Apokalypsu přežilo pouze Šedé město, které se pro to však vzdalo barev a postupně i svobody. Co když je to celé jinak? Dokážou se Barvíři postavit režimu i po smrti jejich vůdce?
Korektura 2025
Šest let od katastrofy. Šest let bez barev.
Lavalier hraje ve vile na housle – každý den od smrti Sarkina, našeho vůdce.
Odboj jako by se zastavil, copak se to už nezmění?
Mluví se o třech nováčcích. Nová naděje pro Barvíře?
Naděje na… barvy? Svobodu? Cestu ven?
Hra se odehrává v postapokalyptickém Šedém městě na severu bývalé USA, které údajně jako jediné přežilo šíření smrtelného záření, tzv. chromalinie, která pohltila většinu světa. Stalo se tak díky vynálezu Šedometů, které blokují ono záření, ale také znemožňují lidem vidět barvy.
Vládnoucí vědecká organizace město uzavřela do vysokých zdí a postupně nastolila totalitní režim, který je založen na zákazu barev. Proto vznikla odbojová skupina zvaná Barvíři, která spojuje nespokojené lidi z chudých čtvrtí se zbytky odbojové inteligence. Nedávno však zemřel zakladatel Barvířů a vedení předal svému zástupci, se kterým nesouhlasí všichni členové vnitřního kruhu odboje.
Cílem předních odbojářů je mezi sebe zvolit další členy vnitřního kruhu a následně vybrat první misi, na kterou Barvíři vyrazí bez zakladatele. Není však jisté, že každý z nich má s Barvíři dobré úmysly, vztahy mezi odbojáři jsou natolik propletené, že se kdykoliv může něco pokazit a zamotat.
Barevný odboj se odehrává v jediné scéně, setkání odbojářů má skriptovaný plán – přijímají se nováčci, volí se nová mise. Všechny pravomoce a řád fungování Vnitřního kruhu Barvířů nejsou fixní, hráči mohou některá pravidla měnit nebo jejich změnu prosazovat více či méně demokratickými způsoby. Nováčci, kteří nebyli přijati do Vnitřního kruhu, pokračují v kratší sólové hře ve stylu rozhodovací hry, která ovlivňuje hlavní hru, do které se pak lze i vrátit.
Ve hře je několik NERF zbraní, jejich použití však není pro hru nutné. Postavy mohou zemřít, ale mělo by se to stávat výjimečně a v pozdější fázi hry. Některé postavy si prošly v minulosti traumatickými událostmi, jsou to víceméně zlomení lidé, což může být citlivé.
Autoři: Jakub Syrovátka, Martin Syrovátka, František Jadrný
Osudová rozhodnutí, moc, politika, řádové sestry, spiknutí… Kdo přijme Změnu jako vítěz? Hra je založená na vesmíru Duny od Franka Herberta, používá však z většiny nové postavy.
Korektura 2025
Dva po generace znepřátelené rody zvané Ginaz a Moritani se s vládou Barona Kaydena Ginaz a Vikomta Artura Moritani začaly trochu sbližovat. Alespoň do té míry, že tomu Imperátor ani Řád Bene Gesserit nevěnují pozornost. Dokonce by se mohli sblížit i následníci těchto dvou rodů a válečná sekera by mohla být provždy zakopána.
Na vzdálené pouštní planetě Arrakis se však právě odehrávají události, které zamíchají kartami i při Svátcích míru, které spolu oba rody pořádají. Imperátorská loď právě podnikla drahou cestu, aby mezi rody vnesla Změnu.
Duna: Čas Změny se odehrává během slavností na dvoře vládců planety Ginaz. Většina postav zápasí mezi osobními cíli a vyšší politickou silou. Některé ambice jsou ctnostné, jiné naprosto sobecké, další se obracejí k vyšší moci. Je potřeba vybírat následníky, hledat si vhodné konkubíny, krýt sobě i blízkým záda a utrhnout si něco málo ze zbytků majetku vyvražděných Atreidů.
