Přednášky

Těšte se na přednášky, workshopy a panelové diskuze se známými i méně známými promotery.

Uvedené časy přednášek jsou orientační. Upřesnění naleznete v anotaci.

Přednášky jsou bezplatné.

Bezejmenné město

Vypravěč: Jiří „Hraničář“ Simonides
I pro nováčky
Psychologická
Kooperativní
Cthulhu Mythos
Atmosférická
Rozhodovací
Vyprávěcí
Odpočinková
Gamebook
Věk: 15+
Interaktivní atmosférické čtení na motivy H. P. Lovecraft s kratičkým úvodem do hororového vyprávění pro milovníky hrůzy, rolových her i literatury.
pátek 21–22   

Horrorová atmosféra v RPG

I pro nováčky
Psychologická
Panelová diskuse
RPG
Horor
Edukativní
Odpočinková
Družinka sestupuje do kobky. Vypravěč popisuje: "...a ve vzduchu se vznáší zatuchlý smrad" V tom hráč: "Zatuchlý jako Mikeovi prdy." Ozve se smích a strašidelná atmosféra je fuč.
pátek 14–16   

Jak se nezklamat z tvorby

I pro nováčky
Larp
RPG
Věk: 12+
Netvoř nové věci od nuly! Ušetři své nervy a dosáhni lepších výsledků! Pouč se z chyb a ověřených postupů těch, co tvořili před tebou.
čtvrtek 19–21   

Jak se tvoří deskovka

Vypravěč: Jiří „Hraničář“ Simonides, Matyáš Veselý, Adam „BoltKey“ Španěl
I pro nováčky
Panelová diskuse
Edukativní
Odpočinková
Přemýšlecí
Diskuzní panel o tvorbě deskových a karetních her. Zkušení tvůrci her Vás provedou celou tvorbou od: nápadu, grafiky, výroby testování, distribuce, až po případné rozšíření.
pátek 19–21   

Novinky na české RPG scéně

I pro nováčky
RPG
Cthulhu Mythos
Tauril
Vyprávěcí
Odpočinková
DnD 5e upravené
Co se v českých luzích a hájích urodilo na poli RPG? Co stojí za to si zahrát či alespoň vyzkoušet? Přijďte zjistit jaké novinky se na české scéně objeví či už vyšly.
pátek 16–18   

Od příběhu k produkci

Vypravěč: Gabriela „Gábina“ Benešová, Tomáš „Tomian“ Houška
Larp
Věk: 12+
"To jsou fotky z nějakýho natáčení?" "Ne, to jsou fotky z larpu!" Larp, divadlo, film - co všechno to má společného? Aneb jak se připravují velkoprodukční larpy.
sobota 14–15   

RPG Stream: Na tahu na GameConu

Vypravěč: Na tahu
RPG
Atmosférická
Odlehčená
DnD 5e
V letošním RPG live streamu přímo z Gameconu Vám zahraje dobrodružství skupina Na tahu. Přijďte se podívat a očekávat neočekávané.
neděle 11–15   

RPG Workshop aneb Jak se vžít do role?

Workshop
Kooperativní
RPG
Edukativní
Improvizační
Jak oživit hrdinu, či příšeru, aniž byste vystudovali nekromancii? Jak se neztratit ve vlastním příběhu? Je možné aktivovat superschopnosti hráčů?
pátek 14–18  ((13/15)) 

Tyhle larpy nejsou pro boomery

Vypravěč: Lenka „Cemi“ Zavadilová, Eliška „MomOfVetřelecAndPredátor“ Applová
Larp
Věk: 12+
E-larp, fenomén zrozený z pandemické krize nebo potřebná evoluce? Co je dobrého na larpu z vlastního obýváku? // Kde vzít dobrý larp a nekrást? Zdroje na dobré larpy ke stažení!
sobota 15–16   

Úskalí komediálního larpu - panelová diskuze

Larp
Panelová diskuse
Věk: 12+
Je psaní komediálního larpu zábava nebo fuška? Nejzábavnější moment ze hry? Nevtipnější role? Přijďte se zeptat, co vás zajímá o komediálním larpu autorů tří skvělých her!
sobota 16–18   

Bezejmenné město

I pro nováčky
Psychologická
Kooperativní
Cthulhu Mythos
Atmosférická
Rozhodovací
Vyprávěcí
Odpočinková
Gamebook
Věk: 15+

Interaktivní atmosférické čtení na motivy H. P. Lovecraft s kratičkým úvodem do hororového vyprávění pro milovníky hrůzy, rolových her i literatury.

