Petr „Acidburn“ Bouda

popisek od vypravěče nemáme

#

I pro nováčky
Ameritrash
Kooperativní
Fantasy
Cthulhu Mythos
Věk: 12+
Jak zabít Prastarého? Krok 1: Zešílet ✔ Krok 2: Vyvolat Prastarého ✔ Krok 3: Pořádně ho nakopat do jeho chapadlaté prdele! ⬜ Tak jednoduchý plán přece nemůže selhat, ne?
čtvrtek 19–23  ((5/5)) 
Vypravěč: Petr „Acidburn“ Bouda

#

Worker Placement
Dark Fantasy
Horor
Strategická
Věk: 14+
Probuďte se do hororového světa Zdislawa Beksinského.
pátek 14–16  ((1/4)) 
Vypravěč: Petr „Acidburn“ Bouda

pátek 16–18  ((0/4)) 
Vypravěč: Petr „Acidburn“ Bouda

#

Worker Placement
Sci-fi
Věk: 12+
Vytáhněte Portal gun, seberte kus dortu a zbavte se veškerých morálních zábran, pokud chcete přežít v rychle se měnícím a spolehlivě smrtícím prostředí.
sobota 14–16  ((4/4)) 
Vypravěč: Petr „Acidburn“ Bouda

sobota 16–18  ((4/4)) 
Vypravěč: Petr „Acidburn“ Bouda

Cthulhu: Death May Die

I pro nováčky
Ameritrash
Kooperativní
Fantasy
Cthulhu Mythos
Věk: 12+

Jak zabít Prastarého? Krok 1: Zešílet ✔ Krok 2: Vyvolat Prastarého ✔ Krok 3: Pořádně ho nakopat do jeho chapadlaté prdele! ⬜ Tak jednoduchý plán přece nemůže selhat, ne?

Vaším úkolem bude vžít se do role skupiny „vyšetřovatelů“ (nesourodé skupiny vyšinutých hovad vystavené temným znamením, kteří záhadně utekli z cvokárny) a pokazit večírek jiné skupiny rozjařených kultistů a jejich bubáků slavících příchod svého vyvoleného Prastarého boha, který udělá na světě konečně pořádek.

Jak už to tak bývá, správné vyšetřování je plné násilí, krve a šílenství, a tak vám nezbyde nic jiného než si vzít první věc, která dokáže ublížit, pronést jeden citát, nezapomenout se pomodlit k bohům kostek a vyrazit na párty.

Hra je čistokrevný dungeon crawler (kooperativní a plný kostek), takže nečekejte kdovíjak rozvinuté záhady a šifry ani náročnost pravidel. Prostě běháte po místnostech a zabíjíte spoustu zlosynů, co chtějí zabít vás, sem tam něco rozbijete, abyste se nakonec utkali s finálním bossem.

Hra vám ale nedá nic zadarmo a kooperace je důležitá. Jak už to tak bývá, kostky ve hře zařizují plno náhody, napětí a dalších zábavných momentů. Nicméně je tu několik mechanismů, které vám pomáhají s náhodou pracovat, a také zajímavý vývoj postav během hry, který pramení z vašeho šílenství.

Upozornění: hra obsahuje karty s anglickým textem. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.

Vypravěč:

Petr „Acidburn“ Bouda

Informace:

5
4 h
220

Termíny:

čtvrtek 19–23  ((5/5)) 

Nightmare Cathedral

Worker Placement
Dark Fantasy
Horor
Strategická
Věk: 14+

Probuďte se do hororového světa Zdislawa Beksinského.

Základem hry je pět akčních karet, odpovídajících symbolům na cestě akcí, které mají všichni hráči k dispozici a které mohou v průběhu hry zlepšovat (upgrade): vyvolávání služebníků, sesílání rituálů, opevňování lokací, pohyb a vývoj. Limitem je právě ona cesta akcí, po které se snílci – ztělesnění jednotlivých hráčů – pohybují, neboť po zahrání určité akce musí snílek sestoupit z pole označeného symbolem příslušné akce na sousedící pole, což mu dává možnost ovlivnit akce protihráčů v jejich tahu – buď je v jejich úsilí o hraní akce podpoří (conform), nebo ne (dissent), a tím získá různé bonusy.

Každý hráč prostřednictvím akčních karet a karet snů ovládá své služebníky, prostřednictvím kterých plní úkoly a obsazuje lokace na herním plánu, označené různými symboly. Lokace představují hřbitovy, lávová pole, sněžné pustiny, levitující monolity a jiné snové krajiny známé z obrazů Beksinského. O kontrolu jednotlivých lokací pak hráči pomocí svých služebníků svádějí boje s neutrálními nestvůrami – stíny – anebo se služebníky jiných hráčů, a mohou na nich stavět pevnosti a tím posilovat své šance na jejich udržení. Držba lokací je klíčová, protože další důležitou částí hry je sesílání temných rituálů a posunu vpřed na rituální cestě (ritual track).

Temné rituály slouží k získávání nejrůznějších bonusů znázorněných na rituální cestě, jsou však vykoupeny nutností obětovat služebníky na lokacích s odpovídajícími symboly. Některé rituály jsou jednoduché, jiné vyžadují obsazení dvou a více lokací současně. Úspěšné seslání rituálů je rovněž jednou z cest k vítězným bodům. Tou druhou cestou je získávání karet snů (dream cards). Tyto karty představují silné jednorázové efekty a navíc přináší vítězné body, takže je rozhodně chcete získat.

Hra samotná je rozdělená do dvou fází: v té první, trvající 11 až 12 kol dle počtu hráčů, dochází ke stavění nočnomůrní katedrály z kostí. Jakmile je katedrála hotová, nastává druhá, brutálnější (a podstatně rychlejší fáze) fáze. V té se do hry dostávají dvě noční můry – pekelně silné nestvůry, které požírají služebníky i neutrální nestvůry a mají zásadní dopad na průběh hry. Hráči tyto noční můry mohou ovládat a rozsévat tak zkázu na lokacích kontrolovaných protihráči. Brutalita druhé fáze hry je dána tím, že i souboje o jednotlivé lokace jsou těžší a efekty karet silnější. Všechny karty – jak akční, tak snové či karty soubojů – mají totiž dvě varianty: slabší pro první fázi hry, a silnější pro tu druhou fázi hry. Celá hra končí ve chvíli, kdy noční můry sežerou určitý počet služebníků a stínů (ten je tím větší, čím více je hráčů). Následuje sečtení bodů a určení vítěze.

Vypravěč:

Petr „Acidburn“ Bouda

Informace:

4
2 h
110

Termíny:

pátek 14–16  ((1/4)) 
pátek 16–18  ((0/4)) 

Portal: The Uncooperative Cake Acquisition Game

Worker Placement
Sci-fi
Věk: 12+

Vytáhněte Portal gun, seberte kus dortu a zbavte se veškerých morálních zábran, pokud chcete přežít v rychle se měnícím a spolehlivě smrtícím prostředí.

Rychlá desková hra kombinuje prostředí známé hráčům počítačových her Portal a Portal 2. Každý hráč ovládá až osmičlenné družstvo pokusných subjektů, které se snaží získat co nejvíce vlastních kousků dortu a spálit co nejvíce kousků soupeřova dortu při průchodu neustále se měnícím prostředím pokusných místností. Celá hra nejvíce ze všeho připomíná pásový dopravník, po kterém se pohybují testovací subjekty a kousky dortu, přičemž každé kolo je jedna z krajních místností aktivována GLaDOS. Hráč, který má v takové místnosti nejvíce svých testovacích subjektů, získává odměny odpovídající ikonkám na zdi aktivované místnosti. Následně všechny testovací subjekty v aktivované místnosti zemřou, kousky dortu jsou nenávratně zničeny a místnost je recyklována – tedy otočena a zařazena na druhý konec herní plochy. Naštěstí jsou recyklovány i testovací subjekty, kterých se v hlubinách Aperture Laboratories nachází patrně nevyčerpatelná zásoba.

Logické herní mechaniky jsou doplněny o prvky náhody v podobě karet, které na jedné straně obsahují jednorázovou akci, jako je například umístění strážní věže, repulzního gelu, nebo kostky společnice, a na straně druhé obsahují osobnosti z her Portal a Portal 2. Setkat se tak můžete s Chell, Rattmannem, Wheatleyem a dalšími postavami, jejichž vliv na hru může být rozhodující (dokud nejsou nahrazeny jinou osobností). Karty lze využít také k vystřelování portálů z Portal Gunu, čímž lze propojit libovolné dvě místnosti a zcela tak zvrátit průběh hry, kdy jedna partie trvá přiblížně 30 minut.

Upozornění: hra obsahuje karty s anglickým textem. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.

Vypravěč:

Petr „Acidburn“ Bouda

Informace:

4
2 h
110

Termíny:

sobota 14–16  ((4/4)) 
sobota 16–18  ((4/4)) 
info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube