V roce 2015 jsem se konečně odhodlal a dorazil na Gamecon. Vyzkoušel si většinu aktivit a lámal si hlavu, kdy jít spát, abych nezameškal příliš mnoho a využil do noci otevřené deskoherny. Po dvou ročnících jsem se rozhodl vstoupit na druhou stranu barikády k vypravěčům.
Touha zažít příběhy jako vyšité z Pána Prstenů mne přivedla k prvním RPG. Během nemála dalších let jsem vyzkoušel nejrůznější systémy a příběhy. V současnosti se realizuji jako PJ i jako hráč, vymýšlím nová dobrodružství nebo přejímám již vypracovaná. Vždy se snažím, aby si hru užili všichni, ať už mým vedením a nebo jen za mého přispění. Protože příběhy jsou nejkrásnější součástí RPG a nemusí být nutně pozitivní, hlavně že jsou silné. Takové příběhy s vámi zůstanou a ovlivní váš život.
Obecně rád zkouším nové systémy a prozkoumal jsem jich již pěknou řádku. Dlouhodobě se věnuji Dračímu doupěti 2, World of Darkness: Dark Ages a World of Darkness (new). Vyzkoušel jsem, a za zmínku stojí, Dračí doupě, Dračí doupě Plus, Scion a Shadowrun.
Městem Arkham se plíží stín a neznámé prastaré síly čekají na svou příležitost tam kdesi mimo čas a prostor…
Korektura 2024
Píše se rok 1926 a lidé stále slaví konec světové války a doufají, že žádná další již nepřijde. Vůbec však netuší, že lidstvo bude čelit mnohem větší hrozbě přicházející z jiného světa. Městem Arkham se plíží stín a neznámé prastaré síly čekají na svou příležitost tam kdesi mimo čas a prostor.
Vyhrají tentokrát síly, které se snaží náš svět zotročit, nebo budou hráči schopní hrozbu odvrátit? Vydej se s námi na toto mystické dobrodružství plné odporných monster, magie a nečekaných zvratů. Jen ti nejodvážnější vyšetřovatelé mohou zachránit svět!
Arkham Horror (3. edice) je nejnovější vydání populární kooperativní deskové hry. Hráči se dostanou do rolí vyšetřovatelů, kteří se vydávají do hororového světa Call of Cthulhu z pera světoznámého autora H. P. Lovecrafta. Jako vždy bude osud celého světa na jejich bedrech.
Upozornění: hra je kompletně v angličtině. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč, případně aplikace DeepL, ti pomůže.
Kooperativní příběhová hra na motivy světa H. P. Lovecrafta. Chop se role vyšetřovatele a odhal a zastav tajemné zlo a ohavnosti nepatřící na tento svět.
Korektura 2024
„Vítejte, vítejte,“ pravil komorník, když uváděl skupinku detektivů do čekacího salónku. „Jsem potěšen, že jste přijali pozvání našeho Lorda. Mohu vám nabídnout sklenku whiskey? Výborně! Prosím o chvilku strpení.“
Ale z chvilky se stala dobrá hodinka.
„Kde je můj chlast?“ pronesl po hodině čekání tulák a vydal se hledat komorníka. Jenže nedošel daleko. Jen co otevřel dveře do chodby, vřítila se do pokoje napůl nasycená nestvůra.
Mansion of Madness je plně kooperativní hororová hra, ve které se každý z hráčů ujme role vyšetřovatele a společnými silami se snaží zjistit, jaké hrůzy vycházející z mýtu Cthulhu od H. P. Lovecrafta ohrožují svět.
Děj a veškeré překážky hry jsou vytvářeny aplikací. V průběhu hráči odkrývají herní plán, interagují s postavami a sbírají předměty, které jim usnadňují řešení problémů bránících odhalování a řešení záhad.
Upozornění: hra obsahuje větší množství karet s anglickým textem. V případě, že angličtinu příliš neovládáš, a přesto se chceš zúčastnit, nemusíš mít obavy, vypravěč ti pomůže.
Bojíte se tmy? Bojíte se lidské zloby a nenávisti? Pak Korled není místo, které byste měli navštívit v tomto atmosferickém dobrodružství z modulu Taria - Pohraničí...
Všechno to začalo, když Jeronýmkovi zabili Kuličku. Pověsili ji na zápraží tak, aby ji nemohl přehlédnout, až ráno vyjde ven. Točila se v podzimním větru, oči se jí leskly a z čumáčku jí odkapávala krev. V tu chvíli ještě nebyla mrtvá. Otec odnesl Kuličku na dvorek, plačícímu Jeronýmkovi zavřel dveře před nosem a ukrátil kočce trápení.
Anebo možná na počátku byli muži a potkan v zapadlé městské uličce a ten muž tomu potkanovi něco povídal. Opodál stál opřený jiný muž s těžkou kuší přes rameno, hlídal a podzimní vítr mu pročesával vlasy. Oba ti muži byli zrůdy. Každý svým způsobem.
Ale nejspíš to všechno začalo už tehdy, když Brechti začali na knížecí příkaz stavět Korled. Možná bylo to město prokleté už od samého počátku. Prokleté podzimním větrem…
Postavy mají nejdříve doručit jen dopis. Ale jejich cesta do Korledu, města v Tarijském pohraničí, se nakonec změní v úplně něco jiného. Je čas prožít noc, na kterou se nezapomíná.
Dobrodružství je umístěno v Tarii. Fantaskním knížectví, kde vás okřikne mluvící liška a ve hvozdech se skrývají tajemná kouzla. Draci sice odletěli, ale jejich odkaz je kupříkladu v létající pevnosti jednoho z měst.
Pohraničí je kraj, kde je kontakt se sousedními říšemi a kde jsou kouzla mnohdy temnější, než ve zbylé části knížectví.
Systém je české Dračí doupě II (druhá edice). Samotný systém ale není třeba znát! Hra je vhodná i pro začátečníky, naučíte se případně na místě jednoduchá pravidla.
Postavy budou předpřipravené. Pro znalce je možnost přinést si postavu vlastní po domluvě s vypravěčem.
Jste vojáci a doprovázíte vědce do Irácké pouště. Jenže ruiny města Ur skrývají více, než vám kdokoliv řekl a než jste mohli vůbec očekávat.
Pod pouští Iráku leží ruiny prastarého města Babylonské civilizace. Prastaří služebníci a mrtvý bůh se znovu probouzejí. Zapovězená magie čeká a temní duchové čekají na duše, které mohou pozřít. Srdcem je hlad – po moci, službě, po krvi.
Dobrodružství ze světa World of Darkness. Jedná se o současný svět, ve kterém však v temnotách a v utajení číhají bytosti jako jsou upíři, vlkodlaci či mágové. Nicméně lidé s nimi někdy do styku přijdou. A je zcela na nich, jak se s takovým setkáním vypořádají.
Dobrodrusžví bude hráno v systému World of Darkness (1. edice Chronicles of Darkness). Systém je v angličtině a ke hře budou potřeba desetistěnné kostky (vypravěč bude mít dost kostek k zapůjčení).
Postavy budou připraveny. Systém a doprovodné materiály jsou sice v angličtině, ale vypravěč velmi rád pomůže s pochopením.