Karel „.“ Doleček

Vypravěčství je pro mne poměrně nedávný vývoj, ale měl jsem příležitost vyzkoušet několik desítek her a systémů a osvojil jsem si myšlenku, že tahle šíře zkoumání je to nejlepší co mohu udělat, pokud chci zažít různé styly, žánry a druhy příběhů.

Ve svém zkoumání tak pokračuji a za tím účelem provozuji Discordový server Oneshoty a Minikampaně, kde se snažím nabízet právě tu různorodost, která mne na RPG baví.

#

Vážná
PbtA
Ross Rifles
Věk: 15+
Kanadské zákopy během 1. světové války. Podaří se ti navzdory vší pravděpodobnosti přežít a dopomoci Britskému Impériu k vítězství, nebo se připojíš ke svým 60 000 mrtvým krajanům?
sobota 9–13  ((4/4)) 

#

Science-fantasy
The Wildsea
Věk: 15+
Lidi, kaktusy a pavouci tvoří posádky lodí poháněné motorovými pilami, které se prořezávají nekonečným mořem korun stromů.
neděle 9–13  ((4/4)) 

#

Dobrodružná
Household
Věk: 15+
Hra za skřítky, víly a další drobné národy v rozlehlé Domácnosti, kde každá místnost je své vlastní království.
pátek 14–18  ((4/4)) 

#

Horor
Alternativní historie
Atmosférická
Broken Tales
Věk: 15+
Broken Tales staví hráče do rolí papežských agentů, kteří v 18. století vyšetřují případy kdy se pokřivené, temné tradiční pohádky odehrávají v našem světě.
čtvrtek 14–18  ((4/4)) 

Bitva o hřeben Vimy

Vážná
PbtA
Ross Rifles
Věk: 15+

Kanadské zákopy během 1. světové války. Podaří se ti navzdory vší pravděpodobnosti přežít a dopomoci Britskému Impériu k vítězství, nebo se připojíš ke svým 60 000 mrtvým krajanům?

Příběhy vlastenectví, odvahy a obětování málokde vyvstávají do popředí tak jasně jako během války. Vybaveni nespolehlivými puškami Ross, Kanaďané poprvé čelili bitevnímu poli, aby si vydobili nejen vítězství proti nepříteli, ale i respekt a rovnocennou pozici mezi svými spojenci.

V roce 1914 započala válka, která měla ukončit válku. Mladý kanadský národ se najednou stal součástí konfliktu, který měl pro jeho občany znamenal jen velmi málo. Konvenční styl války se rychle ukázal jako překonaný se zapojením nových technologií od artilerie s dlouhým dostřelem přes kulomety po letectvo. Kanadský expediční sbor se do války zapojil o rok později, kdy se zákopy táhly od Lamanšského průlivu po hranice Švýcarska.

Hra využívá systém Powered by the Apocalypse. Jako taková se soustředí spíše na tvorbu příběhu v kulisách války než na simulační hraní válečného konfliktu.

Postavy budeme tvořit společně.

Vypravěč:

Karel „.“ Doleček

Informace:

4
4 h
200

Termíny:

sobota 9–13  ((4/4)) 

Na zeleném moři

Science-fantasy
The Wildsea
Věk: 15+

Lidi, kaktusy a pavouci tvoří posádky lodí poháněné motorovými pilami, které se prořezávají nekonečným mořem korun stromů.

Někdy přes třemi sty lety se říše světa utopily pod vlnami rychle rostoucí zeleně, přílivu valící ho se ze Západu. Dnes zůstaly jen šustivé vlny, kam až oko dohlédne. Motorovými pilami poháněné lodě se prořezávají korunami stromů, motory poháněné ovocnou šťávou, medem a pýchou. Posádky jsou zbytky lidstva, humanoidní kaktusy, oživlé trosky, živé pavoučí kolonie, slimáci s dřevěnými kostmi. Každý má svou roli a svůj příběh na vlnách Planého moře.

The Wildsea je science fantasy hra zasazená do postapokalyptického světa zarostlého neprostupnými hvozdy, ve kterém inteligentní život přetrvává jen na špičkách hor a jiných „ostrovech“ nad nekonečným mořem z korun stromů. Hráči se stanou posádkou lodě poháněné motorovými pilami a pustí se do průzkumu planety obývané humanoidními kaktusy a slimáky, opředené pavoučími koloniemi, plné jiných podivných věcí.

Postavy se tvoří kombinací živočišného druhu, původu (jestli postava vyrostla v horách, na lodích…) a nakonec pozice, kterou teď na lodi zastávají – ty jsou vysoce tematické, od sekačů větví až po alchymisty. Vzniklá postava je definovaná slovními „výhodami“ (v čem je dobrá: instinkty, logika…), číselnými dovednostmi a slovními „aspekty“ (v zásadě libovolná specialita). V závislosti na tom, které z nich se dají v dané situaci uplatnit, dostává hráč určitý počet šestistěnných kostek pro vyhodnocování konfliktů. Výsledek se odvíjí od nejvyššího čísla, které padlo na kterékoli kostce.

Vypravěč:

Karel „.“ Doleček

Informace:

4
4 h
200

Termíny:

neděle 9–13  ((4/4)) 

Pýcha a předsudek a stonožky

Dobrodružná
Household
Věk: 15+

Hra za skřítky, víly a další drobné národy v rozlehlé Domácnosti, kde každá místnost je své vlastní království.

Věř skřítkovi, když mu zaplatíš,
šotkovi, když ti dá slovo,
víle, když se upíše
a rarachovi, když ti řekne:
„Nikdy mi nevěř.“

Domácnost prý kdysi patřila někomu jinému. Obrovským bytostem, vyšším než 5 skřítků stojících na sobě. Ale kde je jim konec, nikdo neví. A tak teď Domácnost patří čtyřem národům. Krásným a elegantním vílám. Přímočarým, urostlým šotkům. Elementálním, různorodým skřítkům. Cizím, nechtěným rarachům.
Domácnost je domovem všech těchto bytostí, které se nachází uprostřed Křehkého míru, kterým skončila První válka. Celé oblasti Domácnosti patři jednotlivým národům, ale stejně tak velké kusy zůstávají divoké, neprozkoumané a lákavé pro všechny, kteří touží po něčem novém.

Hra používá systém Favoured by Fortune, v jádru jednoduchý a orientovaný spíš na hladké vyprávění. Hráči si zvolí druh víly (v zásadě „rasu“) a povolání. Hlavní mechanickou stránkou postavy jsou dovednosti a bojové schopnosti. K vyhodnocování se používá pool šestistěnných kostek, které ovšem neobsahují čísla, ale barevné symboly (a žolíka) – cílem je zkombinovat co nejvíc totožných symbolů.

Postavy budou připravené.

Vypravěč:

Karel „.“ Doleček

Informace:

4
4 h
200

Termíny:

pátek 14–18  ((4/4)) 

Tvýma očima, ve tvých střevících

Horor
Alternativní historie
Atmosférická
Broken Tales
Věk: 15+

Broken Tales staví hráče do rolí papežských agentů, kteří v 18. století vyšetřují případy kdy se pokřivené, temné tradiční pohádky odehrávají v našem světě.

Kdysi dávno hrozila světu pohádek záhuba. Zapomenutý dětmi, bez jejichž víry nemohou pohádky přežít. Ale zůstávalo ještě jedno poslední osamělé dítě, které v pohádkách nacházelo útočiště a útěchu. Tak se z dítěte stal Zachránce a Král všech pohádek mu udělil jedno přání.
Ale když už Zachránce vyslovoval své přání, tu mu jeho vlastní stín ústy Toho, Jenž Osnuje v Tmách, zle poradil: „Chci dát nový život všem ničemům. Šanci na vykoupení pro každou postavu, která byla odsouzena k roli zlosyna po staletí.“
Ale každý stín potřebuje své světlo a každé světlo vrhá svůj stín a tak, jak se zlosyni stali dobrými, hrdinové byli pokřiveni a pohádky se roztříštily.

Postavy jsou členy Řádu, tajné skupiny pod příkazy Papeže, která vyšetřuje nadpřirozené jevy. Pohybují se Evropou 18. století plnou mysticismu a hororu. Hlavní postavy nejsou nikým jiný než napravenými zlými postavami, zatímco jejich kořistí jsou dřívější hrdinové, kteří v našem světě vykonávají své vlastní pokroucené verze pohádek, ve kterých dřív hráli hlavní role.

Broken Tales používá Monad Echo systém. Pracuje s částečným úspěchem a bonusy za narativní využívání popisků, které definují postavy.

Postavy budou připraveny.

Vypravěč:

Karel „.“ Doleček

Informace:

4
4 h
200

Termíny:

čtvrtek 14–18  ((4/4)) 
info@gamecon.cz
© 2024 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube