Shelagh
Odmala miluji knihy. Před léty jsem poprvé zkusila dračák a objevila kouzlo příběhů nesvázaných písmenky a stránkami. Brzy na to jsem začala tvořit vlastní příběhy. Ráda tvořím svět a bavím se tím, jak v něm mí hráči žijí, jak se s ním potýkají, jak ho sami utvářejí. A ještě raději jejich osudy ovlivňuji, přináším jim zvraty, které je vedou k zásadním rozhodnutím. Protože to já jsem vaše femme fatale!
Neapol, 1850. V sídle rodiny Severini se chystá aukce století. Nabízí se zde artefakty nevyčíslitelné hodnoty. Jenže některé z těch předmětů vyvolávají rozruch a pochybnosti.
Korektura 2025
Okenice práskají větrem, zápach mořské soli se mísí s vůní starého pergamenu. Na stříbrném podnose leží katalog, jehož stránky šeptají příběhy dávno pohřbené moudrosti. Slabé světlo lucerny klouže po názvech: Fragment z Kumránu, Soška Namtaru, Prsten s vyrytým stromem života.
Za oknem zastavuje další kočár. Hosté přicházejí. Důstojníci v civilu, baronky s hlubokým dekoltem, zbohatlíci i akademici.
Z chodby se ozývají ostrá slova pronášená tichým hlasem: „Bez profesora Messiniho se aukce konat nemůže! On ty artefakty garantoval!“
„Profesora už nikdo neviděl dva dny. Ale sbírka tu je. A nabídky přicházejí.“ Tiché mlčení.
Pak opět šustění pergamenu – a jemné cvaknutí zavíraného kufříku.
„Drazí přátelé,“ pronese zvučným hlasem správce aukce s úsměvem, který nezasahuje oči, „vítám vás na výjimečném večeru. Dnes vám bude nabídnuta možnost pohlédnout za závoj časů, dotknout se předmětů, jež byly stvořeny v temnotě dávno zapomenutých věků…“
Příběhy Impéria jsou systém jednoduchý na pravidla a navíc klade důraz spíše na vyprávění příběhu, než na hody kostkou. Hráčky a hráči tak společně tvoří unikátní děj, ve kterém nakonec všichni budou mít zapsaný svůj scénáristický otisk. Příběhy Impéria používají odlehčený systém Fate, kde zůstaly převážně Aspekty, Dovednosti a jednoduché kostky. Ba dokonce i ty Dovednosti můžete (spolu)vytvořit dle vlastních představ. Vše podstatné bude vysvětleno před hrou, bude k dispozici několik předpřipravených postav, též však nebude problém rychle vytvořit i postavy nové – šité hráčům přímo na míru.