Na Gamecon jezdím od roku 2015 a hned napoprvé jsem zvolal: to je ono! To je ta akce, kterou jsem hledal. Zážitek to byl tak silný, že jsme s přáteli začali pořádat vlastní žižkovský festival ŽižCon, abychom si zkrátili čekání na další ročník.
Na Gameconu mě můžete potkat jako vypravěče Legend klubu dobrodruhů a dalších RPG, ale i jako vášnivého hráče epických deskovek. Naopak nepreferuji německé hry o práci na farmě…
Nathaniel pohlédl na dno do své sklenice: „Podle mě je toho víc, než na co jsme zvyklí. Něco se děje a já mám pocit, že se doba zrychluje. Kdo nestačí nasednout, toho to semele.“
Korektura 2024
V San Franciscu roku 1877 se ulice plížily mezi vysokými budovami a hustě zastavěnými čtvrtěmi jako hadi. V rušném přístavu se mísila vůně moře s tíhou parních strojů i mlhou, která se držela v zátoce, a hlučným šelestem lidí, kteří sem proudili ze všech koutů země, toužících po novém začátku či bohatství na konci zlaté cesty.
V jedné z kaváren na rohu Kearny Street a Pacific Avenue se scházela společnost různých povah a cílů. Mezi těmi, kdo zde trávili svůj čas, byl i starý kapitán William „přezdívaný“ Smith, jenž vždy rád vyprávěl o svých dobrodružstvích na moři. „Přiznávám,“ říkával, „že jsem ve svém životě zažil mnoho bouří, ale žádná z nich se nevyrovná bouři, která nyní zuří v našem městě.“
Jeho slova se týkala nejen meteorologických jevů, ale i politických vášní, které v San Franciscu hořely jako oheň. Spory mezi jižními a severními demokraty a republikánskou stranou ovlivňovaly každodenní život města, zatímco zlatá horečka stále lákala dobrodruhy na cestu za slávou a bohatstvím.
Mezi těmito rozvířenými vodami se ukrývaly temné stíny, které způsobovaly neklid v srdci města. Konfederační veteráni, kteří se po válce ocitli bez domova a hledali nové útočiště a smysl života, se často uchylovali ke sporným způsobům obživy. Zároveň se v čtvrti poblíž čínských obchodů a restaurací projevovala síla čínské komunity, která se snažila přežít a prosperovat v cizí zemi.
V těchto zmatených časech, v den, kdy byl majitel dolu pan Jeremiah MacAllister nalezen mrtev v jeho vlastním domě, vyvolala jeho vražda vlnu obav a spekulací a stala se středem pozornosti celého města.
Kapitán Smith se obrátil na svého přítele, mladého inženýra Nathaniela Thompsona, který seděl vedle něj: „Co si o tom myslíš, Nathanieli? Myslíš, že v tom má prsty nějaká ta politika, nebo je to něco mnohem temnějšího?“
Nathaniel pohlédl zamyšleně do své sklenice.
„Podle mě je toho mnohem víc, než na co jsme byli doposavaď zvyklí. Něco se děje a já mám pocit, že doba se zrychluje. Kdo nestačí nasednout, toho to snadno semele.“
Česká vesnice se na počátku 50. let zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.
Korektura 2024
Občas kruté, občas naivně prosté místo, které o sto let dříve zachytil Erben ve své Kytici, již bájnost téměř nepřipomíná.
Co se však stane, když starý sedlák náhle zemře a zanechá za sebou tři dospělé děti, jejichž názory by nemohly být rozdílnější, a vesnici obchází strašidla zrady a kolektivizace? Co se stane, když nový hlas vykřikne: „Pojď si proň, pojď, vem si ho, zlostníka?“ A když jiný zvolá: „Milého mi vrať, nebo život můj zkrať?“
Larp sleduje osudy několika vesnických rodin v průběhu let 1951 a 1952 a dává hráčům prožít, jak se jednotlivé postavy mění dopadem politických rozhodnutí i osobních tragédií. Hráčské postavy se v naprosté většině nedají označit za kladné a může se stát, že budete hrát postavu, která zastává komunistické postoje.
Erbenova Kytice, jež byla inspirací pro vznik larpu, je přítomna v mezihrách i v tématech hlavních dějstvích, neboť lidé jsou pořád stejní. Špatná lidská rozhodnutí, hříchy a vina jsou věčné, stejně jako spravedlnost, trest či snad i pokání a odpuštění se manifestují podle doby.
Kytice je komorní larp spíše klasického typu, který klade důraz zejména na vztahy mezi postavami, jejich osobní i ideologické konflikty a atmosféru doby bez šťastných konců. První dvě dějství jsou skriptovaná a jejich průběh je pevně daný. Třetí dějství je pak naopak zcela volné a záleží jen na hráči, co jeho postava pod tlakem vnějších událostí udělá. Larp svou syrovostí odpovídá inspiračnímu zdroji a obsahuje citlivá témata spjatá s dobou a se zločiny komunistického režimu.
Autoři hry: Berenika Stárková, Rob Stárek
Kdo by řekl, že plyšáci mají ve tmě tak nabitý noční program?
Korektura 2024
Přidej se k týmu neohrožených plyšových hrdinů, kteří se v noci probouzejí k životu, aby chránili své malé majitelky před nočními hrůzami. Ale pozor, ne každý medvídek má svou chlupatou chvilku! Spletitá dobrodružství, kouzla a nečekané překážky tě čekají, když se vydáte do světa, kde je každý pyžamový hrůzostrašný přízrak na cestě.
Příběhová kooperativní rodinná hra,vhodná nejen pro děti, ale i pro dospělé.
Hra je v češtině.