Daniel „Beldin“ Kadlec

Na GameCon jsem poprvé vyrazil v roce 2007 a od té doby se – až na jednu výjimku – stal nedílnou součástí mého léta. Prvotním lákadlem bylo mistrovství v DrD, ale okruh mých zájmů se brzy rozrostl i na další RPGčka a kromě nich i deskovky. Minulý rok jsem dospěl k závěru, že černých „účastnických“ triček už mám až moc a jediná cesta, jak se dostat k jiné barvě, je začít vést nějaké aktivity :-)

U RPG jsem sice začínal na klasickém „dungaření“, ale dnes dávám přednost atmosféře, společné tvorbě příběhu a možnosti zahrát si roli. Což ovšem neznamená, že bych čas od času pohrdl přímočařejší bojovou akcí! Kromě toho si myslím, že při hře by měla být především sranda, protože máloco tak zahřeje u srdce jako pohled do seznamu hlášek nasbíraných z různých sezení. Z herních systémů jsem zdaleka nejvíce odehrál klasického Dračáku, který pro mě vždycky bude mít své kouzlo. Z dalších her bych zmínil Warhammer Fantasy i 40k, Příběhy impéria a DrD II.

#

I pro nováčky
Low Fantasy
Warhammer (svět)
WH Fantasy Roleplay 2e
Věk: 15+
Do lochu se nechce dostat asi nikdo. Do nechvalně proslulých kasemat pod Nulnem se nechce dostat určitě nikdo. Tak proč zrovna vy?!
neděle 9–14  ((4/4)) 

#

I pro nováčky
Odlehčená
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+
Dostat se do finančních trablů je snazší, než by jeden řekl. A když se zčistajasna nabídne šance vydělat si pořádný balík peněz, byla by přece hloupost to odmítnout, no ne?
pátek 9–13  ((4/4)) 

#

I pro nováčky
Historie
Odlehčená
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+
Odjet do dalekého světa bez božího požehnání?! To si pekařka Agnes Wallfahrerová neumí představit! A její muž Horst si zase neumí představit, že by odjel bez ní…
pátek 19–23  ((4/4)) 

#

I pro nováčky
Horor
Atmosférická
Ten Candles
Věk: 15+
Život na jednom z úlových světů, kterými lidstvo kolonizuje vesmír, není žádné peříčko, zejména když jste spodina i mezi nejchudšími. Ale svítá vám naděje…
čtvrtek 19–23  ((4/4)) 

#

I pro nováčky
Alternativní historie
Odlehčená
Og
Věk: 12+
Podaří se vám přežít v pravěku, v prostředí, kde člověk je jednoznačně nejslabším článkem řetězu? Jistě! Ale jen těm nejšťastnějším…
čtvrtek 15–18  ((4/4)) 

#

I pro nováčky
Dobrodružná
Fantasy
Odlehčená
DrD II
Věk: 15+
Sehnat nějakou rozumnou fušku, to není jen tak, zejména když se u toho nechcete moc nadřít a umazat si ruce…
sobota 14–18  ((4/4)) 

Alarikovy trampoty: Ve špatný čas na špatném místě

I pro nováčky
Low Fantasy
Warhammer (svět)
WH Fantasy Roleplay 2e
Věk: 15+

Do lochu se nechce dostat asi nikdo. Do nechvalně proslulých kasemat pod Nulnem se nechce dostat určitě nikdo. Tak proč zrovna vy?!

Povaluješ se na hromadě čehosi odporného a hlava ti třeští, jako by se měla co neivdět rozskočit… No to byla asi zase pitka, jak se patří, běží ti hlavou…

*Ale moment! Proč je kolem vlastně taková tma? A proč tu sakra smrdí krev, rozklad a hniloba?? A proč máš do**delepráce na rukou řetězy???*

Další rok je pryč a Alarik se se svými kumpány dostává do další pořádné šlamastyky… Město Nuln ležící na řece Reik patří k jedněm z největších a nejbohatších v celé Říši a pro dobrodružné povahy se zde vždy najde nějaký ten kšeftík, leckdy i maličko za hranicí řádného práva.

Dobře víte, že mnohem snazší, než se lopotit prací, je zašít se do nějaké zapadlé krčmy a počkat na toho správného člověka, který potřebuje píchnout s něčím, na co sám nemá čas, chuť nebo žaludek. A když člověk nešlápne na kuří oko někomu z mocných, může si být vcelku jistý, že se o jeho drobné hříchy nikdo starat nebude…

Poslední fuška na opuštěném hřbitově pro vás ale nejspíš nebyla tou nejšťastnější volbou…

Hrát se bude podle (zjednodušených) pravidel Warhammer Fantasy Roleplay 2. edice s předpřipravenými postavami. Předchozí znalost čehokoliv ze světa Warhammeru naprosto není nutná, vše potřebné vysvětlíme v úvodu hry.

Veškeré propriety na hru zajišťuje vypravěč, chuť do hry si hráči musí přinést sami ;)

Kromě hry jako takové rád představím kulisy a reálie světa fantasy Warhammeru, protože jsou dle mého soudu velmi dobře propracované a nabízejí přehršel poutavých zápletek a temných příběhů.

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
5 h
220

Termíny:

neděle 9–14  ((4/4)) 

Kšeft za všechny prachy

I pro nováčky
Odlehčená
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+

Dostat se do finančních trablů je snazší, než by jeden řekl. A když se zčistajasna nabídne šance vydělat si pořádný balík peněz, byla by přece hloupost to odmítnout, no ne?

V krčmě U Modrého kance to jako obvykle žije, chasa se veselí, hráči podvodní i náruživí roztáčí poslední uspořenou penny, to vše v hávu opiového kouře. Zjevení pomenšího mužíka v plášti by si snad nikdo ani nevšiml – ostatně podivné existence jsou zde na denním pořádku –, ale některým toto setkání převrátí život naruby.

V tomto příběhu se ujmeš role člověka (v tom nejširším slova smyslu) z okraje společnosti, který maá hluboko do kapsy a je odhodlaný využít příležitosti ke zlepšení své finanční situace. Podivný gentleman byl sice poněkud excentrický, ale částka, kterou nabídl, zaplašila veškeré pochyby. Bude ale opravdu stačit splnit cizincovo svérázné přání, nebo se za celou věcí ukrývá nějaký háček?

Hrát podle budeme podle 1. edice Příběhů impéria. Znalost pravidel nicméně není naprosto nutná, vše si vysvětlíme na začátku hry. Příběh je laděný jako odlehčená humorná hra, která si ráda udělá legraci z nejrůznějších klišé.

Postavy budou předpřipravené, tužky naostřené, kostek dostatek, přenes si tedy zejména chuť do hry!

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
4 h
220

Termíny:

pátek 9–13  ((4/4)) 

Na krásném modrém Dunaji

I pro nováčky
Historie
Odlehčená
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+

Odjet do dalekého světa bez božího požehnání?! To si pekařka Agnes Wallfahrerová neumí představit! A její muž Horst si zase neumí představit, že by odjel bez ní…

„Horste, drahý, víš, že bych pro tebe udělala cokoliv, ale měj přece trochu pochopení…“ Do Agnesiných očí se vedraly potlačované slzy.

A jestli Horst něco proklatě nesnášel, byly to slzy v očích své milované ženy. Kvůli ní se usadil v tomhle zapadákově, kvůli ní odmítl spoustu skvělých nabídek ke zbohatnutí a kvůli ní se teď pokusí vymyslet, jak se osobně poklonit jejímu nejmilejšímu patronovi, aby z téhle díry konečně mohli odjet!

Rodina Wallfahrerova žije celkem spokojeným rodinným životem v městečku Melku, ale zejména otec, který se do města přiženil, by rád učinil významný životní krok a našel větší štěstí v zemi netušených možností za Velkou louží, o které během svých vorařských plaveb po Dunaji slyšel tolik.

Píše se říjen 1912, atmosféra v Evropě houstne a rodina chystá poslední přípravy před velkou cestou. Na úpěnlivou prosbu své milované choti Horst Wallfahrer svolí k poslednímu zásadnímu kroku – návštěvě u relikviáře sv. Kolomana, který rodině přinese štěstí před životní poutí. Ostatně je to pouť oslavující 900 let od mučednické smrti tohoto patrona kláštera i celého města a kdy jindy by měl svatý mít větší sílu než právě teď?

Hrát podle budeme podle 1. edice Příběhů impéria. Znalost pravidel nicméně naprosto není nutná, vše si vysvětlíme na začátku hry. Příběh bych rád ladil jako odlehčenou humornou hru, ovšem s dramatickými prvky.

Postavy budou předpřipravené, tužky naostřené, kostek dostatek, přenes si tedy zejména chuť do hry!

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
4 h
220

Termíny:

pátek 19–23  ((4/4)) 

Naděje na AV-56-G

I pro nováčky
Horor
Atmosférická
Ten Candles
Věk: 15+

Život na jednom z úlových světů, kterými lidstvo kolonizuje vesmír, není žádné peříčko, zejména když jste spodina i mezi nejchudšími. Ale svítá vám naděje…

„Říkám vám, že je to pravda!“ Terry se teatrálně odmlčel. „Našel jsem cestu do vyšších pater města, ale sám to nezvládnu, musíte mi pomoct…“

Každý z vás se při té představě zasnil. Čistá voda… jídlo… snad i svit slunce? Byla by hloupost nechytit tuhle příležitost za pačesy!

Lidstvo jako celek se má velmi dobře – kolonizuje vesmír, překonává ohromné vzdálenosti mrknutím oka a objevuje stále nové a nové vymoženosti, které těm nejbohatším zajišťují takřka nepředstavitelný přepych. To ale rozhodně není váš případ.

Jako ti nejchudší z nejchudších na světě, který je tak mizerný, že ani nemá pořádné jméno, se snažíte přežít ve spleti tunelů, chodeb a rozpadajících se budov, které slouží jako základy dalším patrům megalopole, ve které „žijete“. Sníte o slunečním světle a kousku jídla, které není z tuby. O obojím jste ale slyšeli jen z vyprávění…

Když váš společný přítel Terry přichází s historkou o zapomenuté cestě do vyšších pater města, kterou zcela náhodou objevil, neváháte ani chvíli a nabídku přijímáte.

Hrát budeme podle systému Ten Candles. Tato hororová hra klade velký důraz na atmosféru a společný prožitek. V ideálním případě se po celou dobu nezasmějeme, ale to rozhodně neznamená, že se nebudeme bavit!

Znalost pravidel naprosto není nutná, základní principy vysvětlíme na začátku hry. Ale pozor – vaše postavy zemřou, protože svět je temný.

S sebou si připrav chuť do hry a tvorby temného příběhu, případně tužku, máš-li nějakou oblíbenou. Vše ostatní bude na hru připraveno.

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
4 h
220

Termíny:

čtvrtek 19–23  ((4/4)) 

Ty – malý… Jít – velký

I pro nováčky
Alternativní historie
Odlehčená
Og
Věk: 12+

Podaří se vám přežít v pravěku, v prostředí, kde člověk je jednoznačně nejslabším článkem řetězu? Jistě! Ale jen těm nejšťastnějším…

Je krásný den jako z pohádky… Sluníčko svítí, na obloze poletuje hejno pterodaktylů a v údolí se mírumilovně popásají brachiosauři… Lelkování však přeruší kmenový šaman, který má očividně něco na srdci.
„Ty – malý… Jít – velký!!“, pronese k tobě slavnostně a všichni okamžitě zpozorní.
Dlouho očekávaný okamžik je tu – nadešel den zkoušky dospělosti.

Aby se mladý člen tvé tlupy mohl stát právoplatným válečníkem, musí úspěšně projít zkouškou dospělosti – ukrást si co nejkrásnější ženu z cizí tlupy. Aby nebyl úkol až tak obtížný, sdružují se adepti zkoušky většinou do skupin a vyráží na „lov“, který bývá často mnohem nebezpečnější než hon na rozzuřeného triceratopse. Široké okolí totiž dobře ví, co je vaše tlupa zač a své krasotinky si žárlivě střeží.

Og je hra, ve které se vžíváš do role pravěkých lidí. A abych použil citaci z pravidel: „Znáte ty pralidi, kteří vymysleli oheň, kolo a civilizaci? Vy nejste tenhle typ pralidí.“ Ve hře si budeš muset vystačit se slovní zásobou několika málo slov a pouze s jejich pomocí se dorozumívat se spoluhráči. Nečekají tě žádné důmyslné zápletky, žádné intriky, žádné mocné artefakty – shodnout se na tom, kterým směrem dál půjdeš už je velký výkon, praštit soupeře kyjem je intrika tak, jak ji chápou vaši společníci, artefakt? – JÍDLO!

Předchozí znalost pravidel naprosto není nutná (jsou velmi jednoduchá), charaktery vytvoříme na začátku sezení.

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
3 h
220

Termíny:

čtvrtek 15–18  ((4/4)) 

Z(a)tracené ovce

I pro nováčky
Dobrodružná
Fantasy
Odlehčená
DrD II
Věk: 15+

Sehnat nějakou rozumnou fušku, to není jen tak, zejména když se u toho nechcete moc nadřít a umazat si ruce…

Sedíte v šenku, znuděně srkáte ředěnou břečku, kterou hospodský velkoryse označuje jako pivo, a nemáte do čeho píchnout. Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná a žaludek dává dost hlasitě najevo, že není ani trochu spokojen… Zkrátka den jako korálek. Poslíček vašeho občasného chlebodárce Zirka tedy přichází přesně v pravou chvíli, aby vás vytrhl z nudy a snad i dal šanci vydělat nějakou tu zlatku.

V příběhu se ujmete rolí klasických rádoby hrdinů – tedy otrapů, kteří se štítí řádné práce a raději se protloukají světem nějak jinak a při tom sní o penězích, slávě nebo čemkoliv dalším, čeho patrně nikdy nedosáhnou. Ale na druhou stranu… Po epidemii bahenní horečky je svět plný nových možností a jde jen o to najít tu správnou a chytit ji za pačesy. A být zadobře se správnými – tedy bohatými a vlivnými – lidmi, mezi něž obchodník Zirk rozhodně patří, je nepochybně krok správným směrem.

Hrát budeme (nejspíš podle lehce zjednodušených) pravidel Dračího doupěte II, která vysvětlíme na začátku hry. Cílem je seznámit hráče s hrou, základními mechanismy a možnostmi, které tento systém nabízí.

Postavy budou částečně předpřipravené, tužky naostřené, kostek dostatek. Přineste si tedy zejména chuť do hry!

Vypravěč:

Daniel „Beldin“ Kadlec

Informace:

4
4 h
220

Termíny:

sobota 14–18  ((4/4)) 
info@gamecon.cz
© 2025 GameCon, Created by GameCon z.s.
sponzoři kontakt Discord Instagram Youtube