Znalost základních pojmů a příběhových prvků ze světa Duny je potřebná, ale není nutné mít přečtené knihy či zhlédnuté filmy. Hra není dělená na scény a je až na výjimečné situace čistě vážná. Hra může obsahovat rituální souboje s pěnovými meči. Postavy mohou ztratit své schopnosti, krajně být v pozdější hře deportovány nebo přímo zabity.
Citlivým tématem může být mechanika, kterou se na konci hry určí zrození potomků (důležité pro Bene Gesserit, nepředchází tomu žádná explicitní aktivita, mechanika je založená na vzájemném souhlasu).
(pozn. hra se odehrává ve vesmíru Duny, ale až na Feyda-Rauthu v ní nejsou existující postavy z předlohy)
Autoři hry: Jakub Syrovátka, Martin Syrovátka, František Jadrný
Inspirováno českým filmem Bod obnovy. Jak ovlivní technologie, která umožňuje navrátit mrtvé zpět k životu, rodinnou oslavu v luxusní vile Františka Dvořáka? Je „obnovit“ správné?
Korektura 2025
Píše se rok 2041. Na okraji Středočeského kraje má svoji luxusní vilu František Dvořák, jeden z předních zaměstnanců Organizace, která vyvinula technologii, která umožňuje obnovu života lidem, kteří zemřeli na následky zranění. František pro svého bratra Jana pořádá oslavu 45. narozenin.
Na oslavu přijíždí hlava rodiny babička Sylva i její odloučená sestra Dada, která technologii obnovy příliš nepodporuje. Tento večer se odhalí nejen rodinná tajemství, ale možná i něco mnohem nebezpečnějšího.
Obnovit? je rodinné drama protkané principy filmu Bod Obnovy (nebo např. Altered Carbon). Odehrává se v blízké budoucnosti, rodina je stále klíčovým článkem společnosti. Většina postav se zná, ale přichází nové tváře. Hra je o odhalování tajemství a konfliktu morálek, ale silně se opírá i o akční a detektivní prvky.
Celá hra probíhá jako jedna časově omezená interiérová situace. Je primárně vážná, ale některé postavy mají odlehčenější cíle. Postavy mají ke svým cílům na pomoc specifické dovednosti a předměty na papírcích, „vypravěč“ zároveň reprezentuje chytrou domácnost, která pomůže herně i neherně. Veškerá tajemství je třeba získat ve formě písemných důkazu nebo skrze komunikaci, detektivní aspekt nespočívá v hledání faktických stop.
Součástí hry může být střelba z NERF zbraní, postavy mohou v pozdější fázi hry zemřít.
Autoři: Jakub Syrovátka, Erik Všetička, Ezdráš Ritschel, František Jadrný
Hrdinové se sejdou v hospodě a s bardkou Frenikou se domlouvají na výpravě s cílem skolit zeleného draka. Ne každý se však na výpravu dostane a ne každý by se na ni dostat měl.
Korektura 2025
Zelený drak už pěkně dlouho terorizuje okolní vesnice a města, proto se ho bardka Frenika rozhodla konečně skolit. Hostinský však na místo nechá odvézt jen čtyři dobrodruhy, víc jich nezaplatí. Frenika si k sobě proto musí vybrat jen tři dobrodruhy.
Někteří z nich se znají, ale v hospodě jsou i nové tváře. Dobrodruzi však skrývají nejedno tajemství a než skupina vyrazí za drakem, možná bude vše úplně jinak. Navíc, co tu vůbec dělá inkvizitor?
Výprava na draka je konverzační fantasy larp určený primárně pro nováčky. Odehrává se v blíže neurčeném středověkém hostinci. Většina z postav se chce zapojit do výpravy, každý však z trochu jiných důvodů. Některé postavy se navíc důvěrně znají a možná je pro ně setkání v hospodě více než začátek jednoho dobrodružství.
Hra má jen jednu scénu, plán setkání v hospodě je naskriptovaný. Po ukončení hry následuje epilog, ve kterém se z různých „butterfly efektů“ zhodnotí, jak to s družinou a drakem dopadlo. Specifické postavy mohou být na úplném závěru hry zabity nebo zatčeny, ve hře neprobíhá žádný boj.
Autor hry: Jakub Syrovátka