Tak je to definitivně a neodvratně za námi. Stará ošoupaná saka jsme vrátili na půdu, novou placku připnuli na speciální místo vedle všech ostatních a možná už je čas začít nosit i jiné tričko, než to s hlavou jednorožce. A stejně jako jsme rádi za jakékoliv zhodnocení GameConu od vás účastníků, i mnozí z nás mají potřebu se vyjádřit k proběhlému ročníku. Tento text je jedním z takových ohlédnutí, a pokud ho přečtete celý, na konci vás čeká důležitá informace, kterou nesmíte minout.
Statistika nuda je…
Má však cenné údaje, a proto si tady nějakou tu statistiku na úvod dáme: Na GameCon 2016 se přihlásilo 689 lidí, fyzicky dorazilo 606 lidí a věříme, že několik desítek dalších uniklo zvídavému oku našeho infopultu. Radost máme i z toho, že se nám dlouhodobě daří navyšovat podíl žen, i letos jich bylo zase o něco víc. Důležité je také, že oproti loňskému roku bylo zhruba o 100 víc přihlášených a o 70 lidí víc dorazilo.
Je tedy zřejmé, že i aktivit muselo být víc. Kromě rekordně vybavené deskoherny na vás čekalo 52 epických deskovek, 17 turnajů, 31 larpů, 11 typů wargamingových aktivit, bezmála 50 RPG a 40 akčních her a bonusů. A ve výčtu samozřejmě nesmí chybět ani mistrovství v DrD a Legendy klubu dobrodruhů. To všechno pro vás připravili kromě 25 členů organizátorského týmu hlavně pomocníci v zázemí a samozřejmě vypravěči, kterých mezi vámi bylo přes 100.
Téma až na prvním místě
Ale abych nezůstal jen u suchých čísel. Letošní rok se vyznačoval několika změnami, na kterých jsme se snažili celou akci posunout zase o kousek dál: Především jsme se rozhodli více se opřít do mafiánského tématu. Akci předcházela internetová soutěž vybízející k zaslání fotky nebo videa. To byl ale teprve začátek. Před nádražím stál stylový stánek a ti, kdo přijeli ve čtvrtek vlakem, mohli nasednout do luxusní bílé limuzíny. Také zahájení, které bylo doposud spíš nudně povídací, jsme tentokrát pojali jako akční scénku v mafiánském stylu.
Tématu jsme věnovali některé části programu a Ciri ve čtvrtek připravila stylovou mafiánskou párty, na které nechyběly herní doláče, kasíno, zpěv a další vychytávky. Tematická byla i celohra, u které jsme ale tentokrát podcenili propagaci a nejspíš i složitost, což vedlo k tomu, že se jí zúčastnilo celkem málo lidí. Nu co, zkušenost do příště. V neposlední řadě musím zmínit tentokrát pěkně promyšlenou vodní bitvu, které také dominovalo mafiánské téma.
Co je pro nás moc důležité, je fakt, že tyto aktivity a téma obecně ve zpětné vazbě velmi dobře hodnotíte. Je to pro nás signál, že nějaká červená nit vinoucí se celým GameConem a s ní související nápady pro vás mohou být zajímavým oživením celého prodlouženého víkendu. A rozhodně se pokusíme v budoucnu téma dále provazovat i s programem.
Štíhlou linii nedržíme
Nyní by možná byl čas na vyzdvihování jednotlivých dalších částí programu, ale já nic takového neudělám. Z dotazníků, kterých nám přišlo už krásných 260 (děkujeme! pokud jste ještě nevyplnili a chcete, klikněte sem ), se ukazuje, že jste si ve všech sekcích našli to své. Podobně jako my máte radost z akčních her. Ujal se jich letos nový organizátor Zak, který je za cenu litrů potu nakopnul neskutečným způsobem. A i přes některé zádrhely máme s touto sekcí spoustu dalších plánů.
A můžeme pokračovat. Larpová sekce zase letos opět nabídla hlavně rozmanitost v podobě her vážných i odlehčených, her s kostýmy a v divadle i her u stolu s tužkou a papírem. LKD snad vychytaly některé chybky z dřívějška a mistrovství v DrD se letos vydalo novou a neotřelou cestou, která byla velkou výzvou. Ale o tom si můžete přečíst v předchozím blogu. Stěžejní linií stále zůstávají také RPG, které letos díky nasazení vypravěčů přidaly na počtu i různorodosti, a i z Wargamingu už dávno není jen nějaká Popelka tam vzadu, ale plnohodnotná a stále oblíbenější část programu.
Deskoherna letos nabídla nejširší paletu her v historii. Pomáhají s tím hlavně partneři včetně Deskofobie, se kterou GameCon spolupracuje úspěšně už třetím rokem. Pokud bychom měli hledat prostor ke zlepšení, tak je to určitě v systému náhradníků, kdy se nám stále nedaří ideálně oslovit ty, kteří aktuálně mají čas. Za očekáváním zůstala také anglická linie, kterou se nám letos nepodařilo nastartovat tak, jak jsme si představovali.
Domov, sladký domov
Kapitola sama pro sebe je současný domov GameConu – jeho zázemí. Pardubice jsou super – jsou na hlavní trati hodinu jízdy z Prahy a hodinu a půl z Brna, jsou tu hospody a kavárny, divadla, parky, bunkr, hvězdárna a mnoho dalšího. Komplex na Dukle pak nabízí hodně různorodých prostor, které mají stále dost rezerv, což ukázaly letošní stavební práce, které nás téměř úplně vyhnaly z jednoho objektu. Můžeme navíc využívat nejen interiéry, ale i přilehlé zahrady, do kterých se letos vešla řada akčních her nebo čajovna a ranní snídaně, které byly podle vašich (a co si budeme povídat, i našich) reakcí letos opravdu peckovní.
Na druhou stranu přiznáváme i některé potíže – problémy s předáváním klíčů, o trochu větší roztříštěnost než loni (což by se ale v příštím roce mělo o trochu zlepšit) a vámi čas od času negativně reflektovanou kvalitu jídla, které dodává restaurace. Máme v tomto směru omezenou vyjednávací pozici, ale věřte nám, že se budeme snažit o zlepšení.
Závěrem
Zbývá krátká poznámka k týmu GameConu. Od loňského roku se částečně proměnil a pro rok příští se promění znovu. Letos ovšem panuje mnohem lepší atmosféra. Nálada organizátorů je dobrá a máme chuť opřít se do toho znovu. A věřte mi, to je u akce, která mnohým z nás polyká až stovky nijak neproplacených hodin času, naprosto klíčové.
Zároveň je ale velmi důležité, aby se tým obměňoval. Někteří musí z různých důvodů končit, a abychom mohli jet dál, jiní je musí nahradit. Proto vám mockrát děkujeme za nabídky pomoci. Myslíme na ně a určitě se některým z vás v následujících měsících ozveme. Zároveň platí, že pokud stále pomoc (s čímkoliv) zvažujete nebo máte jen nějaký nápad, dejte kdykoliv vědět.
Toť vše. Těšte se na oficiální GameConí video, které se už pomalu ale jistě peče. A protože jsem slíbil na závěr důležitou informaci, tady je:
Robot nesmí ublížit člověku nebo svou nečinností dopustit, aby bylo člověku ublíženo.
Za organizační tým GameConu 2017
Filip „Drirr“ Appl