Těš se na bezplatné přednášky a diskuze s lidmi, kteří hrami žijí – od zkušených hráčů po tvůrce a hosty z komunity!
Uvedené časy přednášek jsou orientační. Přesné časy najdeš v anotaci daných přednášek, případně přímo na GameConu na plakátech s programem.
Kromě přednášek si můžeš vybrat i z praktických workshopů, kde je víc prostoru na otázky, interakci i vlastní vyzkoušení – ty jsou placené.
Poznejte Digi Jeskyni, českou online aplikaci pro správu vašich světů ze stolních her na hrdiny.
Digi Jeskyně je česká online aplikace pro digitalizaci stolních RPG her, plně přizpůsobená pro mobil, tablet i notebook. Umožňuje na jednom místě přehledně a intuitivně spravovat svět, postavy i dobrodružství a vše užitečně propojit do fungujícího celku.
Podíváme se na tvorbu světa, stránek, zanořených lokací, správu předmětů a cizích postav. Poznáš, jak si v Digi Jeskyni založit vlastní postavu podle různých pravidel, sepsat a připravit dobrodružství a jak ho propojit se světem a družinou. A spoustu dalších vychytávek
A na závěr nastíním, na jaké novinky se můžete v Digi Jeskyni těšit.
Láska, sex a něžnosti: jak je citlivě zapojit do hry, vyhnout se cringe momentům a obohatit příběhy? Praktické tipy, mechaniky i bezpečnostní nástroje!
Korektura 2025
Romantika, flirt a erotika – jak je citlivě a efektivně začlenit do stolních RPG? Tato přednáška vás provede historií milostných vztahů v různých systémech, nabídne osvědčené mechaniky i roleplaying techniky a ukáže, jak se vyhnout cringe momentům či diskomfortu u stolu. Přijďte objevit, jak vášeň může obohatit vaše příběhy, aniž by se hra změnila v nepříjemnou frašku.
Přednáška bude trvat přibližně 60 minut a na závěr bude 20 minut na dotazy.
Chceš letos zvýšit svou šanci na výhru v turnaji Mistrovství v DrD a navždy získat pohár vítězů? Pak je tato přednáška právě pro tebe.
Korektura 2025
Ačkoliv se snažíme poskytovat o dobrodružství maximum jasných informací, ne vždy se nám to na 100 % podaří. Na přednášce odpovíme na všechny dotazy, které dostaneme mailem před GC, a samozřejmě odpovíme i na otázky publika.
Chcete se dozvědět o novinkách na světové RPG scéně? Pak je tahle přednáška právě pro vás! Podíváme se na nejzajímavější kousky, co tenhle rok vyjdou a nejenom to.
Korektura 2025
Hry budou rozdělené do kategorií a povíme si i něco k nim. Máte rádi tabulky a kostky, vyprávění s pravidly zaměřenými hlavně na příběh nebo jste vyznavači průchodů kobkami s čtverečkovaným papírem vždy po ruce? Najde se něco pro každého. Taky se dozvíte, proč jsou Švédská RPG v poslední době tak populární nebo základy toho, na čem si jednotlivá pravidla stojí.
Dozvíte i se na jakých enginech jednotlivá pravidla stojí, aby vám to pomohlo se rozhodnout, kam se podívat po dalších hrách podobného typu. Podíváme se totiž stranou od klasického Dungeons and Dragons na doopravdy zajímavé a inovativní kousky, které stojí v čele renesance her na hrdiny po celém světě.
Přednáška bude trvat přibližně 40 minut a na závěr bude 10 minut na dotazy.
Jaká RPG na českém trhu letos vyšla, vychází nebo vyjdou? Co je nového u Mytaga? Vyjdou už letos Svitky hrdinů a co je nový český projekt Digi Jeskyně?
Korektura 2025
V krátkých maximálně desetiminutových příspěvcích se představí různé novinky. Dozvíš se, co je nového na české a slovenské RPG scéně a co letos kutí Mytago, zda letos vyjdou Svitky hrdinů a DrD k6, o čem jsou Záhady města Kalus, nové rozšíření Neklidného Taurilu z Neviditelné knihy a co všechno umí webová aplikace Digi Jeskyně.
Mytago, přední český vydavatel her na hrdiny, si i letos připravilo pořádnou nálož novinek, takže schovej peněženku do trezoru, protože to vážně stojí za to. Kromě toho nás Nord seznámí s aktuálním stavem Svitků hrdinů.
Dračí doupě k6 je stolní hra na hrdiny inspirovaná původním českým RPG Dračí doupě. Stejně jako v předloze se v něm můžeš stát silnou barbarskou válečnicí, sličným elfím kouzelníkem nebo třeba mrštnou hobití zlodějkou a spolu se svými přáteli zažít spoustu zábavy při objevování tajemných hradů a dávno zapomenutých ruin, prozkoumávání podzemí plných pastí, nestvůr a pokladů nebo třeba při výpravě na draka devastujícího vaše království.
Archimedesfort1 představí Záhady města Kalus – novou kampaň ze světa Neklidného Taurilu. Magií nasáklé město plné koček otevírá své brány. Ovládněte ho nebo ho zničte, prolézejte strašidelný dům, zabojujte si pod padající hvězdou, intrikujte a navazujte vztahy s jeho obyvateli; poznejte jejich pohnuté osudy. A hlavně nenaštvěte kočky! To vše v nelineární fantasy kampani plné kouzel, morálních dilemat a propracovaných NPC.
Pokča představí svůj osobní projekt – webovou aplikaci Digi Jeskyně, která slouží k digitalizaci světů z vašich RPG her. Ukáže nám její možnosti a třeba odhalí i plány do budoucna.
Eddie a Šaňo z podcastu Majstri svetov sa vo svojej prednáške zamerajú na kritické rozhodnutia a inšpirácie nielen počas procesu tvorby ale aj hrania krátkych one-shotov.
Korektura 2025
Ako efektívne uchopiť prípravu one-shotu začínajúc nápadom, cez jeho koncepciu, až po detailnú prípravu? A na čo sa sústrediť počas realizácie a hrania doma alebo na nejakom cone? Eddie a Šaňo z podcastu Majstri svetov už vytvorili 9 one-shotových dobrodružstiev a na conoch bežne vedú krátke hry. Zo svojej debničky s nástrojmi a knižnice skúseností vytiahnu teda čo najviac praktických rád, ktoré rozprávačom a rozprávačkám umožnia zlepšiť ich herné praktiky.
Přednáška bude trvat přibližně 50 minut.
Dá se podle vlastní herní kampaně napsat kniha? A jak z audioseriálu vytvořit vyprávěcí hru? Prozradíme, jak se pracuje s roky budovaným světem a zda je možné ho převést do hry.
Korektura 2025
Autoři českého podcastového audioseriálu Díra se vydali do vod vyprávěcích her na hrdiny a na základě systému FATE vytvořili hru vlastní – Děravé případy. Na besedě prozradí, jak se pracuje s roky budovaným světem a zda je vůbec možné ho převést do herního prostředí. Dá se podle vlastní herní kampaně napsat kniha? A jak udržet příběh zajímavý i po několika letech – ať už v podcastu, knize nebo herní kampani?
Díra je podcastový audioseriál z pera spisovatelů Martina Bečana a Zaška. Je typický svou hrou se slovy a českým jazykem, absurdním humorem i odkazy na tuzemský folklór. Příběh sleduje dvojici soukromých detektivů Olbrama Olbrachta a Palaméda Lafku, kteří společně vyšetřují prapodivné případy v zapadlém městě Díra, proslulém řadou podivností a nadpřirozených jevů.
Opatrné našlapování pavučinami zaplněnou chodbou ve světle pochodní, nebo dramatické přeskakování střihem mezi akcí nabitými lokacemi? Dva pohledy na dungeoncrawl v jediné diskusi!
Korektura 2025
Má se hledání pastí popisovat, nebo se na něj má házet? Jak ve hře vytvořit podzemí o velikosti Khazad-dûm? Jsou tajné dveře dobrý nápad? Kdo má kreslit mapu? Má smysl počítat pochodně? A mají v dnešních RPG nějaká podzemí vůbec ještě místo? O tom všem a o mnoha dalších tématech bude řeč v diskusi mezi Markusem, zástupcem OSR scény a tradičních čtverečkáčových podzemí, a sirienem, stoupencem moderních RPG přístupů, jejichž rozdílné náhledy a názory vám dají hlubší vhled do problematiky a do toho, co je nejlepší pro právě vaše vlastní RPG podzemí!
Přednáška začne krátkými vstupy k historii a vývoji role podzemí v RPG, ze kterých se přenese do diskuse na různá témata mezi přednášejícími samotnými i mezi nimi a publikem.
Potřebuješ doladit dobrodružství, nápady na kampaň či tipy na taktický souboj? Přijď a probereme to.
Korektura 2025
Máš něco v RPG, s čím potřebuješ poradit? Je jedno zda máš jedno velké téma, nebo několik malých – sejdeme se v malé skupince, postupně v kroužku projdeme co koho trápí (ehm, to začíná znít jako léčebné setkání… no být vypravěč je vlastně tak trochu šílenství) a já pak postupně budu dávat nápady, jak bych dané věci řešil. A když se téma vyčerpá, rozebereme další.
Workshop jsem pokusně uvedl na malé jarní RPG slezině a během něj jsme řešili:
Ber to jako příklady témat, kde nemám problém pomoct a věřím, že zvládnu i mnoho dalších. Vedl jsem hry v následujících systémech: DnD 3.5/4/5e, DrD 1.6, DrD2, Apocalypse World, Myší hlídka, Tails of Equestria, WH40k: Rogue Trader, GURPS, Příběhy Impéria. Pokud potřebuješ pomoci v jiných, tak čím víc se liší od výše zmíněných, tím víc budou mé rady abstraktní.
Před workshopem se ozvu přes email – pokud tedy váháš, zda s tvým tématem můžu pomoci, není nic snazšího než mi o něm napsat a probereme před GC, co bych asi byl/nebyl schopen vymyslet.
Vypravěč si hráče vyzvedne na srazišti.
Figurka nekončí podrážkou bot. Ve většině případů na něčem stojí a tomu je potřeba dát stejnou péči jako figurce samotné, aneb o tom, co bude začátečník pro basing potřebovat.
Korektura 2025
Bejsky, Báze, Podstavečky. Většina figurek a modelů je má, ale co s nimi? Můžete je natřít načerno a mít tak rychle hotovo. Přijďte se ale přesvědčit, že má smysl investovat čas a trochu toho materiálu do vytvoření malé části terénu, kam vaše figurky přesně zapadnou. Bejsky jsou ve většině případů úplně volný prostor, kde se můžete při malování figurek nejvíce umělecky vyjádřit. Vaše bejska tak může být naprosto unikátní a bude mít na celkový dojem z figurky ohromný dopad.
Je lepší kupovaný materiál nebo pár kamínků od babičky ze zahrádky? Na co všechno se mohou hodit nepoužité díly (bity) z figurek a proč už nikdy nic nevyhazovat? Je důvod se bát pigmentů? Proč je důležitý rimming a jak ho dělat správně? Životně důležité dotazy a ještě důležitější odpovědi. Přijďte si je všechny poslechnout a už nikdy nebudete brát bejsky jako povinnost, ale jako radost.
Přednáška bude trvat přibližně 40 minut a na závěr bude 10 minut na dotazy.
Příprava a malování figurek z deskových i wargame her pro začátečníky. Jaké barvy, nástroje a techniky zvolit a čemu se pro začátek naopak vyhnout.
Korektura 2025
Chtěli byste malovat figurky a modely z deskových her, ale nevíte jak začít? Přijďte si poslechnout rady a tipy z praxe, které vám pomohou se zorientovat a uchrání vás od toho, abyste v tomto hobby neutopili ze začátku až moc peněz a času.
Co je vše potřeba udělat ještě předtím, než vůbec vezmete štětec do ruky? Je lepší „normální barvení“ nebo splapchop? Malovat jednu figurku nebo celou jednotku naráz? Je lepší míchat barvy nebo používat vždy přímo z lahvičky? Je potřeba lakovat figurky? Na tyto palčivé otázky a ještě mnohem více nalezneme společně odpovědi na přednášce o malování figurek.
Přednáška bude trvat přibližně 40 minut a na závěr bude 10 minut na dotazy.
Každá herní figurka má legitimní nárok na pohyb v odpovídajícím prostředí. Malování kupovaných terénů nebo výroba vlastního terénu nemusí být vůbec složitá, ani pro začátečníky!
Korektura 2025
Terénů je obrovská řada. Za terén můžeme považovat maličkatou krabičku, za kterou se schovají vojáci, nebo ohromný kopec, který zabere bezmála polovinu bojiště. Tohle vše se ale dá udělat doma na koleni. Stačí čas a chuť vytvořit něco nového. Stejně jako sci-fi nebo fantasy bojiště, můžete vyrobit novou desku pro vaši oblíbenou deskovou hru. Meze se nekladou.
Je lepší kupovat terény nebo tvořit vlastní? Z čeho terény tvořit a kde sehnat potřebný materiál? Kdy pořídit 3D tiskárnu? Proč je lepší nejdříve tvořit terén a teprve potom malovat figurky? Proč je důležité testovat v malém a následně tvořit ve velkém? Kam s terénem, když už se to nikam nevejde? Jak terény přepravovat a podle toho je navrhovat? Chtěli byste vytvářet vlastní terény nebo případně jen máte spoustu volného času a nevíte, co s ním? Přijďte si poslechnout přednášku o tvoření terénů a možná už nikdy v životě nebudete mít času dost.
Přednáška bude trvat přibližně 90 minut i s dotazy.
Už žádné chaotické poznámky! Naučte se přehledně zapisovat děj, postavy i zvraty ve hře. Praktické tipy pro hráče i vypravěče + diskuze.
Už vás nebaví zmatky a frustrace z neorganizovaných poznámek v kampani? Naučte se efektivně organizovat poznámky a informace pro hru a prožijte hru naplno! Tato přednáška vám poskytne praktické tipy a triky pro vypravěče i hráče, od detailních poznámek o postavách a lokacích až po užitečné metody zaznamenávání herního průběhu a dějových zvratů. Součástí bude i interaktivní diskuze, která vám pomůže rozvinout váš herní potenciál.
Tato přednáška nebude řešit tvorbu lokací, postav atd. Nejedná se o world building.