Rád vyprávím příběhy a rád si hraju. Mým oblíbeným citátem je, že „zážitek nemusí být dobrý, hlavně, že je silný“.
Je to jako probuzení z dlouhého spánku. A v hlavě začínají vířit otázky: Kde to jsem? Jak jsem se sem dostal? Co se stalo? A hlavně ta nejdůležitější: KDO jsem?
Korektura 2024
… otevíráš oči. V útulné místnosti hledíš do tváří, které odráží stejný zmatek, jaký právě pociťuješ i ty. Čtyři osoby stejně oblečené jako ty, každý má na hrudi štítek se jménem, které je pro tebe stejně cizí jako to tvoje. A všechny pohledy směřují k obálce na stole. Po chvíli napjatého ticha se jeden z vás osmělí, bere obálku do ruky, otevírá ji a k údivu vás všech nahlas odříkává první slova toho dopisu.
„Vážená poroto…“
Iure (právem, překlad z latiny) je komorní larp pro pět hráčů, kteří představují porotce v soudním procesu takzvaného posledního odvolání, či „nejvyššího práva“ – procesu, ve kterém jsou porotci pro zachování maximální objektivity zcela odděleni od své minulosti a zkušeností. Iure je zdánlivě argumentačním LARPem z prostředí soudního procesu, ve kterém hráči budou nejen rozhodovat o vině, či nevině, ale především poodkryjí závoj minulosti vlastních postav.
Základním kamenem Iure jsou vzpomínky – situace z minulosti postav, které zásadním způsobem mění charakter a chování. Hra je jednotlivými vzpomínkami rozdělena na „scény“, které propojuje netradiční soudní proces, o kterém hra pojednává.
Iure je vážná hra, která obsahuje velké množství citlivých témat včetně fyzického i psychického násilí a smrti. Postavy jsou rozdělované přímo autorem hry.
Přijďte si pro to, co vám právem patří. Přijďte si pro své dědictví a nahlédněte za zamřížovaná okna domu, v jehož průčelí pláče Kristus přibitý na kříži...
Stačí jediná vteřina a celý váš předchozí život se stane pouhou vzpomínkou. Stačí jediná vteřina, aby vzplanuly mosty za vším, čemu jste celý život věřili. Stačí jediná vteřina, která vás katapultuje z prachu a bláta do nablýskaných síní lepšího života. A jediná vteřina, která vás srazí zpět na kolena. Na dno, o kterém jste předtím snad ani nevěděli… Přijďte si pro to, co vám právem patří. Přijďte si pro své dědictví a nahlédněte za zamřížovaná okna domu, v jehož průčelí pláče Kristus přibitý na kříži…
Kristův pláč je temná, atmosférická hra s hororovými prvky, zaměřená na vyprávění a prožívání příběhu. Odehrává se v 90. letech minulého století v reálném světě a vypráví příběh čtyř postav, které se sjely na starém panství nedaleko Oldhamu v Anglii, aby převzaly dědictví, o kterém neměly ani tušení.
Hra není postavena na žádném systému a nemá žádná pravidla. Jde pouze o (interaktivní) vyprávění příběhu s důrazem kladeným na atmosféru, prožitek a roleplaying postav. Není cílem hru vyhrát (a ani to nelze), ale stát se součástí vyprávěného příběhu. Ve hře hráči nebudou velcí hrdinové, ani nebudou vykonávat velké skutky, ale budou obyčejnými lidmi, které život zavedl do nečekané situace. Hra vychází z reálného světa. Hra bude obsahovat hororové prvky a bude pracovat s tématem smrti.
Postavy (v poměrně minimalistickém duchu) budou pro hráče připravené. Hra je určena pro hráče starší 18 let.