodin ponoříš do jiného světa. Nemáš pevně daný scénář jako herci ve filmu – příběh tvoříš ty a spoluhráči. Nejsou tady ani diváci, hrajete jen pro sebe navzájem.
Vyjednáváš, intrikuješ a snažíš se o dosažení cílů či o maximální prožití postavy. Nezáleží na tom, zda máš herecké zkušenosti, hraješ tak, jak je ti přirozené. Cílem je hlavně zážitek, a tak se larp nedá zkazit.
Zbytky lidstva přežívají na orbitální stanici. Zdrojů je málo, pravidla jsou přísná a pro narušitele zde není místo. Co dokážeš obětovat pro bezpečí tvých blízkých?
Korektura 2024
Každý prohřešek proti řádu se trestá. A.R.C.H.A. si nemůže dovolit plýtvat cennými zdroji na ty, kteří nabourávají křehký řád. Nejste schopni žít podle pravidel? Budete vypuštěni do mrazu vesmíru a vaše místo zaujme někdo, kdo si ho jistě bude vážit více. Všichni obyvatelé chápou, že je nutné pravidla dodržovat, aby mělo lidstvo šanci vydržet tak dlouho, dokud nebude Země opět obyvatelná.
Hráči se ocitnou v kůži obyvatel kosmické stanice, kteří mají rozhodnout o osudu jejich obyvatel. Dají přednost blahobytu celku, nebo upřednostní zájmy svých blízkých? A stojí vůbec oni o to?
Sci-fi rámec tvoří základ pro argumentační hru, ve které se snažíš překlopit váhy většiny na svou stranu. Ale nic není černobílé a v průběhu hry mají hráči možnost podívat se na věc očima různých stran.
Nečekej akční scény ani epické sci-fi kulisy, ale hutnou atmosféru důležitého rozhodnutí, které je třeba udělat tady a teď.
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Larp vznikl v rámci kurzu larpového designu Škool 2015.
Autoři: Jirka Bříza Březina, Pavlína Dráče Zvěřinová, Renata Tari Doubravová, Kateřina Kaacza Kalačová
Šestice obyvatel morem sužovaného města se sešla ve sklepě místního alchymisty, aby nalezli lék na nemoc. Nečekali ale, že ho naleznou zavražděného a že v jeho sklepě straší.
Korektura 2025
Nad Západním městem se vznášela temná mračna, mrtvoly už nebylo kam ukládat, nářek umírajících a pozůstalých se ozýval na každém rohu. Nad Východním městem kroužila hejna vran nasycených těly mrtvých, jež ležela v ulicích.
Západní a Východní město nikdy nebyli velcí spojenci, mír mezi nimi byl velmi křehký. Nyní ale musí čelit stejnému nebezpečí, stejnému nepříteli, jenž nemá podobu ani tvar.
Mor. Tato tři písmena byla synonymem zkázy a zmaru. Nemoc, která zabíjela dobytek i lidi, byla nezastavitelná. Obyvatelé obou měst se skrývali v nadějích, že se jim možná nemoc vyhne, že přijde nějaká pomoc, která je zachrání. Ale žádná taková záchrana stále nepřicházela.
Na kraji Západního města stojí mohutná stavba, laboratoř. Místní alchymista známý svou nepřívětivou povahou rozeslal dopisy vybraným osobám. Našel snad tenhle mistr možné řešení?
Ve městě obklopeném morem se v alchymistově sklepě nachází v zoufalé situaci šest postav. Během přibližně hodiny a půl budou hráči řešit záhadu místního sklepa, zažívat mystické návštěvy a urovnávat křivdy, než na ně sáhne smrt. Hra obsahuje mechaniku duchů, kterými se po své případné smrti stávají sami hráči a jako duchové mají nové možnosti i nové cesty k řešení starých či nových problémů.
Policisté vyhlásili pátrání po Alice Briarwood (16), která zmizela v úterý z města Silent Falls (CA). Pokud máte o jejím pohybu nějaké informace, volejte na linku 911.
Korektura 2024
Silent Falls je malé lesní městečko v srdci severní Kalifornie. Od dob ekonomické krize, která propukla pár let zpátky, lidé nejsou tak přátelští, jako bývali. Bylo to pár drsných let.
Na východní straně městečka se u nástěnky ve Franklinově akademii shromáždil hlouček studentů. Nikoho z nich nezaujalo vyhlášení voleb do studentské rady ani přihlášky do fotbalového týmu, ale čerstvě vyvěšený plakát nadepsaný prostě a jen „Pohřešovaná osoba“.
Alice is Missing je tiché RPG/LARP o zmizení Alice Briarwood, šestnáctileté studentky střední školy v ospalém americkém městečku jménem Silent Falls. Hráči se chopí rolí amerických teenagerů, kteří spolu komunikují prostřednictvím skupinové konverzace a snaží se zjistit, co přesně se s Alice Briarwood stalo. Je však docela dobře možné, že se dozví i to, co nikdy vědět nechtěli, o těch, se kterými jsou přátelé celý život.
Alice is Missing je indie hra na hranici mezi RPG a LARPem. Podle slov autora čerpá inspiraci z her jako jsou Life is Strange, Gone Home nebo Oxenfree a filmů nebo seriálů jako Riverdale či Pátrání.
Hra samotná probíhá od ukončení předherní přípravy za doprovodu atmosferické hudby bez mluveného slova a hráči spolu komunikují výhradně prostřednictvím skupinové (a částečně i soukromé) konverzace na mobilu. Je pro to nutné, aby si s sebou vzal každý hráč nabitý mobilní telefon ideálně s nainstalovaným Discordem.
Vliv náhody na hru je minimální, mnohem důležitější je role-playing a improvizace. V průběhu hry dostávají hráči v pravidelných intervalech podněty ve formě stop psaných jednoduchou angličtinou. Znalost angličtiny je tedy výhodou, ale rozhodně není nutná.
Hra o lásce, vztazích, kostlivcích ve skříni a hledání svého místa ve světě, který na první pohled nedává smysl.
Korektura 2025
„Ještě jednou vítej na té nejlepší škole. Doufám, že jsem udělala dost na to, abych tě vyslala na tuto cestu životem.“
„Víš, když mne by zajímalo, jaké by bylo na takové cestě jít spolu.„
V dalekém Japonsku se nachází nejprestižnější škola pro mladé kouzelníky na světě – Amorova Akademie. Na tuto školu byl přijat nový student a s tím přichází i nová fáze jeho života a také první příležitost pro mladého člověka nahlédnout do tajů lásky a romance. Ne všechno je však tak, jak se zdá být a příchod nového studenta možná naruší křehkou rovnováhu vztahů, která už na škole je.
Hra se silnými romantickými prvky se inspiruje jak anime estetikou, tak dating simulátory, jako je Hatoful Boyfriend nebo Princess Evangile. Přestože je hra romantická, neobsahuje intimní fyzický kontakt.
Upozornění: hra není vhodná pro lidi, kteří jsou citliví na následující témata: Sebevražda, domácí násilí, ghosting, gaslighting.
Autoři: Ondřej Wencl, Klára Adámková
Apokalypsu přežilo pouze Šedé město, které se pro to však vzdalo barev a postupně i svobody. Co když je to celé jinak? Dokážou se Barvíři postavit režimu i po smrti jejich vůdce?
Korektura 2025
Šest let od katastrofy. Šest let bez barev.
Lavalier hraje ve vile na housle – každý den od smrti Sarkina, našeho vůdce.
Odboj jako by se zastavil, copak se to už nezmění?
Mluví se o třech nováčcích. Nová naděje pro Barvíře?
Naděje na… barvy? Svobodu? Cestu ven?
Hra se odehrává v postapokalyptickém Šedém městě na severu bývalé USA, které údajně jako jediné přežilo šíření smrtelného záření, tzv. chromalinie, která pohltila většinu světa. Stalo se tak díky vynálezu Šedometů, které blokují ono záření, ale také znemožňují lidem vidět barvy.
Vládnoucí vědecká organizace město uzavřela do vysokých zdí a postupně nastolila totalitní režim, který je založen na zákazu barev. Proto vznikla odbojová skupina zvaná Barvíři, která spojuje nespokojené lidi z chudých čtvrtí se zbytky odbojové inteligence. Nedávno však zemřel zakladatel Barvířů a vedení předal svému zástupci, se kterým nesouhlasí všichni členové vnitřního kruhu odboje.
Cílem předních odbojářů je mezi sebe zvolit další členy vnitřního kruhu a následně vybrat první misi, na kterou Barvíři vyrazí bez zakladatele. Není však jisté, že každý z nich má s Barvíři dobré úmysly, vztahy mezi odbojáři jsou natolik propletené, že se kdykoliv může něco pokazit a zamotat.
Barevný odboj se odehrává v jediné scéně, setkání odbojářů má skriptovaný plán – přijímají se nováčci, volí se nová mise. Všechny pravomoce a řád fungování Vnitřního kruhu Barvířů nejsou fixní, hráči mohou některá pravidla měnit nebo jejich změnu prosazovat více či méně demokratickými způsoby. Nováčci, kteří nebyli přijati do Vnitřního kruhu, pokračují v kratší sólové hře ve stylu rozhodovací hry, která ovlivňuje hlavní hru, do které se pak lze i vrátit.
Ve hře je několik NERF zbraní, jejich použití však není pro hru nutné. Postavy mohou zemřít, ale mělo by se to stávat výjimečně a v pozdější fázi hry. Některé postavy si prošly v minulosti traumatickými událostmi, jsou to víceméně zlomení lidé, což může být citlivé.
Autoři: Jakub Syrovátka, Martin Syrovátka, František Jadrný
Osudová rozhodnutí, moc, politika, řádové sestry, spiknutí… Kdo přijme Změnu jako vítěz? Hra je založená na vesmíru Duny od Franka Herberta, používá však z většiny nové postavy.
Korektura 2025
Dva po generace znepřátelené rody zvané Ginaz a Moritani se s vládou Barona Kaydena Ginaz a Vikomta Artura Moritani začaly trochu sbližovat. Alespoň do té míry, že tomu Imperátor ani Řád Bene Gesserit nevěnují pozornost. Dokonce by se mohli sblížit i následníci těchto dvou rodů a válečná sekera by mohla být provždy zakopána.
Na vzdálené pouštní planetě Arrakis se však právě odehrávají události, které zamíchají kartami i při Svátcích míru, které spolu oba rody pořádají. Imperátorská loď právě podnikla drahou cestu, aby mezi rody vnesla Změnu.
Duna: Čas Změny se odehrává během slavností na dvoře vládců planety Ginaz. Většina postav zápasí mezi osobními cíli a vyšší politickou silou. Některé ambice jsou ctnostné, jiné naprosto sobecké, další se obracejí k vyšší moci. Je potřeba vybírat následníky, hledat si vhodné konkubíny, krýt sobě i blízkým záda a utrhnout si něco málo ze zbytků majetku vyvražděných Atreidů.
Znalost základních pojmů a příběhových prvků ze světa Duny je potřebná, ale není nutné mít přečtené knihy či zhlédnuté filmy. Hra není dělená na scény a je až na výjimečné situace čistě vážná. Hra může obsahovat rituální souboje s pěnovými meči. Postavy mohou ztratit své schopnosti, krajně být v pozdější hře deportovány nebo přímo zabity.
Citlivým tématem může být mechanika, kterou se na konci hry určí zrození potomků (důležité pro Bene Gesserit, nepředchází tomu žádná explicitní aktivita, mechanika je založená na vzájemném souhlasu).
(pozn. hra se odehrává ve vesmíru Duny, ale až na Feyda-Rauthu v ní nejsou existující postavy z předlohy)
Autoři hry: Jakub Syrovátka, Martin Syrovátka, František Jadrný
Vstupuješ do lesa, všechno kolem tebe se propadá do tmy. Někteří tvorové se právě ukládají ke spánku a jiní se probouzí. Vše je tak, jak to má být, jak to vždycky bylo... nebo ne?
Again the night has fallen and all has gone gray
Far away is the sun, the land of the day
So many now sleep, but so many are awake
They do not know yet how much will be at stake
*
You stand among them and the emerald towers
Till the next dawn, there´s plenty of hours
What will you do? In your paws and claws the story is now
Will all of you live by the end to take your last bow?
Staň se součástí boje noci a dne, konfliktu mezi dvěma stranami, které si myslí, že jen ony mohou v tomto světě existovat a vládnout. Jak bude les vypadat za úsvitu a kdo bude stále naživu, aby ho spatřil, je jen na tobě.
Jedná se o poetický larp vytvořený na motivy konceptuálního alba Feathers & Flesh od švédské skupiny Avatar, který nabízí možnost odehrát si vlastní verzi této bajky. Album ani bajku ale není nutné předem znát.
Jde o improvizovanou divadelní hru, která se vyvíjí skrze hráčskou iniciativu a jejich rozhodnutí. Účastníci budou mít několik předepsaných charakterů, ze kterých si mohou vybrat, příběh jako takový je ale zcela neskriptovaný.
Autoři: Eletain, Tarru, Pohroma
Môže sa Benjamin stať upírom a zahryznúť svoju drahú Mínu sám? Môže Lucy prežiť do konca románu? Môžu Draculu zradiť jeho vlastné transylvánske spoločnice? Isteže!
Korektura 2024
Zabudni na to, čo si je v Stokerovom románe, vo vašej hre môže byť všetko inak!
Najslávnejšia novela od Brama Stokera bola prevedená na divadelnú scénu i na filmové plátno. Heart's Blood prináša legendárneho Draculu i do larpu. Hra prebrala základ príbehu a postáv, všetko je ale upravené v prospech hrateľnosti a doplnené množstvom originálnych herných mechaník.
Ide o dramatický komorný larp s preddefinovanými rolami. Hra začína s naskriptovanými scénami, ale čím postupuje ďalej, tým viac slobody hráči dostávajú a záver už je v ich rukách. Zažiješ dejové zvraty, napínavé scény i precítené monológy. Aj keď je atmosféra hry vážna, nečakaj presah – ide hlavne o prežitie dramatického príbehu.
Autor: Nathan Hook, úprava pro české publikum Martin „Šedý“ Honek
Chemické a nukleární zbraně, genetické experimenty, pokusy s viry… Udělali jsme si to sami. Skupina lidí stojí na prahu apokalypsy. Ty jsi jedním z nich. Jakou cenu má tvůj život?
Korektura 2024
Téměř všechny postavy, které v larpu jsou, byly na benzinové stanici nedaleko jejich satelitního městečka, když se staly svědky rychle postupujících a hrotících se událostí.
Nakupovali a tankovali, najednou se nějaký muž ve středních letech skácel k zemi a vzápětí se zvedl a zaútočil na nejbližšího člověka. Před benzinku se přiřítilo auto, srazilo se se stojícím kamionem a tím se zastavilo. Z něj se vypotácel další agresor, vypadal nemocně, bledě, oči zežloutlé a bezvýrazné, pohyby zrychlené, a i když měl přeražená žebra a zlomené končetiny, nezdálo se, že by si toho všímal.
Panika vypukla i před benzinkou, zvlášť když lidé začali vybíhat ven a všimli si masy běžících nakažených, která se velmi rychle přibližovala z městečka…
Larp se odehrává v současné Americe v blíže nespecifikovaném městě. Téma je zombie apokalypsa, ale ta tvoří jen pozadí příběhu, důležitou otázkou je, kdo má vlastně právo na život a jestli jsou lidé opravdu o tolik lepší než zombie.
Larp se odehrává v jedné „budově“, v současnosti, nejsou potřeba kostýmy, všechny rekvizity dodáme – kostýmům se však nebráníme. Používají se klasické mechaniky jako divadelní rvačka, všechno bude vysvětleno před hrou. Postavy mají svůj background, ale nejsou naskriptované – co a jak se bude dít, je na hráčích (sandbox a hodně velký prostor pro pojmutí postav a situace dle každého hráče).
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autoři hry: Martin Mart Janoušek, Vladana Maggie Bačová
Existuje řada dochovaných historických záznamů o zázracích, dílech ďáblových, kouzlech a dalších stopách použití magie.
Korektura 2024
Na počátku 19. století přišla v Anglii vlna populárního zájmu o tyto okultní dokumenty a utvořily se různé skupiny, které se zabývaly jejich studiem a snahami o návrat magie do tohoto světa. Co všechno lze magicky dokázat? Jak to funguje? A proč po roce 1500 najednou dramaticky klesl počet dochovaných dokumentů s okultní tematikou? Tyto a jiné otázky si kladou urození gentlemani z Klubu přátel anglické magie.
Mezitím Napoleon za kanálem sbírá vojska a připravuje invazi na Britské ostrovy. Jak to, že změnil své plány a netáhne na Rusko? Kdo ho přesvědčil? A jak mu v jeho plánu zabránit? Jen samé otázky a na odpovědi je času pramálo. Skupina zdánlivě nesouvisejících cestujících ve vlaku do Londýna ale může mít v rukou osud Anglie.
Konverzační hra s předepsanými postavami je volně inspirována Jonathanem Strangem a panem Norrellem od britské autorky Susanny Clarkové. Jde o klasickou žánrovku, která si nedělá ambice udělat díru do světa, ale slibuje věci typické pro její předlohu – anglickou uhlazenost, záhady k odhalování a společenské konverzace na úrovni.
Pro zlepšení atmosféry doporučujeme jednoduchý kostým zapadající do viktoriánské Anglie, postačí košile/halenka, kalhoty/sukně.
Komorní larp pro zkurveně ostrý chlapy a holky, co mají koule.
Korektura 2025
Drazí kolegové, drazí kamarádi,
Jistě si všichni z vás často připomínají neblahý březen 1983, kdy náhlý policejní zásah zhatil tak brilantně naplánovanou akci.
Deset milionů dolarů, přesně – do posledního drobného. Všechny leží ve stříbrném kufříku před vámi.
Zkusíte-li kufřík přemístit, otevřít, či rozbít, bomba detonuje.
Kořist je nadsazený drsný příběh plný vulgarit a černého humoru ve stylu filmů jako Reservoir Dogs nebo Pulp Fiction. V Kořisti se staneš členem bandy vysloužilých gangsterů, kteří se setkávají po desíti letech, aby si rozdělili tučný lup. Protože ale všichni kolem ví, že třeba devíti se dělí mnohem výhodněji než desíti, čekají tě skutečně horké chvilky.
Kořist je hodně gamistická hra plná indicií, řešení a falešných obvinění, které však jednoduchá mechanika v průběhu hry upřesňuje a graduje. Skupina gangsterů řeší, kdo je zodpovědný za nepodařenou loupež před 10 lety na základě zpočátku poněkud rozdílných vstupních informací.
Autoři hry: Court of Moravia
Jaký bude jednou život na Marsu? Čeká nás jeden den v první stálé kolonii na jeho povrchu.
Korektura 2024
Píše se rok 2064. Studená válka mezi Západem a Čínou odstartovala nejen nové závody ve zbrojení, ale i dobývání vesmíru. Za ohromného úsilí vlád Západu a soukromých společností vzniká na Marsu první trvalá kolonie. Planeta Mars však nabízí svým dobyvatelům nejednu výzvu.
Life on Mars je realistický sci-fi komorní larp zasazený do první kolonie na povrchu planety Mars. Před kolonisty je patrně jeden z nejtěžší dnů jejich života. Cíl? Přežít.
Larp je zejména argumentační, hráči spolu musí činit zásadní rozhodnutí, která určí osud celé kolonie. Žánrově se jedná o vážnou hru.
Autor hry: Jan Šedivý
„Plán připravený československými generály byl hrozivý. Pochopil jsem, proč mne moji vlastní generálové tehdy žádali, abych se mírnil.“ Adolf Hitler, Gdaňsk, 11. 8. 1939
Korektura 2024
Píše se rok 1938, Adolf Hitler připravuje plán, jak vojensky obsadit Československo. Nacistické Německo podporuje národnostní a rasovou nesnášenlivost prostřednictvím sudetoněmeckých stran a spolků. Adolf Hitler na sjezdu v Norimberku slovně zaútočí proti Československu, a to podnítí sudetské Němce k vyvolání povstání. Dochází k pohraničním útokům a je zavražděno několik desítek úředníků a vojáků, na což vláda reaguje posláním vojska do oblasti.
V obavě, že potlačení povstání poslouží jako záminka k útoku na Československo, se posiluje ostraha Sudet, severních Čech, jižní Moravy a jihozápadního Slovenska. O několik dní později je podpořena i ostraha hranic s Německem, Maďarskem a také s Polskem na Těšínsku. Vzápětí následuje vyhlášení úplné bojové pohotovosti v opevnění a na hlavním obranném postavení.
K obraně státu je připraveno zhruba půl milionu mužů.
Děj se odehrává na pevnosti v sudetské oblasti, kde sídlí malá posádka. Její členové sem byli převeleni 20. 2. 1938, aby ji uvedli do provozu. To ještě nečekali následnou mobilizaci 23. 9. 1938, která byla vyhlášena rozhlasem v 22:30. Po týdnu v napětí, během kterého bylo přesunuto 1 250 000 vojáků, dne 30. 9. 1938 generál Ludvík Krejčí vydal rozhlasem rozkaz složit zbraně, vzdát se a opevnění postoupit německým jednotkám.
Hra je rozdělena do bloků, je vážná, citlivá témata jsou postavení Čechů k Němcům, okupace a obecně doba začátku druhé světové války.
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autoři: Vlaďka Maggie Bačová, Ondřej Talon Vaculík, Jiří El-Nor Trávníček, Alžběta Isa Žilková
Vaše pohledy se setkaly. Hádka hlasů v tvojí hlavě! Dívá se tvým směrem, nebo na tebe? Máš se usmát? Netrvá to už moc dlouho, nemáš radši sklopit zrak? Co si myslí? To je trapas!
Korektura 2025
Rozhodující setkání pohledů muže a ženy, kteří čekají na stejný vlak, trvá dvě vteřiny. Dvě nekonečné vteřiny. Ale v tomto krátkém čase se toho odehraje mnohem víc než jen prostý oční kontakt. Tělo zaplaví směs naděje, studu i vzrušení. Hlavou víří myšlenky.
Mám se usmát? Odejít? Co to asi znamená? Co si myslí, a především, co k sakru udělat teď?
V reálném životě se nelze zastavit, vše v klidu promyslet, zvážit důsledky a zvolit strategii. Tady ano. Máte odvahu ponořit se s námi do světa slov, která chtějí být vyřčena, ale uvízla spolu se zatajeným dechem v rozechvělé hrudi?
Larp má dvě postavy, ale šest hráčů – tři hráči společně hrají mužskou a tři hráčky ženskou postavu. Larp využívá netradiční mechaniku umožňující zastavit běh času a nahlédnout do myšlenek, pocitů a motivací aktérů a odlehčeným způsobem tak nastavuje zrcadlo jemným nuancím verbální i neverbální komunikace
Larp vznikl na Larpworkshopu 2018.
Autoři: Tereza Ciri Havelková, Jakub Vikki Straka, Jakub Sancho Dlabka, Matouš Razas Zejda
Inspirováno českým filmem Bod obnovy. Jak ovlivní technologie, která umožňuje navrátit mrtvé zpět k životu, rodinnou oslavu v luxusní vile Františka Dvořáka? Je „obnovit“ správné?
Korektura 2025
Píše se rok 2041. Na okraji Středočeského kraje má svoji luxusní vilu František Dvořák, jeden z předních zaměstnanců Organizace, která vyvinula technologii, která umožňuje obnovu života lidem, kteří zemřeli na následky zranění. František pro svého bratra Jana pořádá oslavu 45. narozenin.
Na oslavu přijíždí hlava rodiny babička Sylva i její odloučená sestra Dada, která technologii obnovy příliš nepodporuje. Tento večer se odhalí nejen rodinná tajemství, ale možná i něco mnohem nebezpečnějšího.
Obnovit? je rodinné drama protkané principy filmu Bod Obnovy (nebo např. Altered Carbon). Odehrává se v blízké budoucnosti, rodina je stále klíčovým článkem společnosti. Většina postav se zná, ale přichází nové tváře. Hra je o odhalování tajemství a konfliktu morálek, ale silně se opírá i o akční a detektivní prvky.
Celá hra probíhá jako jedna časově omezená interiérová situace. Je primárně vážná, ale některé postavy mají odlehčenější cíle. Postavy mají ke svým cílům na pomoc specifické dovednosti a předměty na papírcích, „vypravěč“ zároveň reprezentuje chytrou domácnost, která pomůže herně i neherně. Veškerá tajemství je třeba získat ve formě písemných důkazu nebo skrze komunikaci, detektivní aspekt nespočívá v hledání faktických stop.
Součástí hry může být střelba z NERF zbraní, postavy mohou v pozdější fázi hry zemřít.
Autoři: Jakub Syrovátka, Erik Všetička, Ezdráš Ritschel, František Jadrný
Policejní stanice v nejhnusnější čtvrti LA. Korupce, drogové gangy, kriminalita a osm policajtů, kteří s tím mohou něco dělat. Tedy, pokud budou táhnout za jeden provaz.
Korektura 2024
Farmington. Nejhnusnější čtvrť v LA. Gangy, děvky, feťáci. Místo, kde je výrazně jednodušší sehnat balíček než koupit dnešní noviny. Ale od těch dob, co zde byla otevřena nová policejní stanice, se věci mění.
Půl roku práce přineslo výrazné snížení kriminality v ulicích, zejména díky zásahové jednotce. Jejím úkolem je především boj proti organizovanému zločinu – gangům. Zejména zadržení sice často hovoří o „nestandardních vyšetřovacích postupech“, ale ty zjevně přináší výsledky. Ne všichni s nimi ale souhlasí.
Odznak je konverzační komorní LARP z prostředí policejní stanice, žánrově lze označit jako „seriálová detektivka“ (hra je inspirována seriálem The Shield, jehož znalost před hrou výrazně __NE__doporučujeme).
Můžeš očekávat množství zápletek, dramatické divadelní situace i možnost výrazně ovlivnit chod hry. Naopak pokud chceš radši řešit policejní případy skrze množství připravených indicií, preferuješ jasně určený příběh, který ti zaručuje zábavu, může být hra zklamáním.
Stylové oblečení (košile, sako, kožená bunda…) vítáno, ale lze hrát i v civilu!
Autoři: Kamil Buchtík, Martin Buchtík
Grafika: Jakub Mařík
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!
Korektura 2025
Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou.
Několik významných osobností ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?
Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává (převážně) v hostinci, v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti. Nejdůležitější se zdá být otázka vztahu ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost?
Jde o převážně argumentační a vztahový larp (ale milostné zápletky v něm nehledej) se silným žánrovým zasazením a s dramatickou stylizací (hraj na ostatní a pro ostatní!). Zatímco se řeší společné problémy, všichni se snaží dosáhnout i svých vlastních soukromých cílů. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry, a navíc obsahuje větší množství drobných nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.
Pokud to počasí dovolí, budeme hrát v zahradním altánku. V rámci hry nebude pauza na oběd, k dispozici bude drobné občerstvení, pokud si ale s sebou něco k snědku vezmeš, rušit nás to nebude.
Nemáme před sebou žádná tajemství. Nebo ano? To zjistí sedm přátel, když během společné večeře nechají telefony na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas…
Korektura 2024
„Málem bych zapomněla – Chiara a Diego dneska nepřijdou.“
„Jak to? Co se stalo?“
„Rozešli se. Chiara našla v Diegově telefonu zprávu od milenky. Budou se rozvádět…“
„To je strašný!“
„Kvůli jedné zprávě…“
„No jo, kdyby se mu nedívala do telefonu, tak by se to nikdy nedozvěděla…“
„Počkej, ale kdyby neměl milenku, tak by se to nikdy nestalo.“
„Já myslím, že každý má nějaké tajemství. A mobil je taková naše černá skříňka. Co všechno se asi o člověku dozvíte, když se podíváte na zprávy v jeho mobilu…“
„Pche. Jsem si jistá, že Lele by mě nenechal, abych si přečetla jeho zprávy.“
„Klidně, když mi ukážeš svoje.“
„Já před vámi žádná tajemství nemám. Klidně tady nechám svůj mobil celý večer ležet na stole a všechny zprávy si můžete přečíst.“
„No já vám nevím, jestli je to dobrý nápad…“
„Tak… Kdo nemá co skrývat, ten se přece nemá čeho bát, ne?“
„Známe se už dlouho, před vámi bych stejně nic neutajil…“
„Tak počkejte, já mám nápad. Zahrajeme si takovou hru: celý večer necháme všichni svoje mobily na stole a všechny zprávy budeme číst nahlas.“
„Já si myslím, že je to hloupost…“
„Miláčku, měla bych se snad obávat, že mi něco tajíš?“
Itálie, Miláno. Sedm přátel se sejde na večeři. Znají se už dlouho, a tak se dohodnou, že si zahrají hru: v průběhu večera nechají všichni své mobily na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas. Nemají před sebou přece co skrývat, nebo snad ano? Během hry brzy zjistí, že možná mají víc tajemství, než si kdy mysleli…
Hra vychází ze stejnojmenného filmu – pokud se chceš vyhnout spoilerům, __NE__dívej se na něj před hrou.
Perfect Strangers jsou velmi civilní konverzační hra. Hraje se v jedné místnosti, většinu času okolo jednoho stolu. Budeš potřebovat mobilní telefon s nainstalovaným Whatsappem. Jdeš na večeři k přátelům, hodí se tedy slušné oblečení.
Hra je skriptovaná, ale nabízí hodně prostoru pro interpretaci, diskuse i rozhodování. V průběhu večera vám budou chodit na Whatsapp různé zprávy a je jen na vás, jak se s nimi vyrovnáte. Hra začíná jako komedie, ale poměrně rychle se stáčí k dramatu a konfliktům. Záleží jen na vás, jak to dopadne.
Hra pracuje s těžkými tématy, kterým se nelze vyhnout (konkrétně důvěra mezi partnery, nevěra a její hranice, snaha otěhotnět i nechtěné těhotenství, rodičovství, homosexualita, plastická chirurgie, psychoterapie, vztahy s ex, vztahy ke starší generaci, finanční problémy). Témata si mezi postavami nelze vybírat – pokud je pro tebe nějaké téma problematické, zvaž svou účast.
Není vhodné hrát hru s reálným životním partnerem.
Autor: Anna „Ainee“ Wagnerová
Tvá vědecká reputace je zničená, kariéra u ledu a život v troskách. Nebo ne? Tajemná pozvánka na tajné výzkumné setkání může být přesně tím, co tě vrátí do ctihodné společnosti!
Korektura 2025
„Vítám Vás v hotelu Cheie! Náš hotel disponuje moderní laboratoří a prvotřídním personálem, najdete zde vše, co si jen vědec Vašeho formátu může přát. Prosím, následujte mě, zavedu Vás přímo do laboratoře…“
Nikdo z vás se doposud neuchytil v žádné vědecké instituci a to máte doktorát už řadu let. Možná jste napsali příliš kontroverzní disertační práci nebo vám dotace nedají kvůli vašemu kriminálnímu vzhledu. Bydlíte v podnájmu nebo ve sklepě vašich rodičů a snažíte se přijít s něčím, co ohromí a navždy změní svět.
Když vám před pár dny napsal Mezinárodní institut pro pokrok ve vědě, ať se dostavíte do rumunského města Piatra Neamț, abyste prozkoumali zvláštní meteorit, neváhali jste.
Je prosinec roku 2013. Všichni přijíždíte do Rumunska za stejným účelem, alespoň naoko. Avšak nebyla to jen touha po vědecké kariéře, co vás donutilo přijet.
Hra staví na improvizaci a počítá s kreativitou, limitace bude pouze tvou postavou, minoritními mechanikami (které si vysvětlíme a vyzkoušíme před hrou) a vlastní fantazií. Je rozdělena do pěti dní a čtyř nocí. Dny jsou minimalisticky skriptované, tempo, gradace a osud hry však leží plně v rukou hráčů.
Postavu si vytvoříš předherním workshopu, můžeš si tedy předem promyslet, z čeho má tvá postava titul Ph.D., jaké je národnosti a o čem byla její disertační práce, která pobouřila celou vědeckou obec, případně další detaily z jejího života.
Larp je volně inspirovaný lovecraftovskou mytologií, ale obejdeš se i bez její znalosti.
Jako Robin Hood a jeho banda v dnešním světě, potkává naše skupina na cestě do Milána dva neznámé spolucestující. Setkání, jež může navždy změnit jejich životy.