Pozor začátek v 21:15

Zlověstná luna ozařovala temný vchod do podzemí. Černý jako černá ústa strašlivého netvora. Po několika krocích však chodbu z mokvajícího kamene vykresluje morbidně bledé světlo svíček, kolem nichž se mihotají groteskní stíny, útočiště nestvůr z dávných časů. Krok za krokem hlouběji a hlouběji míří náš hrdina…

Když si uvědomíš, že to Ty držíš v ruce jednu z těch svící, milý posluchači, a Tvé kroky nesou Tvé tělo a ztracenou duši do hlubin nepojmenovatelných hrůz!

Hlubiny nepojmenovatelné hrůzy…

Vypravěč:

Jiří „Hraničář“ Simonides

Informace:

neomezeně
1 h
zdarma

Termíny:

pátek 21–22   

Horrorová atmosféra v RPG

I pro nováčky
Psychologická
Panelová diskuse
RPG
Horor
Edukativní
Odpočinková

Družinka sestupuje do kobky. Vypravěč popisuje: "...a ve vzduchu se vznáší zatuchlý smrad" V tom hráč: "Zatuchlý jako Mikeovi prdy." Ozve se smích a strašidelná atmosféra je fuč.

Co dělat abychom se výše uvedenému příkladu vyhnuli? Jak budovat (a udržet) strašidelnou atmosféru na hře? Co pro to může udělat hráč, co vypravěč? Jaké pomůcky jsou vhodné?

Na toto všechno a mnohem víc budou diskutovat odborníci na slovo vzatí a poradí Vám jak udělat zatraceně cool a pořádně hrůzyplnou atmosféru na hře.

Vypravěč:

Václav „captain66“ Švejda
Pavel „Lischai“ Gotthard

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

pátek 14–16   

Jak se nezklamat z tvorby

I pro nováčky
Larp
RPG
Věk: 12+

Netvoř nové věci od nuly! Ušetři své nervy a dosáhni lepších výsledků! Pouč se z chyb a ověřených postupů těch, co tvořili před tebou.

Tvůrčí zápal, maraton psaní při kafíčku na letní zahrádce, kreativní a veselé diskuse s kamarády, barevné mind-mapy a nadšení ostatních z tvého hotového díla. Jak zabránit proměně těchto krásných představ v hodiny sledování blikajícího kurzoru na prázdné stránce, hádky se spoluautory, rvaní si vlasů, nervová zhroucení z prošvihlých termínů a brekot nad zklamáním publika?

Dvouhodinový přednáškově-diskusní blok věnovaný tvorbě a tvůrčímu procesu ti dá všechny základní vědomosti, které potřebuješ vědět, než se do něčeho (úspěšně) pustíš.

Estanor je designér služeb. Larpu se věnuje dvacet let a mimo jiné je autorem her Moon, Bucañero nebo ZA OBZOR. Vystudoval informační studia se specializací design informačních služeb a v rámci svého akademického snažení se věnoval tvůrčím a designovým postupům. V tom pokračuje i v současnosti, kdy pracuje jako designér v agentuře House of Řezáč. Ve své úvodní části se zaměří na samotný proces tvorby jako kreativní činnosti, na jeho kolorit, nečekaná zákoutí, možnosti zlepšení, na významnou roli neúspěchu v designovém procesu a na to, jak s neúspěchem nakládat konstruktivně.

Sirien je projektový manager, mnohaletý organizátor GameConu (ConventiConu, Maelströmu a dalších akcí), autor mnoha RPG článků a materiálů, překladatel Fate a Apokalyptickýho světa, vedoucí autorského týmu RPG Jeskyně a draci a spoluautor larpu Ostrov. Ve své úvodní části se zaměří na řemeslnou stránku tvorby – na organizaci, plánování, spolupráci, vhodné nástroje, řízení rozsahu a očekávání u sebe i u ostatních a zejména na schopnost věci skutečně dokončit.

Po úvodních přednáškách bude krátký blok věnovaný diskusi o souvislostech mezi kreativní a řemeslnou částí tvůrčího procesu, který plynule přejde do diskuse s publikem. Ta bude věnována vašim vlastním tématům, tedy čemukoliv, o čem se budete chtít bavit nebo s čím budete chtít pomoct nebo poradit.

Vypravěč:

Petr „Sirien“ Mazák
Jindřich „Estanor“ Mašek

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

čtvrtek 19–21   

Jak se tvoří deskovka

I pro nováčky
Panelová diskuse
Edukativní
Odpočinková
Přemýšlecí

Diskuzní panel o tvorbě deskových a karetních her. Zkušení tvůrci her Vás provedou celou tvorbou od: nápadu, grafiky, výroby testování, distribuce, až po případné rozšíření.

Pozor začátek v 19:15

Panelová diskuze s výrobci deskových her.

Mezi přednášejícími budou například:

Jirka „Hraničář“ Simonides Za Loris games působí řadu let. Tvorba je v oblasti jak edukativních, tak party her. Hry od Loris games se vyznačují malým obalem, ve kterém je velká porce.

Matyáš Veselý Jeho Maty Moves jsou známé promyšlenými a vymazlenými hrami ze dřeva. Velmi kvalitní zpracování a hratelnost. Z hráče Carcassonne se stal autorem vlastních velmi kvalitních deskovek.

Adam Španěl Působí pro Tlama games, kde tvoří české hry. Tlama Games je jeden z největších stabilních vydavatelů deskových her u nás a nabízí spoustu zahraničních i vlastních her.

Poznejte jaké to je vydat deskovku. Zeptejte se českých autorů na to, co Vás zajímá. Ať už jde o přípravu, testování, výrobu, nebo jinou oblast, na místě budou zkušení borci z oboru.

Vypravěč:

Jiří „Hraničář“ Simonides
Matyáš Veselý
Adam „BoltKey“ Španěl

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

pátek 19–21   

Novinky na české RPG scéně

I pro nováčky
RPG
Cthulhu Mythos
Tauril
Vyprávěcí
Odpočinková
DnD 5e upravené

Co se v českých luzích a hájích urodilo na poli RPG? Co stojí za to si zahrát či alespoň vyzkoušet? Přijďte zjistit jaké novinky se na české scéně objeví či už vyšly.

Tauril

Příběhy zaměřené na silné postavy, morální dilemata a propracované zápletky. Neviditelná kniha, původní český svět pro RPG, je tu s námi od roku 2017. První příručka Neklidný Tauril vyšla u nakladatelství Mytago a připravuje se další díl. Přijďte se dozvědět, co se chystá. Pro ty, kdo svět neznají, ho představíme, a pak se budeme věnovat novinkám a připravovanému rozšíření.

Jeskyně a draci

DnD 5. edice, nejoblíbenější a nejrozšířenější RPG na světě s největší komunitou a podporou v podobě rozšíření a dobrodružství – konečně v češtině. A navíc ve vybroušené a rozšířené podobě. Co přináší navíc (a jak a proč)? Jak funguje plná kompatibilita s původním DnD a co to znamená pro podporu hry už v okamžiku jejího vydání? Jak navazují na Dračí doupě (které samo vzniklo jako klon dobového DnD) - a lze je považovat za nástupnickou hru? A co vůbec znamená tvořit hru ve vysokoprodukční kvalitě designu i vzhledu?

Zapovězené země

Moderní systém pro tradiční (OSR – „Oldschool Renesaince“) styl hraní. Staletí trvající kletba halící Zapovězené země minula a dobrodruhové se vrhají ukořistit její bohatství. Drsný fantasy systém s mechanikami pro cestování světem, generování „dobrodružných míst“ (jeskyní, trosek hradů, doupat netvorů atp.) nebo stavbu tvrze – jak funguje a čím oslovuje původní DnDčkaře i Dračákysty?

Call of Cthulhu 7. edice

RPG systém Call of Cthulhu je tady s námi už nějaký ten pátek. Hrát za vyšetřovatele 20. století a bádat po nepřirozených jevech, to nenabídne každý systém hned v základu. Co stojí za úspěchem tohoto systému? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody v porovnání s jinými systémy na trhu? Důležitá otázka! Můžu hrát za Cthulhu? Ne! To on si bude hrát s Vámi. A vám nezbývá nic jiného než si hodit na příčetnost jestli se nezblázníte. Chapadla s vámi.

Apokalyptickej svět

Jedno z posledních „revolučních“ RPG v komunitním českém překladu! O čem je? Co je na něm tak přelomové? Jak funguje a jak se hraje? A proč a v čem na něj navázaly mnohé další hry (mimo jiné i slavné Blades in the Dark)? A proč je přeložené do těžké pražštiny a jaké obtíže se s tvorbou takového překladu pojí?

Lone Wolf RPG

RPG přímo navazující na slavnou, možná vůbec nejslavnější sérii gamebooků! Vraťte se zpět do svého mládí a/nebo objevte starou klasiku. Jednoduchý systém je vhodný jak pro RPG veterány, tak pro úplné začátečníky a hodí se stejně tak pro domácí hraní, jako na tábory, do škol nebo kroužků.

