Karel „Shako“ Nejedlík

GameCon beru jako dny plné her, kamarádů, dalších her, dobré zábavy a opět hraní. Nejspíš mě znáte více od deskovek, které už pár let organizuji i na GameConu a jsem také podepsaný pod vznikem epického hraní deskovek. Ale ještě předtím jsem přijel na svůj první GameCon jako účastník, abych vyzkoušel nová rpg. Po mnoha odehraných rpg jsem se rozhodl zapojit také jako vypravěč rpg. Letos se opět vracím k epikům.

Tam, kde „končí“ deskovky s dobrým příběhem, tam „začínají“ rpg s obsáhlým herním systémem. Tam, kde se spojuje zajímavý příběh a funkční herní mechanismy, tam najdete i moje hráčské srdce. Asi vás nepřekvapí, když tam potkáte pravidla, napínavé boje, házení kostek a vtipné hlášky. Můžou se objevit i jasné cíle, stejně jako spousta překvapení, přátelství i zrada, sem tam i nepříjemná nutnost zvolit si správnou cestu.

Rád zkouším nové herní systémy i žánry, takže jsem hrál již více rpg než je možné tady vypsat. Dlouhodobě hraji a nebo se vracím zejména rpg World of Darkness, Mouse Guard, Trail of Cthulhu a 13th Age.

#

Detektivka
Cthulhu Mythos
GUMSHOE
Věk: 15+
Naše životy probíhají na ostrově klidu mezi temnými oceány nekonečna, do nichž jsme nikdy neměli vstoupit. Teď je už pozdě, volání Cthulhu duní okolo nás.
čtvrtek 19–2  ((5/5)) 

#

I pro nováčky
Historie
Vyjednávací
Věk: 14+
Staň se politikem starověkého Říma, který usiluje nejen o slávu staré Říše římské, ale samozřejmě i o osobní prestiž a moc.
pátek 14–21  ((6/6)) 

#

Ameritrash
Fantasy
Pán prstenů
Strategická
Věk: 14+
Hra ze světa Pána Prstenů. Hraj za stranu světla a pokus se vhodit prsten moci do Hory Osudu, nebo se chop velení silám zla a podrob si celou Středozemi!
sobota 19–0  ((6/6)) 

Bubny zkázy

Detektivka
Cthulhu Mythos
GUMSHOE
Věk: 15+

Naše životy probíhají na ostrově klidu mezi temnými oceány nekonečna, do nichž jsme nikdy neměli vstoupit. Teď je už pozdě, volání Cthulhu duní okolo nás.

Nočním klidem se line pravidelný zvuk bubnů kdesi v dáli. Hvězdy osvětlují mořskou hladinu, ale pobřeží halí mlha. Temnotou problikává světlo majáku. Po vlnách se jemně pohupuje malá výletní plachetnice a její kormidelník mírumilovně klimbá. Hladina moře se neklidně zavlní a rozhoupá loď – nejspíš další nepovedený vtípek některé z ponorek.
Bubnování zesiluje. Kormidelník se mátožně probouzí a snaží se udržet kurz lodi proti neustále se zvětšujícím vlnám. Zbytek posádky vybíhá na palubu …

Bubnování ustalo. Jen prázdná loď se poklidně houpe na hladině.

Náš příběh se odehrává v Anglii během srpna 1931 na jižním pobřeží hrabství Devon a Cornwall. Na Velkou Británii postupně doléhá krize, která následovala po „Černém pátku“ v roce 1929. A jako by to bylo málo, tak se objevují též tajemství, která měla zůstat navždy skryta. Tajemství, jejichž hlavní inspirací je mytologie stvořená spisovatelem H. P. Lovecraftem v jeho hororových povídkách. Lovecraftovy příběhy se vyznačují nepopsatelnou hrůzou a šílenstvím, které v hlavních hrdinech vzbuzují záhadná místa a podivné bytosti, s nimiž se potkávají. Ti šťastnější umírají již během setkání. Ostatním prožité hrůzy neumožňují návrat do běžného života, a tak postupem času obvykle končí v místním ústavu pro duševně choré. Pulpové ladění přidává k tomuto žánru akci a nadsázku. Příběhy proto nemusí končit jen útěkem, smrtí nebo šílenstvím, ale záhadu je možné vyřešit i dostatečnou dávkou kuráže, munice a nebo výbušnin. Pro hru doporučuji studium tajemného svazku Necronomicon, který blíže popisuje mnoho bytostí obývajících náš svět. Ty nejmocnější z nich se označují jako Prastaří. Někteří pobývají na našem světě již mnohá tisíciletí, jiní k nám vstupují skrz tajemné průchody z jiných dimenzí. Jeden z Prastarých, označovaný jako Cthulhu, prý sídlí v hlubinách Tichého oceánu. Pacifik, jak je známo, je od Anglie tisíce mil daleko, takže setkání s Cthulhu se nemusíte bát.

Hrát se bude v systému Trail of Cthulhu, který patří do rodiny vyšetřovacích her založených na systému GUMSHOE. Pravidla jsou relativně jednoduchá a na celou hru stačí jedna šestistěnná kostka pro každého hráče. Jádro systému tvoří takzvané „vyšetřovací“ dovednosti, které zcela eliminují náhodu při hledání stop. Hráči se tak více mohou soustředit na interpretaci jednotlivých stop a jejich vzájemné propojování. Hra Trail of Cthulhu obsahuje další mechaniky pro podporu žánru. Krom obvyklého zranění postavy se v deníku eviduje také příčetnost. Jak jinak by se dalo poznat, zda postavy dřív zemřou nebo zešílí.

Vypravěč:

Karel „Shako“ Nejedlík

Informace:

5
7 h
300

Termíny:

čtvrtek 19–2  ((5/5)) 

Republic of Rome

I pro nováčky
Historie
Vyjednávací
Věk: 14+

Staň se politikem starověkého Říma, který usiluje nejen o slávu staré Říše římské, ale samozřejmě i o osobní prestiž a moc.

Řím je ohrožován punskou válkou, lidé jsou nespokojení a státní kasa zeje prázdnotou! Dokáží senátoři vymyslet řešení všech problémů, nebo se budou v senátu jen hádat, navzájem se obviňovat a hrabat si do vlastní kapsy? Přijď nám to v roli jednoho z nich ukázat ty!

Republic of Rome je hra na politické téma ve starověkém Římě pro až 6 hráčů. Hráč se stává vůdcem jedné z frakcí (politických stran), které v senátu soupeří o moc, ale zároveň musí spolupracovat, protože jejich společným zájmem je blaho a prosperita římské republiky. Hra je vhodná zejména pro hráče, kteří mají rádi vyjednávání.

Upozornění: hra je v angličtině. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.

V časovém plánu je dle domluvy účastníků je započítána i pauza na večeři.

Vypravěč:

Karel „Shako“ Nejedlík

Informace:

6
7 h
300

Termíny:

pátek 14–21  ((6/6)) 

Válka o Prsten

Ameritrash
Fantasy
Pán prstenů
Strategická
Věk: 14+

Hra ze světa Pána Prstenů. Hraj za stranu světla a pokus se vhodit prsten moci do Hory Osudu, nebo se chop velení silám zla a podrob si celou Středozemi!

Společenstvo vyráží z Roklinky. V Železném pásu Saruman povolává další vrky. Dáin II. Železná noha právě přivedl další trpaslíky do Ered Luin. Moudrý Elrond dává poslední rady. Umbarští korzáři brousí své šavle. Faramir se dosud neobjevil, Denethor šílí. Enti čekají.

Válka o Prsten právě začíná!

Chceš putovat se Společenstvem, nebo budeš raději velet skřetím armádám a nazgûlům? Gondor, nebo Rohan – kdo vydrží déle nápor temnoty? Vrátí se Gandalf včas? Dáváš přednost rychlému útoku na Gondor, nebo je lepší Osgiliath obejít? A jak dopadne bitva v Helmově žlebu? Vyber si stranu a rozhodni o osudu Středozemě!

Válka o Prsten je strategická válečná hra pro 2–4 hráče z prostředí slavné Tolkienovy Středozemě. Až 2 hráči hrají za světlou stranu, která se snaží uniknout Saurově moci a vhodit Jeden prsten do Hory osudu. Ostatní až 2 hráči se naopak postaví do čela Sauronových a Sarumanových armád a snaží se podrobit si národy Středozemě, nebo zkorumpovat nositele Prstenu.

Hra je od začátku do konce nevyrovnaná, aspoň se to tak zdá – temných nepřátel je téměř nekonečně, zatímco hrdinové západu postupně umírají. Každá ze stran má však jiné vítězné podmínky. Vítězství nebude snadné.

Budeme hrát na 2 stoulech, na jednom stole partie pro 2 hráče, na druhé partie pro 4. Mezi stoly se rozdělíte po vzájemné dohodě na začátku aktivity.

Hra je v češtině.

Vypravěč:

Karel „Shako“ Nejedlík

Informace:

6
5 h
200

Termíny:

sobota 19–0  ((6/6)) 
info@gamecon.cz
© 2024 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube