Na Gamecon jezdím od roku 2015 a hned napoprvé jsem zvolal: to je ono! To je ta akce, kterou jsem hledal. Zážitek to byl tak silný, že jsme s přáteli začali pořádat vlastní žižkovský festival ŽižCon, abychom si zkrátili čekání na další ročník.
Na Gameconu mě můžete potkat jako vypravěče Legend klubu dobrodruhů a dalších RPG, ale i jako vášnivého hráče epických deskovek. Naopak nepreferuji německé hry o práci na farmě…
Rozléhající se řev skřetích válečníků se ozýval z každého koutu města a ztichlý Londýn věděl, že prohrává bitvu.
Pevnost Tower, kdysi symbol královské moci a odvahy, byla nyní obklíčena skřetí armádou a zdálo se, že poslední naděje lidstva je pryč.
Před vraty se shromáždili vojáci, kteří se rozhodli stát na obraně města. Vedeni torzem slavné Coldstream Guards připravili své zbraně a odvahu na další nápor nepřítele. V té chvíli se na nebi objevil skřetí vůdce na létajícím netvoru, aby zasel strach do srdcí obránců.
Ti byli připraveni.
Každé obléhání má ale i své malé příběhy a nenápadné hrdiny. Někdo musí prát obvazy, připravovat jídlo, shánět tabák a stlát postele. Tváří v tvář nebezpečí musí v sobě každý najít to nejlepší, nebo padnout do spáru stínu. Londýn totiž ještě stojí a jeho osud je i osudem impéria. Pokud padnou ostrovy Jejího Veličenstva, nebude již nic, před čím by se temnota mohla zastavit.
Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.
Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním již brzy družstevních traktorů. Občas kruté, občas naivně prosté bájné místo, které o sto let dříve zachytil Erben ve své Kytici, již téměř nepřipomíná.
Co se však stane, když starý sedlák náhle zemře a zanechá za sebou tři dospělé děti, jejichž názory by nemohly být rozdílnější, a vesnicí obchází strašidla zrady a kolektivizace? Co se stane, když nový hlas vykřikne: „Pojď si proň, pojď, vem si ho, zlostníka?“ A když jiný zvolá: „Milého mi vrať, nebo život můj zkrať?“
Larp sleduje osudy několika vesnických rodin v průběhu let 1951 a 1952 a dává hráčům prožít, jak se jednotlivé postavy mění dopadem politických rozhodnutí i osobních tragédií. Hráčské postavy se v naprosté většině nedají označit za kladné a může se stát, že budete hrát postavu, která zastává komunistické postoje.
Erbenova Kytice, jež byla inspirací pro vznik larpu, je přítomna v mezihrách i v tématech hlavních dějstvích, neboť lidé jsou pořád stejní. Špatná lidská rozhodnutí, hříchy a vina jsou věčné, stejně jako spravedlnost, trest či snad i pokání a odpuštění se manifestují podle doby.
Kytice je komorní larp spíše klasického typu, který klade důraz zejména na vztahy mezi postavami, jejich osobní i ideologické konflikty a atmosféru doby bez šťastných konců. První dvě dějství jsou skriptovaná a jejich průběh je pevně daný. Třetí dějství je pak naopak zcela volné a záleží jen na hráči, co jeho postava pod tlakem vnějších událostí udělá. Larp svou syrovostí odpovídá inspiračnímu zdroji a obsahuje citlivá témata spjatá s dobou a se zločiny komunistického režimu.