Dračí Hlídka

Dračák – nejznámnější česká RPG hra, na které vyrostly celé generace hráčů. Poté, co bylo její vydávání ukončeno, jsme vytvořiili Dračí Hlídku, jejího přímého následovníka. Hru, která uchová celkový dojem originálu a zároveň nabízí spoustu drobných vylepšení. A uspěli jsme! Během devíti týdnů se vyprodal celý její náklad a vznikla mohutná hráčská komunita. V čem přesně je Hlídka stejná a čím se od Dračáku liší? Proč rozdáváme stovky výtisků do DDM, Skautu a Dětských domovů zdarma? A jaké to je navázat na legendu? Přijďte si o tom s námi popovídat.

Vypravěč:

Filip „johnjarik“ Novotný
Petr „Sirien“ Mazák
Lukáš „mrkew“ Ptošek
Martina „Sparkle“ Magdová
Pavel „Sir_Tirus“ Ondrusz

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

pátek 16–18   

Od příběhu k produkci

Larp
Věk: 12+

"To jsou fotky z nějakýho natáčení?" "Ne, to jsou fotky z larpu!" Larp, divadlo, film - co všechno to má společného? Aneb jak se připravují velkoprodukční larpy.

Cesty časem – Tomáš a Gábina – 14:00-14:30

Přijedete na hrad, dostanete středověký kostým a na celý víkend se ponoříte do jedné z postav, které společně vypráví dechberoucí příběh. Tak vypadají hry Cesty časem, které organizují Gábina s Tomášem. Kromě her ze středověku jako jsou Albigenští 1262, Krvavé časy 1313 nebo Akkon 1291 uvádějí i post-apo Čistí 2262, edukativní larp pro středoškoláky Prométheové a hromadu komorních larpů. Letos si od nich můžete zahrát larp Svatováclavský sněm, kde budete moci obdivovat část z jejich kostýmů.

Jak se stalo, že mají Gábina s Tomášem doma kostýmy pro sto lidí? Jak náročné je pořádat tak velkoprodukční larpy? Kde berou nápady a energii pro jejich realizaci?

Indiáni, kolťáky za pasem a vybuchující studny – Zoro – 14:30-15:00

„Ten, co všechno sežene. Když dáváme dohromady akci, tenhle člověk obstará kvéry, náboje i zatracený modrý z nebe.“

Toto se dočtete o Zorovi na stránkách velkoprodukčního larpu Legenda o Blackhill. Zoro nechyběl ani v týmu organizujícím westernový sen Hell on Wheels. Jak se obstarává zatracený modrý z nebe nebo třeba vybuchující studna? A jak se produkuje larp, který na videu neodlišíte od traileru na film?

Foto: Zip's rusty pixels a EXPit thru lens

Vypravěč:

Gabriela „Gábina“ Benešová
Tomáš „Tomian“ Houška

Informace:

neomezeně
1 h
zdarma

Termíny:

sobota 14–15   

RPG Stream: Na tahu na GameConu

RPG
Atmosférická
Odlehčená
DnD 5e

V letošním RPG live streamu přímo z Gameconu Vám zahraje dobrodružství skupina Na tahu. Přijďte se podívat a očekávat neočekávané.

Skupina Na tahu se vám předvede ve svém přirozeném prostředí! Co to znamená? Sednou si společně ke stolu, vybalí kostky, zápisníky, tužky a velkou dávku představivosti. Smíchají to dohromady a užijí si spoustu zábavy ve fantastickém světě, který pro ně jejich Pán jeskyně připraví.

Přijďte se podívat na jejich dobrodružství na vlastní oči a poslechnout si ho na vlastní uši, protože každé sezení je jedinečný zážitek!

Odkazy na skupinu Na tahu: Youtube Twitch

Vypravěč:

Na tahu

Informace:

neomezeně
4 h
zdarma

Termíny:

neděle 11–15   

RPG Workshop aneb Jak se vžít do role?

Workshop
Kooperativní
RPG
Edukativní
Improvizační

Jak oživit hrdinu, či příšeru, aniž byste vystudovali nekromancii? Jak se neztratit ve vlastním příběhu? Je možné aktivovat superschopnosti hráčů?

V rámci workshopu si vyzkoušíme, co se stane, když se při hraní RPG zvedneme ze židlí a křesel. Vyzkoušíme si vstoupit do těla hrdinů, antihrdinů i zbabělých obchodníků. Pomocí kouzla metamorfóza se přeměníme na příšery živé, mrtvé i nemrtvé. Zkusíme neříkat ne, i když se nám ano moc nehodí a snad zbyde čas i na malé improvizované dobrodrůžo.

Vypravěč:

Daniel „Morfin“ Čapek

Informace:

15
4 h
120 Kč

Termíny:

pátek 14–18  ((13/15)) 

Tyhle larpy nejsou pro boomery

Larp
Věk: 12+

E-larp, fenomén zrozený z pandemické krize nebo potřebná evoluce? Co je dobrého na larpu z vlastního obýváku? // Kde vzít dobrý larp a nekrást? Zdroje na dobré larpy ke stažení!

E-larp – fenomén doby nebo nový směr? – Eliška – 15:00-15:30

Pustím počítač a hraju. Z pohodlí domova, když děti konečně usnou, z vlastního pokojíčku, ze zahraničí, prostě odkudkoliv kdykoliv.

Larpeři jsou lidé sociální a tak se stejně jako jiní hráči přesunuli v době pandemie do online prostředí. Vzniklo nespočet online larpů od textových her, přes tradiční komoráky až po víkendové i delší hry. A tento fenomén nejspíš jen tak nezmizí. Výhody e-larpu jsou totiž nesporné – může si jej zahrát opravdu kdokoliv odkudkoliv, je jedno, že jste zrovna v zahraničí nebo že kojíte a nemůžete se hnout z domu. Stačí se dostat do role, pustit počítač a hrát!

Kde vzít dobrý larp a nekrást? – Cemi – 15:30-16:00

Chceš se stát slavným larpovým vypravěčem, ale nemáš čas nebo buňky na psaní larpu? Ale jistě, beze všeho, řeklo sluchátko!

Komorních larpů už bylo napsáno nespočet. Ne každého autora baví uvádět svůj larp po stopadesáté, ale spousta z nich bude šťastná, když se jejich larp bude hrát i dál. Jak ale takového člověka poznat a oslovit? Není třeba, udělali jsme to za vás! Někteří autoři si dokonce ulehčili práci a dali své larpy volně ke stažení. Kde je najít? I to vám povíme!

Foto: CostumElla

Vypravěč:

Lenka „Cemi“ Zavadilová
Eliška „MomOfVetřelecAndPredátor“ Applová

Informace:

neomezeně
1 h
zdarma

Termíny:

sobota 15–16   

Úskalí komediálního larpu - panelová diskuze

Larp
Panelová diskuse
Věk: 12+

Je psaní komediálního larpu zábava nebo fuška? Nejzábavnější moment ze hry? Nevtipnější role? Přijďte se zeptat, co vás zajímá o komediálním larpu autorů tří skvělých her!

Už jste někdy hráli hejno sardinek a mluvili o sobě v množném čísle? Nebo jste spíš typ na roli mořské okurky? Seděli jste na larpu v nafouknutém bazénku a nemohli se přestat smát? A víte, co se stane, když se potkají démon důchodce a bulvární novinářka v pekle?

Bolavá bránice a slzy v očích, záchvaty smíchu, uvolněná atmosféra, jednoduchá témata, kterých se dokáže chytnout každý. Komediální larpy jsou oddechovka. Je to tak ale i pro autory?

Jeden larpový guru kdysi napsal: „Komediálních larpů je jako šafránu, protože napsat komedii je vlastně sakra těžký.“

Platí to ještě? Komediální larpy se v poslední době vyrojily jako houby po dešti a jsou čím dál lepší. A taky je o ně čím dál větší zájem! Jak velká fuška to je napsat hru tak, aby se hráči opravdu bavili, aby nebylo trapné ticho, aby hra generovala humor, i když hráči zrovna neposnídali vtipnou kaši? Jak vybrat prostředí, téma, postavy? Co je to, co vlastně dělá hru vtipnou? Chodí se autoři na komediální larpy bavit? A mají veselé historky z natáčení?

Na to všechno a mnohem víc se budete moci zeptat v panelové diskuzi tří autorů komediálních larpů.

Diskusi o komediálním larpu povedou:

Yuffie, spoluautorka larpu Na konci pekla z prostředí korporátního Pekla.

Boubaque spoluautor hry Vila, tvrdé reality show o milion!

Kaerpi spoluautorka hry Vila a autorka larpu Ryby s mořem emocí a oceánem legrace.

Vypravěč:

Jakub „boubaque“ Maruš
Markéta „Kaerpi“ Karpecká
Jana „Yuffie“ Kilianová

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

sobota 16–18   
info@gamecon.cz
© 2021 Gamecon, Created by Gamecon
kontakt Facebook