rss

Novinky

22.11. BLOG: Mistrovství v DrD: Paní a Pánové Jeskyně WANTED!

Mistrovství v DrD: Paní a Pánové Jeskyně WANTED! Znáš to – chodbou prochází skupina lidí, které obklopuje aura tajemna a vysoký level cool faktoru…. Ostýchavě odvracíš svůj zrak… Ty víš, kdo jsou – ano, PJové mistrovství v dračáku! Zasníš se – „k…více

5.11. BLOG: Vyhodnocení dotazníků mDrD

Obrázek z deviantart.com od Monique Stejně jako v loni a předloni, i letos mohli hráči Mistrovství v Dračím Doupěti vyplnit dva dotazníky – papírový po každém odehraném kole a on-line dotazník po skončení GameConu. Na řádcích níže najdete vybraná …více

14.7. Měsícsvit č. 8

Obrázek z deviantart.com od Sinan von Stietencron


Jaký vztah mají Kiruni k magii? Poslední měsícsvit pro letošní dobrodružství nabídne ústy slověna Ohňana pohled na magii v Hrynku. Měsícsvit naleznete v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství.

Upozornění: Pro družiny, které ještě neposlaly vyplněné osobní deníky svým PJům – je nejvyšší čas tak učinit. Budete tak mít více času ve čtvrtfinále na hraní!.

6.7. Měsícsvit č. 6 a 7

Obrázek z deviantart.com od Night Chameleons


Měsícsvit č. 6: Kiera přijímá nového otroka. Zdá se, že i mezi kiruny existují rozdíly…

Měsícsvit č. 7: Bultan se hodně naštval, když zjistil, že má ve stádu škodnou. Mosmi to již schytal, teď je na řadě škodná…

Upozornění: Nevhodné pro slabší povahy

V pátém Měsícsvitu jsme představili otrokáře Chormyka. V následujících dvou Měsícsvitech si představíme Kieru a Bultana. Všechny Měsícsvity naleznete v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství.

Upozornění: Čtvrteční přednáška „Mistrovství DrD – Otázky a odpovědi před hrou“ začne ihned po oficiálním zahájení GameConu. Cca v 18:30. Jak zahájení, tak přednáška se bude konat ve stejné budově.

1.7. Veganské stravování na GameConu

Letos opět nabízíme možnost stravovat se vegansky. Je to nabídka organizovaná mimo klasickou org. strukturu, pokud tedy máte zájem, zapište se prosímZDE do Tabulky jako strávník či kuchař.

Cenu počítejte jako za standardní jídlo cca (85Kč), domluví se s vámi přímo kuchař na místě. Vařit a jíst se bude v tzv. snídárně (tamtéž co budou snídaně :-) ) – budova B, přízemí, dveře č. 27. Viz mapka areálu GC.

29.6. Měsícsvit č. 5

Obrázek z deviantart.com od Collin Brent Willson


Život otroků v Hrynku není zrovna lehký. Proto po příjezdu dostávají od Chormyka pár užitečných rad, jak si otroctví co nejvíce užít.

Poslechněte/přečtěte si více od tlumočníka Liase, věrného to služebníka otrokáře Chormyka, v nejnovějším vydání Měsícsvitu. Měsícsvit naleznete v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství.

Upozornění: Pokud jste pro tvorbu osobního deníku postavy využili interaktivní formulář v excelu, vězte, že v něm byla chyba (výpočet postřehu). Stáhněte si prosím opravenou verzi zde.

19.6. Měsícsvit č. 4

Obrázek z deviantart.com od Maggie Rogers


Touha po svobodě je silná. A násobí se, pokud ji chcete vybojovat pro někoho, koho nade vše milujete. Bude však stačit na překonání nekonečných plání, které se rozprostírají kolem Hrynku?

Poslechněte/přečtěte si o osudu Oleny a Merka – otroků z Hrynku – v nejnovějším vydání Měsícsvitu. Měsícsvit naleznete v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství.

12.6. Na Parcon 2017 přijede Ben Aaronovitch!

Na Parcon 2017 přijede Ben Aaronovitch!

Jestli přemýšlíte, proč přijet, přinášíme jedno pošťouchnutí pro ano: budete moci potkat britskou stoupající hvězdu literárního nebe Bena Aaronovitche, zeptat se ho, na co chcete, nechat si podepsat knížky nebo vyblejsknout selfie. Britského spisovatele přiváží Argo.

Ben Aaronovitch, narozený v Londýně roku 1964, se proslavil se díky celosvětově známému seriálu Doctor Who. Napsal scénáře pro dvě série, vytvořil také scénář pro méně známou space operu Jupiter Moon. V devadesátých letech vydával knihy z univerza Doctora Who (Remembrance of the Daleks (1990), Transit (1992), The Also People (1995) a So Vile a Sin (1997)). Pak začal pracovat v síti britských knihkupectví Waterstones.

Málokdo, kdo sleduje současnou literární scénu, minul jeho příchod na český knižní trh. Jeho série Peter Grant, přezdívaná podle prvního dílu Řeky Londýna, na sebe strhla oprávněnou pozornost.

Řeky Londýna

Hlavní hrdina Peter Grant je absolutně obyčejný londýnský policista, který se však při vyšetřování jedné vraždy dozví podivné věci od svědka, který je však již nějakou dobu prokazatelně mrtvý. O setkání s duchem se dozví vrchní inspektor Nightingale, který je shodou okolností posledním čarodějem Anglie, a Petera požádá o spolupráci. Z obyčejného policisty prakticky ze dne na den stává detektiv a čarodějův učeň: Peter zjití, že svět není tak obyčejné místo, jak si myslel, a zároveň musí samozřejmě vyřešit zločiny, které jsou s nově objevenou utváří Londýna spojené.

Ačkoli mají Řeky Londýna pomalejší nástup, další díly (Měsíc, nad Soho, Šepot podzemí, Prokleté domovy a další) už vás nepustí a bez obav můžeme říci, že série je jednou z nejlepších urban fantasy poslední doby.

Příležitost k osobnímu setkání

Beseda s autorem je plánována na sobotu v kinosále od 13. do 14.30 hodin. Následně od 15. hodin bude v prostoru před bufetem (deskohernou) probíhat autogramiáda, na kterou naváže Richard Klíčník s představením dalších připravovaných novinek z Arga.

Videopozvánku s Richardem Klíčníkem pro vás natočil a připravil Tomáš Pipota.

Těšíme se na vás!

11.6. Měsícsvit č. 3

Obrázek z deviantart.com od Facsar Lilla


Konečně se vrátil. Ljuba již nečekala, že běsobijec Ženda dorazí zpět na horu Žár, aby podal svědectví o své daleké pouti. A přeci. Znovu potvrdil, že je nejlepší své doby. Jaké zprávy nese a jsou dobré?

To si lze poslechnout a nebo dočíst v nejnovějším vydání Měsícsvitu. Pro všechny účastníky letošního Mistrovství v Dračím Doupěti povinnost. Měsícsvit naleznete v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství.

6.6. Náhledy triček, kostek a placek

V přihlášce se právě objevily kompletní náhledy triček, placek a kostek pro rok 2017.

Pokud stále zvažujete jejich objednávku, lze tak učinit nejpozději do 30.6. Náhledy pak k dispozici na stránce s přihláškou.

5.6. BLOG: Kde jste komoráky aneb strasti larpové linie

Larpy se za posledních osm let etablovaly jako důležitá součást Gameconu, bez které si mnozí svou účast na něm ani neumí představit. Elen se v následujícím textu zamýšlí nad problémy, které larpovou linii, jejíž je šéfkou, tíží. Predgameconová lar…více

4.6. Měsícsvit č. 2

Obrázek z deviantart.com od Martyna Kasela


Pro účastníky letošního Mistrovství v Dračím Doupěti tu je další Měsícsvit. Jaké jsou šance na útěk z kirunského otroctví? Více v sekci mDrD v záložce Informace k dobrodružství, volit můžete mezi audio či textovou verzí...

25.5. Mistrovství v DrD - Informace k dobrodružství + první Měsícsvit

Obrázek z deviantart.com od Dave B


Hvozdem se nesou zvěsti, že mnozí již netrpělivě čekají na další novinky k letošnímu turnaji v Dračím Doupěti. Ten, kdo byl trpělivý, se dnes dočkal. Na webu GameConu v sekci mDrD naleznete zaplněnou záložku Informace k dobrodružství, kde naleznete následující:

  • žánr a reálie letošního dobrodružství
  • předpřipravené postavy ze kterých si letos budete vybírat
  • první Měsícsvit - jak v audio, tak v textové podobě
  • a další...

Nyní již máte k dispozici všechny informace k dobrodružství. Jediné, co bude přibývat, jsou Měsícsvity, které budou vycházet zhruba každý týden. O vydání vás vždy budeme informovat na Facebooku a webu GameConu.

18.5. Mistrovství v DrD - Organizace a tvorba postavy

Obrázek z deviantart.com od FilipVecerek


Uzrál nejvyšší čas začít postupně vypouštět jednotlivé informace k letošnímu Mistrovství v Dračím Doupěti. Pro dnešek jsme si pro vás připravili sekci Organizace Mistrovství v DrD, kde naleznete vše podstatné k turnaji. To hlavní, co se dozvíte je:

  • změny oproti loňskému ročníku
  • pravidla pro tvorbu postavy, vč. interaktivního formuláře na tvorbu (xlsx soubor)
  • jak budeme hodnotit družiny, vč. ukázky loňského hodnotícího formuláře
  • a další...

V nejbližší době vypustíme informace k samotnému dobrodružství. Máte se na co těšit!

10.5. Wargaming 2017

Wargaming 2017

Jaro je v plném proudu a stejně tak i přípravy v rámci jednotlivých sekcí, proto pokračujeme se zveřejňováním aktualit k letošnímu ročníku. Jak jste již mohli zaznamenat, GC 2017 přinese mnoho novinek. O ně nebudou ochuzeni ani velitelé nelítostných armád, kteří jako vždy poženou svá vojska k vítězství hlava nehlava. Ano, řeč je o wargamingu! Tato sekce se každoročně těší stále většímu zájmu. Není divu. Budování vlastních armád dle libosti, originální barvení jednotlivých vojáků do posledního detailu a v neposlední řadě dobrodružství odehrávající se na bitevním poli, to vše si získává srdce i duše dalších a dalších nadšenců.

V tomto článku se dočtete, co chystáme v programové linii Wargaming, na kterých novinkách pilně pracujeme, jaké tradiční a netradiční aktivity vás čekají a kdo se jich letos chopí.

Kdo to bude mít pod palcem

Letos se nám na Gameconu poprvé představí i se svými figurkami hned dvě nové herny:

Warboss

[edit] Omlouvám se absenci herny na letošním ročníku GameConu. Bohužel do termínu akce přišla nepředvídaná obchodní záležitost v zahraničí, takže firma nemá kapacitu zajistit program u nás.

Black Oil

Herna Black Oil si z Brna přiveze figurky Warmachine – Hords a nabídne vám možnost volného hraní. V případě zájmu o ukázku hry vám lektor vše předvede a vysvětlí pravidla, následně si pod jeho vedením můžete sami zahrát.

Další novinky

Kromě toho se můžete těšit na další dvě nové aktivity na vyzkoušení. Warhammer 40k vám umožní zažít pořádnou střeva rvoucí bitvu (protože není nic lepšího než ve jménu císaře drtit kacíře – „Císař je věčný a naše životy patří císaři!“). Žánrově zcela odlišné Malifaux naopak vytvoří hororovou atmosféru, kde ožívají ty nejděsivější noční můry.

Namaluj si sám

Jako každý rok budete mít možnost si odnést suvenýr z barvícího kroužku a přiučit se nové techniky od zkušených barvířů či prohloubit stávající zručnost o nové fígle. Je to skvělá příležitost pro nováčky i dlouholeté hráče nabarvit si hezkou figurku, kterou pak můžete použít ve svých RPG hrách. Instruktor vás provede přes základní techniky používání barev, štětců a dalších prostředků k barvení. Ukáže vám různé techniky barvení a způsoby, jak se dají figurky upravovat.

Tento rok na vás budou čekat trpaslíci od Mantic, modely od Games Workshop a modely od Warmachine. Pokud máte vlastní figurky, rozhodně je neváhejte přinést, rádi vám s nimi pomůžeme. Také zde budou k vidění výstavní modely, z nichž se dá čerpat spoustu inspirace pro vlastní tvorbu. Na techniky, jak docílit efektů, jež vás zaujaly, se můžete kdykoliv zeptat instruktora, který bude v malířském kroužku po celou dobu přítomen.

Zastavte se u nás

Letos vás tedy rozhodně šetřit nebudeme. Něco si u nás najde každý. Milovníci techniky si jistě nenechají ujít příležitost vidět na živo provoz 3D tiskárny, zarputilí hráči svedou nejednu krvavou bitvu, ale ani nováčkové se rozhodně nudit nebudou. Obzvláště, jestli jste fanoušci RTS her, můžete zkusit jaké to je nahradit klávesnici za skutečné figurky, nebo se jen přijďte odreagovat při barvení miniatur a vytváření vlastního uměleckého díla. A že ne každá figurka přežije kruté roztavení na bojišti? Tím se v žádném případě nenechte odradit, protože přes veškeré oběti, to stojí za to!

Tímto bychom vás tedy rádi pozvali na naše aktivity. Zastavte se u nás…

3.5. Představujeme štítky aktivit!

ŠTÍTKY AKTIVIT

aneb jak se snadno a rychle zorientovat v aktivitách a vybrat si tu správnou.

Aktivity na Gameconu všichni dobře znáte: mají hezký obrázek, lákavou anotaci a sadu věcných informací (kdy se konají, kdo je vede, kolik stojí atd.) Dlouhou dobu nám to poměrně stačilo, ale Gamecon se každým rokem rozrůstá, aktivit přibývá, my se snažíme vše zlepšovat a rádi bychom vám všude poskytovali stále stejný nebo větší komfort. U výběru aktivit to je zejména důležité, protože čím lépe si vyberete, tím lépe se budete bavit nejen vy, ale i vaši spoluhráči!

Mezi věcnými informacemi u aktivit jste si v minulosti (např. v RPG linii) mohli místy všimnou štítků, které k aktivitě dodávaly rychlé heslovité informace. Původně to měla být jen drobná funkce, ale letos jsme se ji rozhodli použít ve velkém a do budoucna s ní pracovat ještě více. Štítky by vám měly poskytnout rychlou a snadno viditelnou informaci o těch nejdůležitějších nebo nejzajímavějších věcech, které se k aktivitě váží.

Než se dostanu k samotným štítkům, rád bych poznamenal jedno drobné rozdělení:

Většina štítků je pro všechny, což znamená, že by měly říct něco konkrétního o dané hře každému, kdo se na ně podívá.

Některé štítky jsou informace pro znalé, čímž se ale nemáte nechat odradit! Jsou určené pro rychlou orientaci lidí, kteří hledají něco konkrétního. Typicky jde třeba o zkratky herních pravidel. Pokud tedy uvidíte např. v RPG sekci štítek GURPS a nevíte přesně o co jde, nevadí – je určen lidem, kteří už předem vědí, že si chtějí zahrát zrovna GURPS a pro vás ostatní by to nemělo být důležité.

Štítky používané napříč Gameconem

Toto jsou štítky, které používají všechny linie a jejichž význam je vždy stejný. První dvojice štítků vám ukáže obecná očekávání na „zkušenost“ hráčů:

  • I pro nováčky je štítek, který označuje hry, které jsou snadno přístupné hráčům, kteří nemají zkušenost s hrami dané programové sekce. Neznamená to, že by ostatní hry nebyly nováčkům přístupné, ale to, že tyto hry jsou vysloveně pro nováčky vhodné.
  • Pro pokročilé je naopak štítek označující hry, u kterých se očekává, že danou hru přímo znáte. Neznamená to, že musíte být experti a znát pravidla jako básničku, ale hru byste měli mít už alespoň jednou či dvakrát odehranou a tušit, o co jde.

Další dvojice štítků ukazuje obecnou složitost hry:

  • Nepravidlová hra neznamená, že by neměla pravidla, ale že pravidla jsou opravdu velmi jednoduchá, rychlá na vysvětlení a není v nich nic moc záludného, popř. to může znamenat (třeba u OG RPG), že se hra na pravidla a herní systém nebude soustředit. Nepravidlová hra může být i náročná a vyžadovat dovednost, ale není složitá kvůli svým pravidlům.
  • Pravidlová hra je logicky opakem nepravidlové. Jde o hry, které mají sofistikovaná a složitá pravidla, která je potřeba chápat, nebo o hry, v nichž půjde především o ukázku herních mechanismů a systému.

Třetí dvojice obecných štítků by měla vypíchnout hry s výraznou „náladou“:

  • Odlehčená hra se nebere moc vážně a jde především o uvolněnější zábavu.
  • Vážná hra je naopak určená hráčům, kterým jde o to do hry proniknout, ať už to znamená hrát skutečně se snahou nebo se ponořit do herní atmosféry.

Takovéto párové štítky se nemusí objevit všude. Hry, které žádný takový štítek nenesou, jsou prostě normální hry někde na půlce cesty mezi extrémy stojícími za označení.

Dále tu máme jeden štítek pro speciálně žůžo hry:

  • DeLuxe jsou hry s „vysokou hodnotou“ – ať už to znamená velmi drahé suprově vypadající deskovky, mega připravená RPGčka nebo larpy s rozsáhlou produkcí (kostýmy, rekvizity atp.).

Vzhledem k tomu, že jsme Gamecon začali pozvolna otevírat i zahraničním návštěvníkům, tu máme i jeden „varovný“ štítek:

  • ENG ONLY označuje hry, které jsou hrané celé v angličtině. Samozřejmě, u deskovky to bude asi jednodušší než u OG RPG – pokud si nejste jistí, jak jazykově náročná hra je, zeptejte se na FB, vypravěče nebo orga.

