Petr „sirien“ Mazák

GameCon je pro mě především zábavný a oddechový víkend. Setkání s přáteli a hromada her pro volnou chvíli. Co je tak nějak významné? Jsem adminem a dlouhé roky autorem na d20.cz, přes deset let pořádám otevřená hraní a přednášky o RPG, dlouhou dobu i organizuji různé akce. Nejčastěji mě asi potkáte večer s kamarády s vodnicí a whiskey, ale dá se na mě narazit i přes den tam kde se něco děje.

Občas je lepší nebrat vážně všechno co říkám. Většinou je rozumné nevěřit tomu, co o mě říkají někteří lidé okolo.

Na hraní RPG mě zajímají především vznikající příběhy a prokreslení postav. Akční scény mám ve hře určitě rád, ale nemám rád když trvají moc dlouho – preferuji je rychlé, aby se od nich příběh mohl zase posunout někam dál. Systém vnímám jako něco co má pro hru význam a silně ji ovlivňuje, ale je určen především k tomu aby ji podporoval, takže se občas řídím více diktátem žánru a stylu než přesnými mechanikami. Hraju jak odlehčené hry tak dramatické hry se silnou atmosférou, ale obvykle tyto dvě věci nerad mixuju dohromady.

Asi nemá smysl vypisovat systémy které znám nebo jsem hrál (je jich mnoho). Mě blízké systémy jsou WoD, zejména jejich hra Mage, později jsem si oblíbil Fate a nedávno i GUMSHOE. Žádný systém pro mě ale není první volbou a vybírám si hlavně podle toho, který se nejvíc hodí ke hře, kterou chci hrát.

#

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!
pátek 11–16  ((0/11)) 

#

I pro nováčky
Workshop
Vyprávěcí
Věk: 15+
Jak popsat hustě bojovou scénu? Jak to bylo v různých časech, aneb boj ve středověku a ve scifi z 7778. století?
pátek 16–18  ((0/30)) 

#

I pro nováčky
Panelová diskuse
RPG
Dobrodružná
Dungeoncrawl
Oldschool
Věk: 10+
Opatrné našlapování pavučinami zaplněnou chodbou ve světle pochodní, nebo dramatické přeskakování střihem mezi akcí nabitými lokacemi? Dva pohledy na dungeoncrawl v jediné diskusi!
pátek 19–21   

Ostrov

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+

Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!

Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou.

Několik významných osobností ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?

Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává (převážně) v hostinci, v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti. Nejdůležitější se zdá být otázka vztahu ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost?

Jde o převážně argumentační a vztahový larp (ale milostné zápletky v něm nehledej) se silným žánrovým zasazením a s dramatickou stylizací (hraj na ostatní a pro ostatní!). Zatímco se řeší společné problémy, všichni se snaží dosáhnout i svých vlastních soukromých cílů. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry, a navíc obsahuje větší množství drobných nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.

Pokud to počasí dovolí, budeme hrát v zahradním altánku. V rámci hry nebude pauza na oběd, k dispozici bude drobné občerstvení, pokud si ale s sebou něco k snědku vezmeš, rušit nás to nebude.

Vypravěč:

Petr „sirien“ Mazák
Lenka „Cemi“ Zavadilová

Informace:

11
5 h
300

Termíny:

pátek 11–16  ((0/11)) 

Popis bojových scén napříč časem a styly

I pro nováčky
Workshop
Vyprávěcí
Věk: 15+

Jak popsat hustě bojovou scénu? Jak to bylo v různých časech, aneb boj ve středověku a ve scifi z 7778. století?

: Jak popsat hustě bojovou scénu? Jak to bylo v různých časech, aneb boj ve středověku a ve scifi z 7778. století? Odrazím střelu z blasteru? Ne, rychlým pohybem čepele ji nechám sklouznout. Hážu 20 jo, se zapojením všech implantátů provedu vícenásobný kop před sebe, pak šikmo dozadu doprava a pak… tě setrvačnost rozmumínkuje. Fyzika v popisech, logika technik.

Vypravěč:

Petr „sirien“ Mazák
Robert „RobW“ Waschka

Informace:

30
2 h
150

Termíny:

pátek 16–18  ((0/30)) 

RPG kobky nejen pro prolézače

I pro nováčky
Panelová diskuse
RPG
Dobrodružná
Dungeoncrawl
Oldschool
Věk: 10+

Opatrné našlapování pavučinami zaplněnou chodbou ve světle pochodní, nebo dramatické přeskakování střihem mezi akcí nabitými lokacemi? Dva pohledy na dungeoncrawl v jediné diskusi!

Má se hledání pastí popisovat, nebo se na něj má házet? Jak ve hře vytvořit podzemí o velikosti Khazad-dûm? Jsou tajné dveře dobrý nápad? Kdo má kreslit mapu? Má smysl počítat pochodně? A mají v dnešních RPG nějaká podzemí vůbec ještě místo? O tom všem a o mnoha dalších tématech bude řeč v diskusi mezi Markusem, zástupcem OSR scény a tradičních čtverečkáčových podzemí, a sirienem, stoupencem moderních RPG přístupů, jejichž rozdílné náhledy a názory vám dají hlubší vhled do problematiky a do toho, co je nejlepší pro právě vaše vlastní RPG podzemí!

Přednáška začne krátkými vstupy k historii a vývoji role podzemí v RPG, ze kterých se přenese do diskuse na různá témata mezi přednášejícími samotnými i mezi nimi a publikem.

Vypravěč:

Petr „sirien“ Mazák
Jiří „markus“ Petrů

Informace:

neomezeně
2 h
0

Termíny:

pátek 19–21   
info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube