Skrz příběhy k fantasy, od fantasy k Doupěti a o mnoho let později na Mistrovství – toť má cesta, která zde však nekončí. Díky GameConu si každý rok rozšiřuji své obzory, převážně na poli RPG… a před pár lety jsem se rozhodl, že se i pokusím přinést svou špetku koření do života dalších hráčů. Třeba bude chutnat i vám.
Od původního Doupěte jsem přešel k jeho volnému pokračování se znaménkem navíc a přestože velice rád hraji i podle jiných pravidel, své příběhy stále nejraději vyprávím a prožívám ve světech postavených na tomto systému. Děj je pro mne ve hře klíčový a zároveň i obdivuji hráče, který dokáže vymyslet a zahrát výborně propracovanou postavu, ať je to polobůh nebo starý žebrák. Rád se nadchnu pro netradiční nápady a zastávám názor, že není potřeba se pokaždé přesně držet pravidel. Vždyť u jakékoliv hry je nejdůležitější se dobře bavit.
Další rozcestí. Zoufale těkáte pohledem mezi chodbami. Sakra, kam se ten magič mohl ztratit? A proč se ta socha tak blbě tlemí?
„Vyhnali jste draka z jeho jeskyně… a dva Vaši společníci tam zůstali, protože se jim tam líbilo?“ ujišťuje se mluvčí družiny. „A teď se ti dva neozývají?“
„Přesně tak. Drak tam už není,“ přikývne tajemná bruneta s páskou přes oko. „Ale zřejmě se tam usadilo něco jiného – v okolí jeskyně mizí lidé.“
„A co s tím má společnýho ten rohatej?“ ozve se další z dobrodruhů a vyslouží si vyčítavý pohled od mluvčího družiny… a zlostné odfrknutí od minotaura sedícího vedle brunety.*
Dobrodruhové se vydají na záchrannou výpravu do spletité jeskyně skrývající nejedno tajemství a překvapení. Máte možnost si zavzpomínat na klasický „dungeon“, pokusit se postupně vybít všechno, co se pohne, vyjednávat či si nalézt vlastní, jedinečný způsob řešení potíží.
Hra je vhodná i pro začátečníky a používá hybridní systém, který kombinuje odlehčenou verzí Dračího Doupěte Plus s prvky Fate. Není nutná znalost žádných pravidel, vše bude stručně vysvětleno před hrou. Hráči budou mít na výběr z předem připravených postav, které lze případně upravit dle přání.