A konečně na závěr tu máme jednu rozsáhlou „kategorii štítků“ a to jsou Žánrové štítky. Žánrových štítků budete moci potkat hodně a obecně ukazují něco o žánru hry, ať už to znamená něco o žánru jako o:

Stylu, což jsou štítky, které vám řeknou něco o stylu, na který se hra zaměřuje. Zatím máme následující:

  • Detektivka jde o hry, kde něco vyšetřujete nebo se snažíte získat informace a stopy a něco pochopit nebo o hry, které simulují průběh vyšetřování.
  • Akční je štítek, který předesílá akci – ať už to znamená boj a akci v OG RPG, dynamické či kompetetivní deskovky, nebo hry, v nichž se neustále děje něco dramatického.
  • Komediální hry jsou takové, kde je zábava na prvním místě a jde především o to vytvářet zábavné a odlehčené situace.
  • Horor ukazuje hry, kde se budete bát – nebo přinejmenším hry, které jsou temné, depresivní a útočící na váš pocit bezpečí a klidu.

Prostředí, které vám řeknou, kam je hra zasazena. Doposud jsme se rozhodli používat následující štítky označující prostředí (nicméně časem se mohou objevit i další):

  • Historický označuje hry zasazené do historických období, ať už realistických (např. antický Řím) nebo žánrově stylizovaných (Francie Tří mušketýrů atp.).
  • Postapo jsou hry v postapokalyptických prostředích (Mad Max, zombie apokalypsy…).
  • Fantasy je štítek označující neurčité fantasy hry nebo specifická pojetí, pro které se zatím nevyplatí určovat podrobnějšími štítky.
  • Historické fantasy je určené pro fantasy, které se odráží z historie, ať už jde o fantasy světy založené např. na středověkých reáliích nebo o alternativní historie (např. knížka Jonathan Strange a pan Norrel nebo svět Příběhů Impéria).
  • High fantasy odkazuje na prostředí, která jsou zcela odtržena od naší reality („čistá“ fantasy literatura a světy pro RPG, mytologická prostředí atp.).
  • Urbanfantasy označuje fantasy provázané s moderním světem (znáte např. z knížek Neila Gaimana, z mnoha seriálů o upírech a dalších ze současného světa atp.).
  • Sci-fi je podobně jako fantasy obecný odkaz na prostředí z neurčité budoucnosti nebo na okrajové sci-fi žánry bez vlastního konkrétního štítku.
  • Blízké sci-fi označuje sci-fi odehrávající se v současnosti nebo dohledné budoucnosti (např. seriály Fringe, Person of Interest / Lovci zločinců atp.).
  • Hard sci-fi jsou prostředí ze vzdálené budoucnosti, které se ale snaží „držet při zemi“ a „fungovat rozumně“, když už ne rovnou „vědecky“. (např. seriály Expanse nebo Dark Matter, knížky A.C. Clarka atd.)
  • Space opera jsou sci-fi prostředí, která hrají víc na coolness a stylizaci než na vědeckost (např. seriál Killjoys) nebo která jsou rovnou „fantasy v budoucnosti“ (např. Star Wars)
  • Steampunk jsou světy v nichž alternativní historický vývoj postavil vše na páře a vytvořil obdoby technologií, které známe i dnes.
  • ***** punk se může objevit také, např může jít o „Clockwork-punk“ nebo „Alechemy-punk“ – jde o obdoby steampunku, které ale nahrazují páru něčím jiným.
  • New Weird je žánr, který kombinuje fantasy či urbanfantasy s různými punky a často přidává něco dalšího. (Znáte např. z knížek China Mievelliho)

RPG Sekce

V RPG najdete jeden další okruh štítků a to:

Systém, tedy to, podle kterých pravidel se hra bude hrát. Systémových štítků se může objevit nesčetně. Nedělejte si těžkou hlavu z toho, že daný systém třeba neznáte – ostatně zkoušení nových her je jedna ze silných stránek Gameconu. Štítky, které se skoro určitě objeví, jsou:

  • DnD 5e – pátá edice Dungeons&Dragons, nejrozšířenější RPG vůbec (edice DnD se od sebe hodně liší, mimochodem – znát 4e neříká nic o tom, jak moc znáte 3e nebo 5e).
  • Fate 4e – čtvrtá edice Fate, neboli Fate Core.
  • Střepy snů
  • WHFR 2e – Warhammer Fantasy Roleplay, druhá edice.
  • Apocalypse world
  • DrDo – označuje „staré“ Dračí doupě, tedy DrD 1.6. (popř. 1.5 atd.).
  • DrDII – označuje „nové“ Dračí doupě, tedy Dračí Doupě II.

…a mnohé další.

