popisek od vypravěče nemáme
Naše planeta umírá. Slunce ji pomalu polyká a my máme jedinou možnost evakuovat všechno, co půjde. Zvládneme to všichni, nebo to bude závod s jediným vítězem?
Korektura 2024
Ve hře Evakuace budeš stát před odvážným úkolem přesunout funkční ekonomiku z umírající planety na planetu novou. Budeš muset plánovat, zda převezeš továrny, obyvatele, nebo suroviny. Jak to ale všechno zvládneš? Energie není dostatek, rychlost je klíčová, ale jeden špatný krok a všechny plány ti shoří pod rukama.
Téma je velmi zajímavě provázáno s euro stylem hry, ve které jednotlivé akce volíš formou karet a snažíš se optimalizovat produkci i náročnost ekonomiky. Hra má několik asymetrických prvků. Jak u her Vladimíra Suchého bývá zvykem, vaše mozkové buňky pojedou na 100 %.
Hra je v češtině.
Obnov civilizaci 5000 let po pádu lidstva.
Korektura 2024
Ledová pokrývka pomalu mizí. Kmeny skryté v podzemí mají konečně možnost vyjít ven a zjistit, co je na bájném povrchu. Začneš stavět osady a prohledávat krajinu, nebo se rovnou rozhodneš najít podivné lebky?
Obleva je hra pro až 4 hráče, ve které každý získá vlastní kmen s asymetrickými vlastnostmi. Ve svém tahu volíš mezi zahráním karty, průzkumem mapy, stavbou budov nebo rozšířením své populace na mapě. Hra částečně využívá i deckbuildingový princip a karty ti mohou výrazně pomoct v cestě k vítězství. Dominantním prvkem hry je kromě herní desky také hráčská deska ve formě „hibernačního stroje“.
Hra je v češtině.
Válečná hra ze starého Japonska využívající unikátní mechaniku rozhodování bitev pomocí bojové věže. Dokaž, že jsi ze všech daimjů nejlstivější, a nastol nový šógunát.
Korektura 2024
V roce 1467 začíná období Sengoku neboli období válčících států. Šogunát Kamakura upadl do vnitřních konfliktů mezi jednotlivými frakcemi. Císař nemá již žádnou moc a hlavní slovo získává vrchní vojenský velitel – šógun. O moc v Japonsku mezi sebou začínají soupeřit mocní představitelé svých rodů, daimjó. Začíná období násilí, válek, přesunů armád, ale i budování hradů, chrámů a divadel.
Vyzkoušej si pozici vojevůdce jedné z pěti armád v Japonsku v časovém rozmezí 2 let! Každý rok se skládá z ročních období – jaro, léto a podzim představují herní kola (v nich hráč pohybuje jednotkami, posiluje armádu a staví budovy) a zima je kolo pouze bodovací. Po druhém bodovacím kole je hra u konce a vojevůdce s nejvíce body zvítězí.
Pro získávání bodů je zásadní ovládání provincií, z nichž hráč těží suroviny (peníze a rýži), které využívá k financování tažení a armád, k nakrmení vojáků a obyvatelstva v zimě a dále ke stavbě budov. Tyto budovy přinášejí majiteli provincie další body v bodovacím kole a provincie s budovami se proto v průběhu hry stávají častým terčem útoků.
O výsledku bitvy však rozhoduje nejen množství vojáků, ale také věž… Věž je vedle velké mapy druhým dominantním prvkem hry. Souboje jsou totiž řešeny pomocí vhození všech útočících a bránících se jednotek do věže a výsledek souboje závisí pouze na jednotkách, které z věže následně vypadnou. Tento prvek do jinak velice taktické hry vnáší náhodu a určitou míru překvapení. Vojáci, kteří ti v jedné bitvě zůstanou ve věži a ty kvůli tomu tuto bitvu prohraješ, ti mohou v dalším boji nečekaně pomoct.
Hra je jazykově nezávislá.