Kdysi na gymplu jsem upsal svoji duši PJskému řemeslu a nezdá se, že by se to mělo změnit. DrD, Gurpsy, ADnD, DnD… a pak už ledasco, ať už směrem k Fatu či PbtA. S tím, kolik jsem toho zkusil, už neváhám si mezi systémy mechaniky půjčovat, když se to hodí. Máloco vedu bez úprav, nebo si udělám systém vlastní. No a pak je tu chuťovka Tails of Equestria, kterou šířím po republice a svědomitě rozšiřuji řady každoročních hráčů Poníků. Ve hře si užívám, když si sednu s hráči a dokážeme si vzájemně nahrávat na zajímavé situace a zvraty.
Obránci na hradbách odrážejí statečně útok - ví, že o jejich osudu se rozhoduje jinde - v týlu nepřítele!
Pevnost Hydra není obyčejná pevnost – je tvořena z kůže, kostí a šupin a i když padne kterákoliv z jejich zdí nebo pěti věží, tak do několika minut vyroste znovu. Zdánlivě neporazitelná pevnost drakoniánů je ale pod útokem, odříznutá od posil, zatímco útočníků jen a jen přibývá.
A do toho vstupujete vy – elitní skupina, která dorazila na pomoc. Bez aktivních výpadů, zjišťování informací a riskantních koordinovaných operací pevnost nejspíše brzy padne. Zvládnete ji zachránit?
Hra o pevnosti, její obraně a diverzních akcích elitní skupiny. Zápletku jsem vymyslel jako jednu z linií pro druhé kolo letošního proběhlého ročníku turnaje Fokus Roll v Jeskyních a dracích – zde je vytažená jako samostatné dobrodružství v upraveném a zjednodušeném mixu DnD a Dračího Kutlochu (s postavami na 5. úrovni), ať netrávíme čas listováním v pravidlech. Budeme spolu řešit celkovou strategii, taktické akce a jednoduché vyhodnocení velké bitvy na pozadí. Pokud jste si chtěli vyzkoušet jak se dá v RPG řešit bitva/obléhání, rozhodně neváhejte a přihlaste se!
Jsme zachráněni! Ale ta posádka Spící Růženky je nějaká divná...
Po měsíci na pustém ostrově skáčete radostí, když na vaše pobřežní ohňové signály zareaguje loď. Je to tedy docela stará plachetnice, ale nemůžete si vybírat. Hlavně že míří na pevninu a vezme vás s sebou. Už abyste byli doma a vrátili se ke klidnému životu. Ale tichý hlásek v hlavě napovídá, že ještě není dobrodružství konec. Jmenuje se přece „Poníci a Manty“ a o mantách zatím nepadlo ani slovo…
Vítej ve světě poníků plného magie a přátelství! To ale neznamená, že jde vše vždy hladce – a když jsou potíže, tak jste to právě na tobě a dalších hráčích, aby kreativně vše vyřešili. Poníci mluví a dokáží vše, co lidé. A pokud se ptáte jak například poník uváže uzel, kamera se prostě zrovna kouká jinam, než je dílo hotovo!
Dobrodružství v My Little Pony: Tails of Equestria je podle jednoduchých pravidel, která se snadno vysvětlí přímo ve hře. Na začátku se vytvoří (a namaluje!) postava poníka a následně se s ním vrhneme přímo do příběhu. Je možné si přinést postavu poníka z předchozích her.
Pozor! Jsi-li dívka ve věku 5-10 let, nebo chlapec ve věku 15-35 let, tak poníci jsou vysoce návykoví!
Potřebuješ doladit dobrodružství, nápady na kampaň či tipy na taktický souboj? Přijď a probereme to.
Máš něco v RPG, s čím potřebuješ poradit? Je jedno zda máš jedno velké téma, nebo několik malých – sejdeme se v malé skupince, Postupně v kroužku projdeme co koho trápí (ehm, to začíná znít jako léčebné setkání… no být vypravěč je vlastně tak trochu šílenství) a já pak postupně budu dávat nápady, jak bych dané věci řešil. A když se téma vyčerpá, rozebereme další.
Workshop jsem pokusně uvedl na malé jarní RPG slezině a během něj jsme řešili:
Ber to jako příklady témat, kde nemám problém pomoci – a věřím, že i v mnoha dalších. Vedl jsem hry v následujících systémech: DnD 3.5/4/5e, DrD 1.6, DrD2, Apocalypse World, Myší hlídka, Tails of Equestria, WH40k: Rogue Trader, GURPS, Příběhy Impéria. Pokud potřebuješ pomoci v jiných, tak čím víc se liší od výše zmíněných, tím víc budou mé rady abstraktní.
Před workshopem se ozvu přes email – pokud tedy váháš, zda s tvým tématem můžu pomoci, není nic snazšího než ho napsat a probereme před GC, co bych asi byl/nebyl schopen vymyslet.