popisek od vypravěče nemáme
Před dávnými časy v předaleké galaxii. Od smrti Císaře uplynulo 5 let. Nová Republika stále bojuje s Impériem, do jehož čela se vrátil Thrawn. Ord Mantell zažívá horké chvilky.
Je období zmatku a civilní války. Od smrti Císaře nad lesním měsícem Endoru uplynulo 5 let. Zatímco Imperiální admirálové a moffové soupeřili o moc, Nová Republika, zrozená z Povstání pod vedením Mon Mothmy a admirála Ackbara, dobyla téměř tři čtvrtě galaxie. Ale udržovat pořádek na širokých nově osvobozených územích je snad ještě náročnější, než vést válku se zbytky Impéria. Síly byly vyrovnány, dokud Imperiální jednotky nesjednotil poslední velkoadmirál a nevydal se do ofenzívy.
Osud, či snad sama Síla vás zaváli na planetu Ord Mantell. Její význam a bohatství netkví ani v obrovské vnitrozemní skládce, jejíž přebíráním a recyklací se živí většina populace, ani v kouzelných plážích s komplexy resortů a kasin, nýbrž v jejím podsvětí.
Už od dob Staré Republiky byla Ord Mantell hnízdem pašeráků, kriminálníků a dalších podvratných živlů a ani Impérium, natožpak Nová Republika, na tom nedokázali, nebo snad nechtěli mnoho změnit. Výnosy z černých přístavů a stanic jsou velkou motivací si Ord Mantell podmanit jak pro Novou Republiku, ke které se před rokem vláda neochotně připojila, tak pro zbytek Impéria, jehož hranice jsou stále nepříjemně blízko. Život zde není jednoduchý a zdá se, že potíží se blíží mnohem víc.
Hříchy Povstání poběží na zjednodušeném systému SW5e, což je celkem věrná mutace páté edice standardního Dungeons & Dragons (pravidla volně k dispozici na www.sw5e.com). Nicméně znalost ani jednoho ze systému není podmínkou – vše podstatné bude vysvětleno, systém bude také trochu upraven pro jednodušší a rychlejší vnoření do hry.
Stejně se to má se znalostí angličtiny – vše bude přeloženo či vysvětleno.
Na začátku hry dostanete na výběr z osmi předpřipravených postav (povolání + schopnosti + historie) obsahujících jak známé archetypy, tak neobvyklé kombinace; separátně se bude dát vybrat rasa.
Znalost Hvězdných Válek je velkou výhodou, ale dá se hrát (a užít si) i bez ní. Pro účely Hříchů Povstání bude kanonická pouze Lucasova původní hexalogie (inspirace je brána silně i odjinud, převážně novely Dědic Impéria, avšak vždy modifikována).