Petr „Sirien“ Mazák

GameCon je pro mě především zábavný a oddechový víkend. Setkání s přáteli a hromada her pro volnou chvíli. Co je tak nějak významné? Jsem adminem a dlouhé roky autorem na d20.cz, přes deset let pořádám otevřená hraní a přednášky o RPG, dlouhou dobu i organizuji různé akce. Nejčastěji mě asi potkáte večer s kamarády s vodnicí a whiskey, ale dá se na mě narazit i přes den tam kde se něco děje.

Občas je lepší nebrat vážně všechno co říkám. Většinou je rozumné nevěřit tomu, co o mě říkají někteří lidé okolo.

Na hraní RPG mě zajímají především vznikající příběhy a prokreslení postav. Akční scény mám ve hře určitě rád, ale nemám rád když trvají moc dlouho – preferuji je rychlé, aby se od nich příběh mohl zase posunout někam dál. Systém vnímám jako něco co má pro hru význam a silně ji ovlivňuje, ale je určen především k tomu aby ji podporoval, takže se občas řídím více diktátem žánru a stylu než přesnými mechanikami. Hraju jak odlehčené hry tak dramatické hry se silnou atmosférou, ale obvykle tyto dvě věci nerad mixuju dohromady.

Asi nemá smysl vypisovat systémy které znám nebo jsem hrál (je jich mnoho). Mě blízké systémy jsou WoD, zejména jejich hra Mage, později jsem si oblíbil Fate a nedávno i GUMSHOE. Žádný systém pro mě ale není první volbou a vybírám si hlavně podle toho, který se nejvíc hodí ke hře, kterou chci hrát.

Křest pravidel Jeskyně a draci#

I pro nováčky
Debata
RPG
Talk
Jeskyně a draci
Chcete pokřtít snad již druhé, ještě lepší vydání Jeskyní a draků? Zúčastněte se přátelské sešlosti, potkejte tvůrce, poslechněte si zajímavosti a pobavte se s ostatními!
pátek 21–23   

Novinky na RPG scéně#

I pro nováčky
RPG
Talk
Jaká RPG na českém trhu letos vyšla, vychází, vyjdou nebo se připravují a testují? Co se dá pořídit a je to novinka (ať už vlastní tvorba, či překlad) a na co se můžete těšit?
pátek 19–21   

Ostrov#

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!
pátek 11–16  ((11/11)) 

Křest pravidel Jeskyně a draci

I pro nováčky
Debata
RPG
Talk
Jeskyně a draci

Chcete pokřtít snad již druhé, ještě lepší vydání Jeskyní a draků? Zúčastněte se přátelské sešlosti, potkejte tvůrce, poslechněte si zajímavosti a pobavte se s ostatními!

Pandemií odložený křest původního vydání se možná přetaví v křest vydání druhého! Při té příležitosti se poprvé veřejně sejde většina autorů a dalších tvůrců, aby se potkali s fanoušky a přáteli, které si Jeskyně a draci už stihli získat, i s těmi, které si teprve získávají!

V rámci křtu si můžete nechat podepsat své výtisky, zeptat se na cokoliv, co vás zajímá, nebo si s tvůrci jen tak nezávazně potlachat. Můžete se zároveň dozvědět exkluzivní informace nejen ze zákulisí projektu, ale i větší podrobnosti jeho plánované budoucnosti!

(Křest bude navazovat na Novinky na RPG scéně, bude tedy zhruba od 21:00. Novinky v RPG scéně budou zakončeny vstupem právě o Jeskyních a dracích, takže pokud vás dění okolo JaD zajímá více, tak doražte ještě před začátkem samotného křtu.)

Vypravěč:

Petr „Sirien“ Mazák

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

pátek 21–23   

Novinky na RPG scéně

I pro nováčky
RPG
Talk

Jaká RPG na českém trhu letos vyšla, vychází, vyjdou nebo se připravují a testují? Co se dá pořídit a je to novinka (ať už vlastní tvorba, či překlad) a na co se můžete těšit?

Na co se v nabité dvouhodinovce můžete těšit:

Zaklínač – svět Zaklínače je známý z PC her, knih a seriálu, má mnoho příznivců, tak proč si nezkusit zahrát v tomto systému TTRPG?

Svět zaklínače zná asi každý. Ti, kteří tomuto tématu fandí, se na přednášce dozví tipy od lidí, kteří reálně hrají delší dobu v tomto systému. Vysvětlíme si základy a nasdílíme jaké to je v systému hrát a co k tomuto systému existuje. Máme také malé překvapení pro všechny, kteří hrají, a nebo se chystají hrát.

Conan RPG – Conana není třeba nikomu představovat. Systém pro hraní her na hrdiny ve světě Conana muže překvapit a nadchnout epickými souboji a zajímavým mechanismem pro hru.

Na přednášce se dozvíte naše pocity a dojmy ze hry, krátce si řekneme něco o mechanikách a o způsobu, jak hrát. Každý milovník tohoto světa tak může díky pravidel Conan RPG zažít unikátní dobrodružství a my vám zkusíme v krátkosti systém představit. Budeme mluvit o mechanikách, možnostech hry samotné a povíme si něco o tom, jak s tím pracuje GM.

Projekt Omega – může u nás vzniknout originální RPG, které bude dobré, hratelné a zábavné, a přitom nebude založené na úspěšném zahraničním RPG? Přednáška o hře, jejíž autor si myslí, že takový systém vytvořil.

Zase další homebrew RPG, ze kterého se vyklube předělané DrD, DnD nebo GURPS? Copak neexistuje už dost dobrých her? V čem je Projekt Omega odlišný od jiných RPG?

Na první pohled ve všem. Nepoužívá čísla, neomezuje hráče při tvorbě postav. Provazuje dovednosti postav se schopnostmi hráčů, používá karty místo kostek. Nicméně na druhý pohled se ukáže, že nedělá problémy ani hráčům Fate, ani hráčům DnD a že mechaniky pracující v pozadí dávají solidní pravidlovou oporu pro řešení téměř jakékoliv situace. Navíc pomáhají vypravěči s vývojem příběhu. A některé postupy můžete využít i v jiných systémech.

Lone Wolf hra na hrdiny – Lone Wolf jako RPG pronikl na český trh. Letos k němu vyšly, či vyjdou nové rozšiřující příručky – Hrdinové Magnamundu a Bestiář Magnamundu – v češtině.

Hrdinové Magnamundu jsou průvodcem tvorbou postavy. Nabízí nové role a archetypy, rysy, schopnosti a dovednosti. A také mnohé nové vybavení. Již není potřeba hrát jen za rytíře Kai v severním Magnamundu.

Bestiář Magnamundu je pomocníkem pro vypravěče. Jde o komplexní dílo popisující všechny protivníky, s nimiž se Lone Wolf setkal během svých dobrodružství v gameboocích. Žádná nepřátelská vlastnost, rys, popis, historie ani chování v boji již nezůstanou utajeny.

Zapovězené země – Zapovězené země našly své místo na výsluní české RPG scény díky výbornému překladu. V letošním roce je obohatila epická/hlavní kampaň – Krkavcova čistka.

Krkavcova čistka není lineárním příběhem, ve kterém by byl jasný začátek, průběh i cíl. Je jen na postavách, zda či jak hluboko se zanoří do legend, lokací, postav a událostí. Možná zažijí jednu náhodnou událost, která ovlivní vše, i běh dějin.

RPG systém Mausritter – Mausritter je nově vycházející RPG hra v češtině, ve které jsou hlavní hrdinové malé myšky, které budou čelit větším problémům, než jsou ony samy. Mausritter se hlásí k OSR scéně. Hra také používá kartičkový inventář, ve kterém své vybavení pokládáte na deník postavy, takže přesně vidíte, co nesete a kolik vám zbývá místa. A do třetice má hra jednoduchá a rychlá pravidla.

Příšera týdne: Monster of the Week česky – letos by měla vyjít česká verze populární rolové hry Monster of the Week ve vydavatelství Casa de Locos.

Příšera týdne je velmi úspěšná hra z roku 2010, respektive rozšířené vydání z roku 2015. Je přeložena do sedmi jazyků a letos vyjde česky. Jedná se o akční hororovou rolovou hru pro 3–5 hráčů. Patří k rodině tzv. PbtA her, tedy her s jednoduchým herním systémem založeným na populární RPG Apocalypse World. Setting je náš současný svět, ve kterém se ale vyskytují nadpřirozené bytosti, o kterých veřejnost nemá nejmenší potuchy. Hráči tvoří tým lovců, který má za cíl příšery eliminovat. Může se jednat například o tým kolem osudem vyvoleného člověka (jako Buffy), o tajnou odnož státní agentury (jako Akta X), nebo o pradávnou sektu bojující proti zlu.

Hru vydává vznikající vydavatelství Casa de Locos, které chce usilovat o rozšíření nabídky rolových her v Česku a na Slovensku překládáním zajímavých a kultovních her.

Jeskyně a draci – Jeskyně a draci jako česká inkarnace DnD 5e za sebou mají velkolepý vstup na naší herní scénu. Co jsou zač, co pro ně už vyšlo, ale hlavně a především – co se teprve chystá? Jak bude vypadat Bestiář? Kdy a v jaké formě vyjdou dobrodružství pro začátečníky? A na co dalšího se lze v budoucnu těšit?


(Přednášky budou 19:00–21:00)

Ostrov

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+

Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!

Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou.

Několik významných osobností Ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť, když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?

Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává (převážně) v hostinci, v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti. Nejdůležitější se zdá být otázka vztahu Ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost?

Jde o převážně argumentační a vztahový larp (ale milostné zápletky v něm nehledejte) se silným žánrovým zasazením a s dramatickou stylizací (hrajte na ostatní a pro ostatní!). Zatímco se řeší společné problémy, všichni se snaží dosáhnout i svých vlastních, soukromých cílů. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry, a navíc obsahuje větší množství drobných nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.

Pokud to počasí dovolí, budeme hrát v zahradním altánku. V rámci hry nebude pauza na oběd, k dispozici bude drobné občerstvení, pokud si ale s sebou něco k snědku vezmete, rušit nás to nebude.

Vypravěč:

Petr „Sirien“ Mazák
Lenka „Cemi“ Zavadilová

Informace:

11
5 h
190 Kč

Termíny:

pátek 11–16  ((11/11)) 
info@gamecon.cz
© 2022 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube