19.–22. 7. 2018 v Pardubicích
Nejste přihlášeni na web
Přihlásit / registrovat / obnovit heslo

Výběr aktivit
Typ
Rok
Obsazenost

Přednášky

Těšte se na přednášky, workshopy a panelové diskuze se známými i méně známými promotery.

Uvedené časy přednášek jsou orientační. Upřesnění naleznete v anotaci.

Přednášky jsou bezplatné.

Asterion žije!

sobota 17–18 (15/100)
Jak se sestavuje projekt tolika autorů? Jak se udržují časove linie světa s historií téměž šesti tisíc let? To vše a spousta dalšího zazní na přednášce "Asterion žije!"
RPG
DrD
přednáška

Asterion žije! Asterion, nejrozsáhlejší z tuzemských (nejen) světů pro hraní RPG ohlašuje další – a to nejeden – modul. Od tematických a geografických modulů tentokrát zabrousíme až na pomezí pathfinderových dobrodružství! Modul obsahuje kompletní geografický popis oblastí „Krajin za obzorem„ – vzdálených říší obchodníků s nekromanty, trpasličích pirátů, hlubin hvozdu s temnými druidy, nebo Ostrova albatrosů, kde pod nadvládou žlutého drakočlověka Kirbega koexistují s lidmi, elfy, nebo skřítky i skřeti. To vše je podkladem pro celou sadu dobrodružství. Ty, buď samostatně hrané, nebo sestavené do velkého tažení, provedou vaši družinu celým tímto vzdáleným krajem, ať už hrajete jaký systém chcete.

Bezejmenné město

pátek 22–23 (20/100)
Interaktivní atmosferické čtení na motivy H. P. Lovecraft s kratičkým úvodem do hororového vyprávění pro milovníky hrůzy, rolových her i literatury.
RPG
Věk: 15+
gamebook

Zlověstná luna ozařovala temný vchod do podzemí. Černý jako černá ústa strašlivého netvora. Po několika krocích však chodbu z mokvajícího kamene vykresluje morbidně bledé světlo svíček, kolem nichž se mihotají groteskní stíny, útočiště nestvůr z dávných časů. Krok za krokem hlouběji a hlouběji míří náš hrdina…

Když si uvědomíš, že to Ty držíš v ruce jednu z těch svící, milý posluchači, a Tvé kroky nesou Tvé tělo a ztracenou duši do hlubin nepojmenovatelných hrůz!

Hlubiny nepojmenovatelné hrůzy…

Deset rad pro začínající autory deskových her

sobota 16–17 (24/100)
Základy herního designu a několik pravidel, které vám snad pomohou dokončit vaší vlastní deskovou hru.
Věk: 15+
deskové hry

Vývoj deskové hry může zabrat i roky tvrdé práce a pokud se do toho pustíte, možná narazíte na okamžik, kdy si řeknete: „kéž bych toto věděl dříve.“ A právě proto jsme pro vás přichystali souhrn toho nejzákladnějšího. 10 rad všem nadějným herním designérům, kteří tráví dlouhé večery a noci nad svým prvním prototypem. Rádi vám pomůžeme a poradíme.

Deskfobie live!

pátek 15–16 (17/100)
Živá beseda s redakcí herního webu deskofobie.cz, můžete se ptát, rádi vám odpovíme.
Věk: 15+
deskové hry

Pojďme společně vytvořit jedinečnou atmosféru živého natáčení dalšího dílu známého videocastu o deskových hrách. Probereme novinky, nejzajímavější hry na festivalu, zákulisní drby, možná přijde i kouzelník, ale hlavně se budeme bavit o deskových hrách a s deskovými hrami. A pochopitelně se redaktorů Deskofobie můžete zeptat na cokoliv, co vás zajímá.

Jak si dát old school dungeon k snídani

pátek 14–15
Jak připravit a odehrát hraní v duchu straré školy z počátků RPG? Nechte se inspirovat postupy mistrů tohoto oboru v přednášce věnované designu old school her na hrdiny.
RPG
DrD
Věk: 15+

Máte pocit, že výprava do jeskyně je spíše hezká vzpomínka na naivní začatky vašeho hraní, než seriózní námět vaší dnešní hry? Příjde vám honba za poklady, magickými předměty, podzemí plná smrtících pastí a nestvůr spíše jako něco, co je již pro zkušené hráče něco překonaného? Pojďte se nechat přesvedčit, že tomu tak vůbec nemusí být a že podstata není v tom, zda je některý herní styl vyzrálejší než jiný, ale v tom, jak vyzrále daný herní styl uchopíme.

Povíme se i tom, jaké jsou základní principy tvorby dungeonu nebo správný postup při tvorbě sandboxu. Jak ve hře kreativně využít třeba náhodu, nebo proč zkušenosti za získané poklady mohou vést k naprosto nečekaným výsledkům ve stylu hraní. Slibuji, že nejeden stereotyp možná vezme za své.

Máme retro RPGčka a nebojíme se je použít!

čtvrtek 17–18
Zpátky k počátkům! K výpravám do jeskyní, za bohatstvím a slávou, kdy hlavním skillem hráče bylo přežít. Zahoďte předsudky spojené s tímto herním stylem a pozvedněte meče!
RPG
DrD
Věk: 15+
přednáška

Krátká verze: Na přednášce probereme, o čem že ty oldschool a retro hry vlastně jsou a proč by vás to mělo zajímat!

Dlouhá verze: I přes moderní trendy zaměřující se na příbeh či filmovou akci se před více než 12 lety za oceánem zvedla vlna zájmu o to, jak to vlastně všechno začalo! Vznikla komunita, která vzala a oprášila počátky her na hrdiny a zdánlivě překonané postupy. Díky tomu se pak vydalo mnoho her a modulů inspirovaných právě tímto „prehistorickým“ obdobím. Pamětníci a moderní designéři tak společně vytvořili mnoho inspirace a celou novou retro subkulturu. Tento vliv se nakonec projevil i v designu poslední edice Dungeons and Dragons.

Neviditelná kniha

sobota 14–15 (16/100)
Projekt herních materiálů a doplňků pro fantasy RPG. Hledáte inspiraci pro zajímavá NPC, místa nebo zápletky do vaší kampaně? Přijďte se dozvědět, co pro vás tvoříme.
RPG
DrD
Věk: 15+

„Nechtěla jsem po vás názor, jestli je Brook Lamželezo skutečně vinen. Chtěla jsem po vás Brooka Lamželeza. Pravdu už z něj dostanu sama.“

Neviditelná kniha je fantasy svět nejen pro Dračí doupě, který si klade za cíl oslovit i ty, kdo hrají ve vlastním světě a jen potřebují střípky inspirace do kampaně. Naše herní materiály se soustředí hlavně na NPC a budování vztahů s okolím a mají podpořit především příznivce příběhových her. První tištěná příručka s názvem Neviditelná kniha: Neklidný Tauril vyšla na Vánoce 2017 v nakladatelství Mytago.

Web: www.neviditelnakniha.cz

Renesance gamebooků

sobota 15–16 (17/100)
Gamebooky byly fenoménem osmdesátých a devadesátých let minulého století. Nicméně i v roce 2018 mají gamebooky své přívržence a stále vychází nové.
RPG
Věk: 15+
gamebook

Nostalgie versus moderní přístup. Sága versus samostatný příběh.

Jaké gamebooky dnes vycházejí? Které si udržely hodnotu a proč? A jak vlastně takový gamebook napsat?

Vše se dozvíte v přednášce Renesance gamebooků.

Tvorba světa vzhůru nohama

pátek 16–17 (32/100)
Způsobů, jak tvořit herní svět, je mnoho, ale základní pravidlo je jen jedno. Jak tedy docílit toho, aby hráči váš svět milovali a nechtěli už žít v žádném jiném?
RPG
DrD
Věk: 14+

Budujete svůj herní svět od záznamů starých kronik, rýsujete hranice, křížíte dynastie a brodíte se po kolena v krvi na slavných bojištích? Nebo se pipláte s malou podhorskou vískou, ve které znáte přízeň každého obyvatele do sedmého kolene? Oba přístupy mají svá pro a proti, ale cesta k úspěchu vede jinudy. Co udělat pro to, aby se hráči opravdu bavili, aby svět kolem nich dýchal a neměli pocit, že se pohybují v kašírovaných kulisách, co se při první bouřce rozmočí?

Přednáška o worldbuildingu a storytellingu včetně názorných ukázek a praktických tipů od autora Letopisů Vukogvazdské družiny.

Sponzoři

Partneři