Korektura 2024
Provedli již mnoho podvodů a loupeží. Vždy berou nepoctivým a nikdy u toho nejsou chamtiví, aby někomu vzali vše, ale pouze „trochu“.
„Stačí jedno zlaté vejce,“ říká často Johan, vůdce triády.
„Když vezmete kvočně zpod zadku 1 vejce z 20, možná to ani nepozná.“
Johan, Max a Sophie jsou ostřílení hráči na poli zločinu. Oni jsou ale ti hodní. V tomto oboru se pohybují již delší dobu. Vždy, když oberou nějakého mafiánského bose, přesunou se do jiného velkého města a tam si najdou tu nejšpinavější štiku, na kterou se pak vrhnou. Tentokrát to byl Curych a jeden mafiánský bankéř. Vzali si trochu zlata a pár diamantů a jedou vlakem do Milána. Sophie bude mít za 2 dny 18 let, tak se to chystají oslavit.
Ve hře jsou ještě další dvě hráčské postavy – muž a žena. O těch nikdo nic dopředu neví.
Svět, ve kterém se bude naše hra odehrávat, je hodně podobný tomu dnešnímu. Pouze některé věci ti můžou připadat malinko nelogické až nereálné. Tak trochu jako ve snu, kde jsi opuštěním obývacího pokoje rovnou na ulici. Nebo kde se chodba může stát nekonečně dlouhou. Do někoho vypálíš tunu munice a přežije, jiný zemře úderem sklenicí do hlavy.
Ve hře se jedná hlavně o role, cíle a tajemství. Jsou v ní použity také RPG mechaniky, ale pouze jako hod kostkou pro přidání prvku náhody během akčních scén, které můžou nastat.
Celá hra se odehrává v jedné místnosti, která představuje vlakové kupé. Po celou dobu je s hráči „vypravěč“, který zastává všechny ostatní cizí postavy a svět okolo jako v RPG. Většinu času si ale hráči vystačí sami.
Postavy jsou předem připravené. Všechny informace dostaneš na místě. Není potřeba se nijak připravovat. Pouze jediné: přijď v dobré náladě.
Zástupci vrcholné české šlechty se sešli, aby předjednali, kdo bude příštím českým králem.
Korektura 2024
Král Václav III. byl nedávno zavražděn a české země se ocitly v bezvládí. Než se sjede celý zemský sněm, je potřeba upravit cestičku k snazšímu zvolení příštího českého krále.
Sešlo se zde devět zástupců nejvyšší, nejbohatší a nejpyšnější české šlechty, kteří se mají sjednotit ve své volbě. Každý má ale jiné motivace, jiné záměry a ne všem jde jen o blaho českého království…
Devět šlechticů se bude někdy handrkovat, jindy hádat, někdy možná i vznešeně vyjednávat o svých kandidátech. Budou padat návrhy, úplatky, výhrůžky a snad se nakonec panstvo shodne.
Hra je čistě vyjednávací, kostýmy budou k dispozici, ale pokud si chcete přinést vlastní, bránit vám nebudeme.
Pokud bude hezky, budeme hrát venku.
Malá vesnice, kde se všichni znají… Nebo snad ne? Každý máme svá tajemství, svá trápení a své sny. Máme své blízké přátele, kterým můžeme věřit. Prozatím.
Korektura 2024
Byl neobvykle chladný letní večer. Dva lidé se procházeli úzkou uličkou mezi domy ukrývající se ve stínech stromů. Všichni o ní věděli, ale nikdo ji nepoužíval – až na občasné bezdomovce a mládež skrývající se s alkoholem a cigaretami. Puch moči a lihu držel všechny obyvatele vesnice v uctivé vzdálenosti.
V poslední době se však v této uličce začala scházet mládež ve věku kolem dvaceti let. Proč to dělají – a proč zrovna v této uličce, která nemá nejlepší pověst? To zůstává otázkou pro všechny kromě oněch čtyř mladých, kteří se neustále tváří zasmušile a záhadně. Něco se tam děje. A nejeden občan vesnice by rád přišel na to, co…
Temná ulička je hra plná tajemství, odhalování dávno zapomenutých událostí, intrik a lží. Odehrává se v současnosti v malé vesnici, ve které se všichni znají. Zahrajete si za devět obyvatel vesnice (čtyři mladiství a pět dospělých), kteří všichni něco skrývají a snaží se vypátrat tajemství ostatních. Čeká vás rodinné drama, problémy se zákonem, tíživá a závažná témata, která není dobré brát na lehkou váhu.
Většina hry leží silně na rozhodnutí a schopnostech hráčů. Každá postava má spoustu dějových linek, po kterých se dá pustit, s nejvyšší pravděpodobností nestihnete prozkoumat všechny. Minulost, hlavní zápletka i vztahy k ostatním postavám jsou dané, ale u několika postav jejich celkový charakter (například introvert vs. extrovert) dotváří hráč sám.
Hra se pomocí hudby a zvuků dělí na dny a noci, hráči předem vědí, kolik času na všechno mají. Je vážná, depresivní, tíživá, dramatická. Hraje se vevnitř, v několika místnostech, které mají vytvořit atmosféru vesnice / malého městečka.
Připrav se na citlivá témata (domácí násilí, smrt dítěte/rodiče, vážná nemoc, drogy, vražda), stísněnou atmosféru a silný emoční prožitek. Fyzický kontakt může a nemusí nastat – záleží na hráčích a domluvě před hrou i na vývoji celé hry. Může dojít k herní rvačce, případně milostným hrátkám (zcela závisí na rozhodnutí hráčů a nikdo po nich nebude chtít, aby se k někomu tulili, pokud jim to bude proti srsti).
