V záloze mám vždycky alespoň čtyři absurdní postavy do D&D, které se stalo láskou během covidu, a trénování vykecávání se z jakéhokoliv problému ráda schovávám pod větu „fakt mě baví komorní larpy!“ Říct ne kvalitně zpracované ekonomické deskovce jsem se ještě nenaučila (a myslím, že ani nenaučím), stejně jako se neumím neculit, když mi nějaké z táborových dítek pochválí hry, které pro ně každoročně chystám.
Mimo to všechno jsem jinak ještě knihomolka, pisálek, cestovatelka, kavárenská povalečka a profesionální gramatická rejpalka.
Policisté vyhlásili pátrání po Alice Briarwood (16), která zmizela v úterý z města Silent Falls (CA). Pokud máte o jejím pohybu nějaké informace, volejte na linku 911.
Korektura 2024
Silent Falls je malé lesní městečko v srdci severní Kalifornie. Od dob ekonomické krize, která propukla pár let zpátky, lidé nejsou tak přátelští, jako bývali. Bylo to pár drsných let.
Na východní straně městečka se u nástěnky ve Franklinově akademii shromáždil hlouček studentů. Nikoho z nich nezaujalo vyhlášení voleb do studentské rady ani přihlášky do fotbalového týmu, ale čerstvě vyvěšený plakát nadepsaný prostě a jen „Pohřešovaná osoba“.
Alice is Missing je tiché RPG/LARP o zmizení Alice Briarwood, šestnáctileté studentky střední školy v ospalém americkém městečku jménem Silent Falls. Hráči se chopí rolí amerických teenagerů, kteří spolu komunikují prostřednictvím skupinové konverzace a snaží se zjistit, co přesně se s Alice Briarwood stalo. Je však docela dobře možné, že se dozví i to, co nikdy vědět nechtěli, o těch, se kterými jsou přátelé celý život.
Alice is Missing je indie hra na hranici mezi RPG a LARPem. Podle slov autora čerpá inspiraci z her jako jsou Life is Strange, Gone Home nebo Oxenfree a filmů nebo seriálů jako Riverdale či Pátrání.
Hra samotná probíhá od ukončení předherní přípravy za doprovodu atmosferické hudby bez mluveného slova a hráči spolu komunikují výhradně prostřednictvím skupinové (a částečně i soukromé) konverzace na mobilu. Je pro to nutné, aby si s sebou vzal každý hráč nabitý mobilní telefon ideálně s nainstalovaným Discordem.
Vliv náhody na hru je minimální, mnohem důležitější je role-playing a improvizace. V průběhu hry dostávají hráči v pravidelných intervalech podněty ve formě stop psaných jednoduchou angličtinou. Znalost angličtiny je tedy výhodou, ale rozhodně není nutná.
Nemáme před sebou žádná tajemství. Nebo ano? To zjistí sedm přátel, když během společné večeře nechají telefony na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas…
Korektura 2024
„Málem bych zapomněla – Chiara a Diego dneska nepřijdou.“
„Jak to? Co se stalo?“
„Rozešli se. Chiara našla v Diegově telefonu zprávu od milenky. Budou se rozvádět…“
„To je strašný!“
„Kvůli jedné zprávě…“
„No jo, kdyby se mu nedívala do telefonu, tak by se to nikdy nedozvěděla…“
„Počkej, ale kdyby neměl milenku, tak by se to nikdy nestalo.“
„Já myslím, že každý má nějaké tajemství. A mobil je taková naše černá skříňka. Co všechno se asi o člověku dozvíte, když se podíváte na zprávy v jeho mobilu…“
„Pche. Jsem si jistá, že Lele by mě nenechal, abych si přečetla jeho zprávy.“
„Klidně, když mi ukážeš svoje.“
„Já před vámi žádná tajemství nemám. Klidně tady nechám svůj mobil celý večer ležet na stole a všechny zprávy si můžete přečíst.“
„No já vám nevím, jestli je to dobrý nápad…“
„Tak… Kdo nemá co skrývat, ten se přece nemá čeho bát, ne?“
„Známe se už dlouho, před vámi bych stejně nic neutajil…“
„Tak počkejte, já mám nápad. Zahrajeme si takovou hru: celý večer necháme všichni svoje mobily na stole a všechny zprávy budeme číst nahlas.“
„Já si myslím, že je to hloupost…“
„Miláčku, měla bych se snad obávat, že mi něco tajíš?“
Itálie, Miláno. Sedm přátel se sejde na večeři. Znají se už dlouho, a tak se dohodnou, že si zahrají hru: v průběhu večera nechají všichni své mobily na stole a všechny příchozí zprávy budou číst nahlas. Nemají před sebou přece co skrývat, nebo snad ano? Během hry brzy zjistí, že možná mají víc tajemství, než si kdy mysleli…
Hra vychází ze stejnojmenného filmu – pokud se chceš vyhnout spoilerům, __NE__dívej se na něj před hrou.
Perfect Strangers jsou velmi civilní konverzační hra. Hraje se v jedné místnosti, většinu času okolo jednoho stolu. Budeš potřebovat mobilní telefon s nainstalovaným Whatsappem. Jdeš na večeři k přátelům, hodí se tedy slušné oblečení.
Hra je skriptovaná, ale nabízí hodně prostoru pro interpretaci, diskuse i rozhodování. V průběhu večera vám budou chodit na Whatsapp různé zprávy a je jen na vás, jak se s nimi vyrovnáte. Hra začíná jako komedie, ale poměrně rychle se stáčí k dramatu a konfliktům. Záleží jen na vás, jak to dopadne.
Hra pracuje s těžkými tématy, kterým se nelze vyhnout (konkrétně důvěra mezi partnery, nevěra a její hranice, snaha otěhotnět i nechtěné těhotenství, rodičovství, homosexualita, plastická chirurgie, psychoterapie, vztahy s ex, vztahy ke starší generaci, finanční problémy). Témata si mezi postavami nelze vybírat – pokud je pro tebe nějaké téma problematické, zvaž svou účast.
Není vhodné hrát hru s reálným životním partnerem.
Autor: Anna „Ainee“ Wagnerová