Válečná hra ze starého Japonska využívající unikátní mechaniku rozhodování bitev pomocí bojové věže. Dokaž, že jsi ze všech daimjů nejlstivější, a nastol nový šógunát.
Korektura 2024
V roce 1467 začíná období Sengoku neboli období válčících států. Šogunát Kamakura upadl do vnitřních konfliktů mezi jednotlivými frakcemi. Císař nemá již žádnou moc a hlavní slovo získává vrchní vojenský velitel – šógun. O moc v Japonsku mezi sebou začínají soupeřit mocní představitelé svých rodů, daimjó. Začíná období násilí, válek, přesunů armád, ale i budování hradů, chrámů a divadel.
Vyzkoušej si pozici vojevůdce jedné z pěti armád v Japonsku v časovém rozmezí 2 let! Každý rok se skládá z ročních období – jaro, léto a podzim představují herní kola (v nich hráč pohybuje jednotkami, posiluje armádu a staví budovy) a zima je kolo pouze bodovací. Po druhém bodovacím kole je hra u konce a vojevůdce s nejvíce body zvítězí.
Pro získávání bodů je zásadní ovládání provincií, z nichž hráč těží suroviny (peníze a rýži), které využívá k financování tažení a armád, k nakrmení vojáků a obyvatelstva v zimě a dále ke stavbě budov. Tyto budovy přinášejí majiteli provincie další body v bodovacím kole a provincie s budovami se proto v průběhu hry stávají častým terčem útoků.
O výsledku bitvy však rozhoduje nejen množství vojáků, ale také věž… Věž je vedle velké mapy druhým dominantním prvkem hry. Souboje jsou totiž řešeny pomocí vhození všech útočících a bránících se jednotek do věže a výsledek souboje závisí pouze na jednotkách, které z věže následně vypadnou. Tento prvek do jinak velice taktické hry vnáší náhodu a určitou míru překvapení. Vojáci, kteří ti v jedné bitvě zůstanou ve věži a ty kvůli tomu tuto bitvu prohraješ, ti mohou v dalším boji nečekaně pomoct.
Hra je jazykově nezávislá.