Hrát se bude v bunkru, kde může být trochu chladněji a prašno.
Autor: Kateřina „Diké“ Andrysová
Chladná periferie dánského města. Mladá dívka, věneček z lučního kvítí na tmavých vlasech. Pět kriminalistů. Dokáží najít jejího vraha dřív, než vyhasne další nevinný život?
Korektura 2023, 2025
Inspektor sledoval z okna kanceláře, jak na město pomalu padá soumrak. Vytáhl z kapsy zmuchlanou krabičku, podržel cigaretu mezi rty a zacvakal zapalovačem. Měl by to omezit, to věděl, ale měl za sebou dlouhý den. Úlevu prvního potáhnutí přerušilo zvonění telefonu.
„Příjem,“ zavrčel.
„Inspektore? Na tísňové lince přijali hlášení. Severovýchodně od města našli tělo nezletilé dívky.“
„Rozumím.“
Inspektor s povzdechem cigaretu típnul do popelníku. Zločin nezahálel, takže on bohužel taky neměl nárok…
Komorní LARP s detektivní zápletkou a nádechem severské atmosféry. Staň se vyšetřovatelem z oddělení závažných trestných činů dánské kriminálky. Dokážeš se proplést sítí důkazů a odhalit zrůdu, která děsí místní obyvatele? Dokážeš se vcítit do mysli pachatele natolik, ať předpovíš jeho další krok? Dokážeš se v ní neztratit, nenechat si případ nebezpečně zadřít pod kůži? A co je nejdůležitější – dokážeš to dřív, než vyhasne další nevinný život?
Hráči dostanou připravené postavy, ale LARP samotný není skriptovaný. Na vyšetřovatele čeká detektivní práce s informacemi, dedukce, rozhodování v časovém presu a s nejistým výsledkem. Pro některé možná bude těžké udržet si profesionální odstup, až jim do práce nepříjemně promluví i soukromý život, sny a obavy.
Vzhledem ke kriminálnímu zaměření se dá očekávat zobrazování nebo zmiňovaní různých forem násilí. Přímo ve hře je případný boj řešen divadelně.
Autorky hry: Lucie Grace Kotková, Edita Keke Knotková, Kateřina Katanga Bezecná
Jak moc ovlivňuje doba, ve které jsme vyrostli a která nás obklopuje, naše rozhodování? Jak těžké bude jít vlastní cestou pro pět postav z různých etap české historie?
Korektura 2025
Vcházíš do místnosti a potkáváš čtyři další osoby z různých etap české historie. Jejich světonázory se různí, stejně tak i jejich osudy, které se… vlastně… zdají být tak podobné tomu tvému. I na jejich bedrech, stejně jako na tvých, leží nesnadné rozhodování, a to nejen o sobě samém, ale také o jiných.
Jakou hodnotu přisoudíš jejich názorům? A půjdeš po tomto setkání i nadále svou vlastní cestou?
Každý musel někdy udělat těžké rozhodnutí. Některá mohla změnit směr jeho života, jiná ovlivnila všechny v jeho okolí a další se nakonec ukázala jako bezvýznamná. Těžko říct předem, mezi které patří to, které zrovna děláme. Těžko také říct, jak moc nás v našem rozhodování ovlivňuje doba, ve které jsme vyrostli a která nás obklopuje.
Všech pět postav tohoto larpu stojí před nelehkým rozhodnutím, i když by jejich poměry nemohly být více odlišné. Vždyť je většina z nich z úplně jiné doby! Každá ale bude muset před koncem larpu své rozhodnutí udělat – k libosti či opovržení ostatních – a pak se dál vydat vlastní cestou.
Vážně laděná hra, kde si postavy, které se vzájemně neznají, radí se svými problémy. Veškeré nutné informace včetně historických jsou na dva papíry A4 a budou rozdané na místě.
Autoři: Anna Tescont Chalupová, Zdeňka Kapybara Šlapanská, Dafné
Hrdinové se sejdou v hospodě a s bardkou Frenikou se domlouvají na výpravě s cílem skolit zeleného draka. Ne každý se však na výpravu dostane a ne každý by se na ni dostat měl.
Korektura 2025
Zelený drak už pěkně dlouho terorizuje okolní vesnice a města, proto se ho bardka Frenika rozhodla konečně skolit. Hostinský však na místo nechá odvézt jen čtyři dobrodruhy, víc jich nezaplatí. Frenika si k sobě proto musí vybrat jen tři dobrodruhy.
Někteří z nich se znají, ale v hospodě jsou i nové tváře. Dobrodruzi však skrývají nejedno tajemství a než skupina vyrazí za drakem, možná bude vše úplně jinak. Navíc, co tu vůbec dělá inkvizitor?
Výprava na draka je konverzační fantasy larp určený primárně pro nováčky. Odehrává se v blíže neurčeném středověkém hostinci. Většina z postav se chce zapojit do výpravy, každý však z trochu jiných důvodů. Některé postavy se navíc důvěrně znají a možná je pro ně setkání v hospodě více než začátek jednoho dobrodružství.
Hra má jen jednu scénu, plán setkání v hospodě je naskriptovaný. Po ukončení hry následuje epilog, ve kterém se z různých „butterfly efektů“ zhodnotí, jak to s družinou a drakem dopadlo. Specifické postavy mohou být na úplném závěru hry zabity nebo zatčeny, ve hře neprobíhá žádný boj.
Autor hry: Jakub Syrovátka