Všimněte si, že občas se do štítku dostane celý název hry a jindy zkratka – držíme se toho, jak je především hra známa a jak se označuje a vypisuje v diskusích na internetu, v článcích atp.

Epické deskovky

V sekci Epických deskovek najdete následující štítky:

  • Eurovka je štítek označující hry, které nemají příliš silnou stylizaci a coolness, zato mají zajímavá, propracovaná a pečlivě vyvážená pravidla.
  • Amer** je štítek označující pravý opak – hry které nemají nutně pečlivě vybroušená pravidla, ale jsou suprově vyrobené, mají hromady kartiček, cool figurky atp. (Ano, jsme zbabělci a nechceme psát na web „Ameritrash“ – stejně jako Eurovka to je slovo vzaté z deskovkářského slangu a pro neznalé by nemuselo působit nejlépe)
  • Wargame nejsou přímo „wargamingy“, ale jsou to hry, které se jim blíží – tj. hry v nichž přebíráte kontrolu nad nějakou armádou či jednotkami a mají silný taktický prvek.
  • Kooperativní hry jsou takové, kde hráči hrají společně proti systému deskovky, tj. hráči tvoří tým a deskovka jim sama dává opozici.
  • Semi-kooperativní jsou takové hry, kde hrajete proti sobě, ale buď týmově (tým proti týmu, ať už otevřeně nebo skrytě) nebo v nich je velmi výhodné (či vás deskovka sama přímo nutí) tvořit silné aliance.
  • Vyprávěcí je štítek, který označuje deskovky se silným prvkem roleplayingu nebo vyprávění.

Larpy

Larpová sekce si pro vaše pohodlí zavedla následující štítky:

Náplň je souhrn (kategorie) štítků, které – podobně jako obecné žánrové štítky – říkají, o co ve hře vlastně jde a na co se hra zaměřuje:

  • Vztahový označuje larpy, v nichž se řeší osobní vztahy, ať už na dílčí mezilidské nebo celo-skupinové rovině.
  • Argumentační jsou ty larpy, v nichž budete hájit určitý postoj nebo stanovisko nebo v nichž se budete snažit dosáhnout s ostatními nějakého rozhodnutí.-
  • Drama – Larpy v nichž jde o emoce, vnitřní prožitky a pocity. Pokud stojíte o bleed (přenesení pocitů z postavy na hráče), je to larp pro vás.

-Kostýmový je štítek označující larpy hrané v kostýmech, ať už to znamená jen správné oblečení (dress-code) nebo skutečně precizní kostýmy. V anotaci najdete detaily toho, o jaké kostýmy jde a zda jsou kostýmy součástí produkce larpu nebo zda si máte přinést vlastní.

-Skriptovaný je štítek označující larpy, v nichž hrajete postavu v částečně předepsaných scénách, tj. máte určené, co v nich máte zahrát nebo čeho v nich máte dosáhnout.

Bonusy

V bonusech najdete jednu další sadu párových štítků:

  • Bez pohybu jsou takové hry, u nichž se opravdu nepotřebujete nijak hýbat (nejspíš si někam prostě sednete).
  • Běhací hry jsou takové, u kterých se hodně zapotíte. Mimochodem – často jde o hry, které mají „sportovní riziko“ – není to žádné šílenství (neříká-li anotace jinak!), ale pokud někde zakopnete a odřete se nebo si odnesete modřinu, tak víte, do čeho jste šli. Vřele doporučujeme adekvátní sportovní oděv a obuv (oblek, byť bez kravaty, nebo večerní šaty a lodičky s podpatkem nebudou to pravé).

Opět – pokud není přítomen ani jeden štítek, znamená to, že hra vyžaduje pohyb, ale jen v nějaké rozumné „civilní“ míře (chození, občasné popoběhnutí a tak). V Bonusech dále potkáte:

  • Přemýšlecí hry jsou takové, u nichž si zavaříte mozkové závity – ať už v klidu luštěním složitých šifer nebo ve stresu rychlým řešením záludných úloh.
  • Učící je štítek označující hry a aktivity, na kterých se něco skutečně naučíte nebo si něco „jen“ vyzkoušíte (ne všechno se dá naučit za dvě hodiny!) – ať už žonglovat, šermovat, něco tvořit nebo se nějak hýbat.
  • Odpočinková je taková hra, která je určena především k odreagování a odpočinku – nejspíš se u ní ani nezapotíte ani si nezavaříte mozek, jen se poměrně v klidu pobavíte.

Wargaming

Ve Wargamingu najdete opět okruh štítků věnovaný pravidlům a to:

Systém, tedy to, podle kterých pravidel se hra bude hrát. Nedělejte si těžkou hlavu z toho, že daný systém třeba neznáte – ostatně zkoušení nových her je jedna ze silných stránek Gameconu. Systémy, s nimiž už teď počítáme, jsou:

  • WHFB – Warhammer Fantasy Battles.
  • KoW – Kings of War.
  • WH40K – Warhammer 40.000.
  • Bloodbowl – Bloodbowl.

Opět jde o typický typ štítku určený pro rychlou orientaci hráčů, kteří vědí, o co jde.

Jak teď a jak v budoucnu

V současnosti nám jde především o zavedení a vyzkoušení štítků v plném nasazení napříč celým Gameconem. Oceníme jakékoliv nápady nebo vaši zpětnou vazbu k výběru štítků, jejich znění, zobrazení. Pokud vám nějaký štítek chybí, dejte nám vědět. Pokud vám nějaký není jasný, také nám dejte vědět.

Technologicky zatím stavíme především na funkcionalitách, které už máme (zaprvé chceme věci nejprve vyzkoušet, zadruhé naše IT kapacity jsou omezené – pokud byste se chtěli přidat a pomoct nám, bez váhání se ozvěte Shakovi!). To znamená, že letos ještě neočekávejte žádná velká kouzla – jde nám především o to přidělovat štítky správně ke hrám a zpřehlednit tak jejich seznamy.

V budoucnu, až věci vybrousíme, bychom rádi přidali další možnosti, například různá kombinovaná filtrování podle štítků nebo, pokud na to bude čas a síla, i výpisy aktivit a programu napříč liniemi podle štítků. Pokud byste měli nějaké návrhy, rádi se je dozvíme, ale nemůžeme slíbit kdy (a zda) budou případně skutečně realizovány.

2.5. Registrace spuštěna!

Země se chvěje, kovové klouby vržou. Roboti se blíží a s nimi i Gamecon! Právě jsme spustili registraci na akci, těšíme se na vaše přihlášky a vy se těšte na první vlnu aktivit!

10.4. ParCon 2017 na GameConu!

Šestatřicátý ročník nejstaršího conu v ČR se vrací do Pardubic!

Od roku 1982 je ParCon pořádán Československým fandomem jako putovní akce, která se odehrává každý rok v jiném městě. Nedílnou součástí PC je také vyhlašování Ceny Karla Čapka (nejprestižnější literární soutěž v žánru sci-fi, fantasy a hororu), které proběhne v sobotu večer. Hlavní cena v podobě „černého mloka“ už si za ta léta vybudovala slušnou pověst a každý majitel je v parconích kruzích považován za pořádného frajera. Práce výherců a účastníků si pak může každý smrtelník přečíst ve sbírkách Mlok a Kočas, které se na ParConu budou křtít.

A u slavného ocenění samozřejmě nekončíme. Každý rok je program bohatší a bohatší a pokaždé se organizátoři snaží přijít s něčím novým. Letos je přidružen k mladšímu a hravějšímu sourozenci GameConu a drží si stejné téma. Stejně jako GameCon si pohrává s umělou inteligencí, roboty a transhumanismem a také pojede na vlně kyberpunku. Na webových stránkách najdete ParCon jako vlastní programovou linii Gameconu a obsah bude přístupný jako přednášková linie.

Co můžete očekávat?

K dispozici pro letošní parconskou náplň je kinosál a přilehlé prostory. Během akce budou probíhat dvě linie přednášek, besed, panelových diskuzí, křtů a workshopů. Šestatřicetiletá tradice navíc dává prostor pro účast skutečných legend nejen z literárního prostředí.

Ano, letos dorazí do Pardubic celá řada super hostů. Chybět nebude kyborg českého kyberpunku Jiří Walker Procházka známý pro svou neutuchající energii. O své mimozemské houbičky se s námi podělí matadorka českého sci-fi Vilma Kadlečková, a pokud sníte o tom, že se na vzdálené světy jednou zaletíte podívat osobně, bude vás zajímat vystoupení Milana Halouska z České kosmické kanceláře. Hovořit bude o umělé inteligenci ve vesmírných programech.

A ani tady nekončíme. V dáli vyřvává Frankie, Goonův kámoš? Někde ve stínu se mihne rudá postava a máte pocit, že za sebou slyšíte šramot a chroupavé zvuky? Nebo se vám o hřbet ruky otřel závan magie? Nebojte, to je jen jiná realita prosakující z nakladatelství Comics centrum. Redakce Pevnosti vám nabídne pohled pod pokličku výrobního procesu časopisu. Na křídlech Xbjedničky zase přilétnou chystané novinky ze všech světů a chybět nebude ani Hanina Veselá, která v Pardubicích pokřtí novou knihu. Chcete i nějaké nakladatele a jejich novinky? Není problém. Budou tam skoro všichni (jo, bude možnost koupit si suvenýr! Šmarja! To je furt dokola…).

Samá česká kotlina, říkáte si? Co někdo ze světa? Není problém, dorazí totiž jeden známý Brit. I když vlastně budou možná dva. Záleží na tom, jak moc jste byli hodní od minulého ParConu. Na jména si ale ještě počkejte ;)

Pořád toho podle vás není dost? V pořádku, rozhodně nekončíme. Nemůžeme vám ale všechno prozradit hned na začátku. No dobře, že jste to vy – dlouhý tejdny pátral náš agent v potemnělých studených čtvrtích Bruntálu. Přišel o oko, ruku a dva zuby, ale nakonec se mu to podařilo. Je to tak. Na ParCon a GameCon možná dorazí i slavný bruntálský řezník Kotleta. Snad to přežijem.

Tak ale to je zatím fakt všechno. Chcete víc novinek? Sledujte FB ParConu ;)

Facebook Parconu.

Web Parconu.

30.3. Velká soutěž o Robotech a lidech

Chystáte se na GameCon? A chcete ušetřit nemalý kačky? Vyhlásili jsme Velkou soutěž o GameCon zdarma a karetní hru Rone! Stačí, když nám pošleš obrázek, fotku či video robota nebo androida (klidně se za něj můžeš převléct i ty!) s hláškou, proč on chce jet na GameCon a výhra může být tvoje! Mrkni na Stránku soutěže

13.3. Novinky pro Mistrovství v DrD 2017

Po slavné porážce Kostěje Černokněžníka, po oběti Zorji a po záhadném úmrtí žrece Kraka, se hybatelkami Slověnských dějin okolo bájné hory Žár staly jejich tři dcery – moudrostí a nápady sršicí Káša, léčitelka Tetka, pevná ve svých zásadách… a nakonec nejmladší Ljuba – citlivá, naslouchající, spravedlivá, mezi lidmi nejoblíbenější, slibující odplavit těžké časy minulé. Zapomenout ale nemůžeme ani na všechny ty běžné Slověny, jejich neuhasitelný žár v srdcích, bez nichž by všechno to snažení bylo zbytečné. Dohromady snad všechny konečně čekají zářné zítřky… anebo ne?

Přípravy na letošní Mistrovství v Dračím Doupěti jsou již v plném proudu. Hlavním tvůrcem dobrodružství je Jerry, který se velkou měrou podílel na přípravě 2. a 3. části soutěžního dobrodružství Mistrovství v DrD v roce 2014 (viz archiv dobrodružství).

Dle zpětné vazby jsme se rozhodli navázat na reálie a děj soutěžního dobrodružství z r. 2016. Postavy se tedy budou rekrutovat z rodu Slověnů. Časově bude děj pokračovat několik let po událostech Čáry Zatmění.

Z hlediska organizace jsme se rozhodli pro následující změny, jež by měly podpořit chystaný příběh:

  • postavy NEbudou Běsobijci

  • jestliže loňské dobrodružství bylo atmosférou spíše mystické s prvky hororu, letos si hráči užijí více přímočaré akce

  • hráči si před dobrodružstvím vyberou pro svoji postavu předpřipravenou „unikátní informaci z minulosti“ (budou včas zveřejněny na webu), takže minulosti postav budou do určité míry stanoveny – neovlivní nijak zásadně tvorbu postavy či družiny (charakter, povolání atp.), ale podpoří možnost hraní rolí

  • počet hráček a hráčů, resp. postav v družině bude snížen na 4 – 7. Nebojte se rozdělit vaše početnější družiny na dvě, či přijet v menším počtu – v omezeném čase se pak rozehrávají role jednotlivých postav jednodušeji – a kvalitnější hraní rolí je směr, kterým bychom se v mDrD rádi vydali

  • v družině bude omezený počet magických povolání – maximálně 1 kouzelník, 1 hraničář a 1 alchymista. Aby si např. vaši válečníci nebyli podobní jako vejce vejci, nebojte se při tvorbě postav využívat tzv. "archetypu uvnitř archetypu"

  • válečníci a zloději budou na 5. úrovni, hraničáři, kouzelníci a alchymisté na 4. úrovni

  • možnosti výběru vybavení, včetně „bězného“, budou letos specifické

V brzkých dnech se můžete těšit na autentický záznam událostí, které se v kmeni Slověnů odehrály po porážce Kostěje Černokněžníka, zaznamenaném zde.

novější    starší

info@gamecon.cz
© 2024 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube