První rpgčko, které jsem kdy hrála, byl Dračák a náš úkol byl zachránit svět. V té době vznikly i mé první povídky (kde se teda zachraňovalo jenom království). Od té doby uteklo už pěkných pár let, ale příběhy, ať už vyprávěné, či psané, mám ráda pořád. Na Gamecon mě přivedly zážitky a přátelé z literárních conů, že prý to bude super. Bylo a já zjistila, že možnosti rpgček jsou daleko pestřejší, než jsem si kdy myslela. Kromě toho mě uchvátila i atmosféra a báječní přátelští lidé.
Mám radši herní systémy, kde se i hráči dostanou k vypravěčským pravomocem (Fate, Fiasco..) a můžou být kreativní a okořenit příběh vlastními nápady. Obecně je pro mě nejdůležitější příběh a postavy. Co se témat týká, baví mě pestrost a ne úplně tradiční settingy.
Severští bohové nejsou milosrdní. Sešlou na vikingskou osadu oheň chrlící nestvůry? Ztropí si z jejích obyvatel krutý žert? Nebo si největší pohromu lidé způsobí sami?
Společně budeme vyprávět příběh malé vikingské osady a jejích obyvatel. Bude jen na nás, zda budou čelit jen svým vlastním intrikám, spletitým vztahům a slabostem, či zda se o slovo přihlásí i nadpřirozeno. Jisté je jedno – něco či někdo spěje k selhání a zániku.
V tomto systému jsou vypravěčské pravomoci rozděleny mezi všechny hráče a tím pádem je vhodný pro lidi, kteří rádi improvizují a aktivně se na příběhu podílejí. Důraz je kladen na postavy a jejich vztahy a jedna z klíčových herních mechanik je, že se vždycky něco strašným způsobem pokazí. Ačkoli Fiasco nahrává i humorným a odlehčeným příběhům, letos bychom se pokusili zahrát ho ve vážnějším tónu. Pravidla budou vysvětlena na místě.
Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.
Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním již brzy družstevních traktorů. Občas kruté, občas naivně prosté bájné místo, které o sto let dříve zachytil Erben ve své Kytici, již téměř nepřipomíná.
Co se však stane, když starý sedlák náhle zemře a zanechá za sebou tři dospělé děti, jejichž názory by nemohly být rozdílnější, a vesnicí obchází strašidla zrady a kolektivizace? Co se stane, když nový hlas vykřikne: „Pojď si proň, pojď, vem si ho, zlostníka?“ A když jiný zvolá: „Milého mi vrať, nebo život můj zkrať?“
Larp sleduje osudy několika vesnických rodin v průběhu let 1951 a 1952 a dává hráčům prožít, jak se jednotlivé postavy mění dopadem politických rozhodnutí i osobních tragédií. Hráčské postavy se v naprosté většině nedají označit za kladné a může se stát, že budete hrát postavu, která zastává komunistické postoje.
Erbenova Kytice, jež byla inspirací pro vznik larpu, je přítomna v mezihrách i v tématech hlavních dějstvích, neboť lidé jsou pořád stejní. Špatná lidská rozhodnutí, hříchy a vina jsou věčné, stejně jako spravedlnost, trest či snad i pokání a odpuštění se manifestují podle doby.
Kytice je komorní larp spíše klasického typu, který klade důraz zejména na vztahy mezi postavami, jejich osobní i ideologické konflikty a atmosféru doby bez šťastných konců. První dvě dějství jsou skriptovaná a jejich průběh je pevně daný. Třetí dějství je pak naopak zcela volné a záleží jen na hráči, co jeho postava pod tlakem vnějších událostí udělá. Larp svou syrovostí odpovídá inspiračnímu zdroji a obsahuje citlivá témata spjatá s dobou a se zločiny komunistického režimu.