Jak zabít Prastarého? Krok 1: Zešílet ✔ Krok 2: Vyvolat Prastarého ✔ Krok 3: Pořádně ho nakopat do jeho chapadlaté prdele! ⬜ Tak jednoduchý plán přece nemůže selhat, ne?
Korektura 2025
Vaším úkolem bude vžít se do role skupiny „vyšetřovatelů“ (nesourodé skupiny vyšinutých hovad vystavené temným znamením, kteří záhadně utekli z cvokárny) a pokazit večírek jiné skupiny rozjařených kultistů a jejich bubáků slavících příchod svého vyvoleného Prastarého boha, který udělá na světě konečně pořádek.
Jak už to tak bývá, správné vyšetřování je plné násilí, krve a šílenství, a tak vám nezbyde nic jiného než si vzít první věc, která dokáže ublížit, pronést jeden citát, nezapomenout se pomodlit k bohům kostek a vyrazit na párty.
Hra je čistokrevný dungeon crawler (kooperativní a plný kostek), takže nečekejte kdovíjak rozvinuté záhady a šifry ani náročnost pravidel. Prostě běháte po místnostech a zabíjíte spoustu zlosynů, co chtějí zabít vás, sem tam něco rozbijete, abyste se nakonec utkali s finálním bossem.
Hra vám ale nedá nic zadarmo a kooperace je důležitá. Jak už to tak bývá, kostky ve hře zařizují plno náhody, napětí a dalších zábavných momentů. Nicméně je tu několik mechanismů, které vám pomáhají s náhodou pracovat, a také zajímavý vývoj postav během hry, který pramení z vašeho šílenství.
Upozornění: hra obsahuje karty s anglickým textem. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.
Probuďte se do hororového světa Zdislawa Beksinského.
Základem hry je pět akčních karet, odpovídajících symbolům na cestě akcí, které mají všichni hráči k dispozici a které mohou v průběhu hry zlepšovat (upgrade): vyvolávání služebníků, sesílání rituálů, opevňování lokací, pohyb a vývoj. Limitem je právě ona cesta akcí, po které se snílci – ztělesnění jednotlivých hráčů – pohybují, neboť po zahrání určité akce musí snílek sestoupit z pole označeného symbolem příslušné akce na sousedící pole, což mu dává možnost ovlivnit akce protihráčů v jejich tahu – buď je v jejich úsilí o hraní akce podpoří (conform), nebo ne (dissent), a tím získá různé bonusy.
Každý hráč prostřednictvím akčních karet a karet snů ovládá své služebníky, prostřednictvím kterých plní úkoly a obsazuje lokace na herním plánu, označené různými symboly. Lokace představují hřbitovy, lávová pole, sněžné pustiny, levitující monolity a jiné snové krajiny známé z obrazů Beksinského. O kontrolu jednotlivých lokací pak hráči pomocí svých služebníků svádějí boje s neutrálními nestvůrami – stíny – anebo se služebníky jiných hráčů, a mohou na nich stavět pevnosti a tím posilovat své šance na jejich udržení. Držba lokací je klíčová, protože další důležitou částí hry je sesílání temných rituálů a posunu vpřed na rituální cestě (ritual track).
Temné rituály slouží k získávání nejrůznějších bonusů znázorněných na rituální cestě, jsou však vykoupeny nutností obětovat služebníky na lokacích s odpovídajícími symboly. Některé rituály jsou jednoduché, jiné vyžadují obsazení dvou a více lokací současně. Úspěšné seslání rituálů je rovněž jednou z cest k vítězným bodům. Tou druhou cestou je získávání karet snů (dream cards). Tyto karty představují silné jednorázové efekty a navíc přináší vítězné body, takže je rozhodně chcete získat.
Hra samotná je rozdělená do dvou fází: v té první, trvající 11 až 12 kol dle počtu hráčů, dochází ke stavění nočnomůrní katedrály z kostí. Jakmile je katedrála hotová, nastává druhá, brutálnější (a podstatně rychlejší fáze) fáze. V té se do hry dostávají dvě noční můry – pekelně silné nestvůry, které požírají služebníky i neutrální nestvůry a mají zásadní dopad na průběh hry. Hráči tyto noční můry mohou ovládat a rozsévat tak zkázu na lokacích kontrolovaných protihráči. Brutalita druhé fáze hry je dána tím, že i souboje o jednotlivé lokace jsou těžší a efekty karet silnější. Všechny karty – jak akční, tak snové či karty soubojů – mají totiž dvě varianty: slabší pro první fázi hry, a silnější pro tu druhou fázi hry. Celá hra končí ve chvíli, kdy noční můry sežerou určitý počet služebníků a stínů (ten je tím větší, čím více je hráčů). Následuje sečtení bodů a určení vítěze.
Vytáhněte Portal gun, seberte kus dortu a zbavte se veškerých morálních zábran, pokud chcete přežít v rychle se měnícím a spolehlivě smrtícím prostředí.
Korektura 2025
Rychlá desková hra kombinuje prostředí známé hráčům počítačových her Portal a Portal 2. Každý hráč ovládá až osmičlenné družstvo pokusných subjektů, které se snaží získat co nejvíce vlastních kousků dortu a spálit co nejvíce kousků soupeřova dortu při průchodu neustále se měnícím prostředím pokusných místností. Celá hra nejvíce ze všeho připomíná pásový dopravník, po kterém se pohybují testovací subjekty a kousky dortu, přičemž každé kolo je jedna z krajních místností aktivována GLaDOS. Hráč, který má v takové místnosti nejvíce svých testovacích subjektů, získává odměny odpovídající ikonkám na zdi aktivované místnosti. Následně všechny testovací subjekty v aktivované místnosti zemřou, kousky dortu jsou nenávratně zničeny a místnost je recyklována – tedy otočena a zařazena na druhý konec herní plochy. Naštěstí jsou recyklovány i testovací subjekty, kterých se v hlubinách Aperture Laboratories nachází patrně nevyčerpatelná zásoba.
Logické herní mechaniky jsou doplněny o prvky náhody v podobě karet, které na jedné straně obsahují jednorázovou akci, jako je například umístění strážní věže, repulzního gelu, nebo kostky společnice, a na straně druhé obsahují osobnosti z her Portal a Portal 2. Setkat se tak můžete s Chell, Rattmannem, Wheatleyem a dalšími postavami, jejichž vliv na hru může být rozhodující (dokud nejsou nahrazeny jinou osobností). Karty lze využít také k vystřelování portálů z Portal Gunu, čímž lze propojit libovolné dvě místnosti a zcela tak zvrátit průběh hry, kdy jedna partie trvá přiblížně 30 minut.
Upozornění: hra obsahuje karty s anglickým textem. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.