Petr „Sirien“ Mazák

GameCon je pro mě především zábavný a oddechový víkend. Setkání s přáteli a hromada her pro volnou chvíli. Co je tak nějak významné? Jsem adminem a dlouhé roky autorem na d20.cz, přes deset let pořádám otevřená hraní a přednášky o RPG, dlouhou dobu i organizuji různé akce. Nejčastěji mě asi potkáte večer s kamarády s vodnicí a whiskey, ale dá se na mě narazit i přes den tam kde se něco děje.

Občas je lepší nebrat vážně všechno co říkám. Většinou je rozumné nevěřit tomu, co o mě říkají někteří lidé okolo.

Na hraní RPG mě zajímají především vznikající příběhy a prokreslení postav. Akční scény mám ve hře určitě rád, ale nemám rád když trvají moc dlouho – preferuji je rychlé, aby se od nich příběh mohl zase posunout někam dál. Systém vnímám jako něco co má pro hru význam a silně ji ovlivňuje, ale je určen především k tomu aby ji podporoval, takže se občas řídím více diktátem žánru a stylu než přesnými mechanikami. Hraju jak odlehčené hry tak dramatické hry se silnou atmosférou, ale obvykle tyto dvě věci nerad mixuju dohromady.

Asi nemá smysl vypisovat systémy které znám nebo jsem hrál (je jich mnoho). Mě blízké systémy jsou WoD, zejména jejich hra Mage, později jsem si oblíbil Fate a nedávno i GUMSHOE. Žádný systém pro mě ale není první volbou a vybírám si hlavně podle toho, který se nejvíc hodí ke hře, kterou chci hrát.

Jak se nezklamat z tvorby

I pro nováčky
Larp
RPG
Věk: 12+
Netvoř nové věci od nuly! Ušetři své nervy a dosáhni lepších výsledků! Pouč se z chyb a ověřených postupů těch, co tvořili před tebou.
čtvrtek 19–21   

Novinky na české RPG scéně

I pro nováčky
RPG
Cthulhu Mythos
Tauril
Vyprávěcí
Odpočinková
DnD 5e upravené
Co se v českých luzích a hájích urodilo na poli RPG? Co stojí za to si zahrát či alespoň vyzkoušet? Přijďte zjistit jaké novinky se na české scéně objeví či už vyšly.
pátek 16–18   

Ostrov

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+
Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!
pátek 11–16  ((11/11)) 

Jak se nezklamat z tvorby

I pro nováčky
Larp
RPG
Věk: 12+

Netvoř nové věci od nuly! Ušetři své nervy a dosáhni lepších výsledků! Pouč se z chyb a ověřených postupů těch, co tvořili před tebou.

Tvůrčí zápal, maraton psaní při kafíčku na letní zahrádce, kreativní a veselé diskuse s kamarády, barevné mind-mapy a nadšení ostatních z tvého hotového díla. Jak zabránit proměně těchto krásných představ v hodiny sledování blikajícího kurzoru na prázdné stránce, hádky se spoluautory, rvaní si vlasů, nervová zhroucení z prošvihlých termínů a brekot nad zklamáním publika?

Dvouhodinový přednáškově-diskusní blok věnovaný tvorbě a tvůrčímu procesu ti dá všechny základní vědomosti, které potřebuješ vědět, než se do něčeho (úspěšně) pustíš.

Estanor je designér služeb. Larpu se věnuje dvacet let a mimo jiné je autorem her Moon, Bucañero nebo ZA OBZOR. Vystudoval informační studia se specializací design informačních služeb a v rámci svého akademického snažení se věnoval tvůrčím a designovým postupům. V tom pokračuje i v současnosti, kdy pracuje jako designér v agentuře House of Řezáč. Ve své úvodní části se zaměří na samotný proces tvorby jako kreativní činnosti, na jeho kolorit, nečekaná zákoutí, možnosti zlepšení, na významnou roli neúspěchu v designovém procesu a na to, jak s neúspěchem nakládat konstruktivně.

Sirien je projektový manager, mnohaletý organizátor GameConu (ConventiConu, Maelströmu a dalších akcí), autor mnoha RPG článků a materiálů, překladatel Fate a Apokalyptickýho světa, vedoucí autorského týmu RPG Jeskyně a draci a spoluautor larpu Ostrov. Ve své úvodní části se zaměří na řemeslnou stránku tvorby – na organizaci, plánování, spolupráci, vhodné nástroje, řízení rozsahu a očekávání u sebe i u ostatních a zejména na schopnost věci skutečně dokončit.

Po úvodních přednáškách bude krátký blok věnovaný diskusi o souvislostech mezi kreativní a řemeslnou částí tvůrčího procesu, který plynule přejde do diskuse s publikem. Ta bude věnována vašim vlastním tématům, tedy čemukoliv, o čem se budete chtít bavit nebo s čím budete chtít pomoct nebo poradit.

Vypravěč:

Petr „Sirien“ Mazák
Jindřich „Estanor“ Mašek

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

čtvrtek 19–21   

Novinky na české RPG scéně

I pro nováčky
RPG
Cthulhu Mythos
Tauril
Vyprávěcí
Odpočinková
DnD 5e upravené

Co se v českých luzích a hájích urodilo na poli RPG? Co stojí za to si zahrát či alespoň vyzkoušet? Přijďte zjistit jaké novinky se na české scéně objeví či už vyšly.

Tauril

Příběhy zaměřené na silné postavy, morální dilemata a propracované zápletky. Neviditelná kniha, původní český svět pro RPG, je tu s námi od roku 2017. První příručka Neklidný Tauril vyšla u nakladatelství Mytago a připravuje se další díl. Přijďte se dozvědět, co se chystá. Pro ty, kdo svět neznají, ho představíme, a pak se budeme věnovat novinkám a připravovanému rozšíření.

Jeskyně a draci

DnD 5. edice, nejoblíbenější a nejrozšířenější RPG na světě s největší komunitou a podporou v podobě rozšíření a dobrodružství – konečně v češtině. A navíc ve vybroušené a rozšířené podobě. Co přináší navíc (a jak a proč)? Jak funguje plná kompatibilita s původním DnD a co to znamená pro podporu hry už v okamžiku jejího vydání? Jak navazují na Dračí doupě (které samo vzniklo jako klon dobového DnD) - a lze je považovat za nástupnickou hru? A co vůbec znamená tvořit hru ve vysokoprodukční kvalitě designu i vzhledu?

Zapovězené země

Moderní systém pro tradiční (OSR – „Oldschool Renesaince“) styl hraní. Staletí trvající kletba halící Zapovězené země minula a dobrodruhové se vrhají ukořistit její bohatství. Drsný fantasy systém s mechanikami pro cestování světem, generování „dobrodružných míst“ (jeskyní, trosek hradů, doupat netvorů atp.) nebo stavbu tvrze – jak funguje a čím oslovuje původní DnDčkaře i Dračákysty?

Call of Cthulhu 7. edice

RPG systém Call of Cthulhu je tady s námi už nějaký ten pátek. Hrát za vyšetřovatele 20. století a bádat po nepřirozených jevech, to nenabídne každý systém hned v základu. Co stojí za úspěchem tohoto systému? Jaké jsou jeho výhody a nevýhody v porovnání s jinými systémy na trhu? Důležitá otázka! Můžu hrát za Cthulhu? Ne! To on si bude hrát s Vámi. A vám nezbývá nic jiného než si hodit na příčetnost jestli se nezblázníte. Chapadla s vámi.

Apokalyptickej svět

Jedno z posledních „revolučních“ RPG v komunitním českém překladu! O čem je? Co je na něm tak přelomové? Jak funguje a jak se hraje? A proč a v čem na něj navázaly mnohé další hry (mimo jiné i slavné Blades in the Dark)? A proč je přeložené do těžké pražštiny a jaké obtíže se s tvorbou takového překladu pojí?

Lone Wolf RPG

RPG přímo navazující na slavnou, možná vůbec nejslavnější sérii gamebooků! Vraťte se zpět do svého mládí a/nebo objevte starou klasiku. Jednoduchý systém je vhodný jak pro RPG veterány, tak pro úplné začátečníky a hodí se stejně tak pro domácí hraní, jako na tábory, do škol nebo kroužků.

Dračí Hlídka

Dračák – nejznámnější česká RPG hra, na které vyrostly celé generace hráčů. Poté, co bylo její vydávání ukončeno, jsme vytvořiili Dračí Hlídku, jejího přímého následovníka. Hru, která uchová celkový dojem originálu a zároveň nabízí spoustu drobných vylepšení. A uspěli jsme! Během devíti týdnů se vyprodal celý její náklad a vznikla mohutná hráčská komunita. V čem přesně je Hlídka stejná a čím se od Dračáku liší? Proč rozdáváme stovky výtisků do DDM, Skautu a Dětských domovů zdarma? A jaké to je navázat na legendu? Přijďte si o tom s námi popovídat.

Vypravěč:

Filip „johnjarik“ Novotný
Petr „Sirien“ Mazák
Lukáš „mrkew“ Ptošek
Martina „Sparkle“ Magdová
Pavel „Sir_Tirus“ Ondrusz

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

pátek 16–18   

Ostrov

Vztahová
Žánrovka
Dobrodružná
Piráti
Vyjednávací
Věk: 14+

Guvernér je zavražděn, Anglie zuří, piráti šíří zvěsti o pokladu a usedlíci touží hájit vlastní zájmy. Je načase rozhodnout o osudu pirátského ostrova!

Konec války se Španělskem a smrt guvernéra narušily křehký status quo. Dusno na Ostrově sice pročistila tropická přeháňka, některým lidem ale i přesto začíná být příliš horko. Pokud nad věcmi nikdo nepřevezme kontrolu, hrozí, že se zle vymknou z rukou. Několik významných osobností Ostrova dostane pozvánku na malé mocenské setkání. Na setkání, na které dorazí i několik dalších vlivných, avšak původně nezvaných hostů. Je vůbec možné, aby se usedlíci, zástupci anglických institucí a parta pirátů na něčem domluvili? Zvlášť, když se zdá, že všichni sledují vlastní zájmy a střeží svá různá tajemství?

Příběh je zasazený do zlatého věku pirátů na počátku 18. století a celý se odehrává (převážně) v hostinci, v němž se postavy sešly, aby vyřešily své společné i osobní záležitosti. Nejdůležitější se zdá být otázka vztahu Ostrova k Anglii, která se po válce se Španělskem začala opět zajímat i o své odlehlé kolonie. Zůstane Ostrov součástí Impéria, nebo se rozhodne bojovat za nezávislost?

Jde o převážně argumentační a vztahový larp (ale milostné zápletky v něm nehledejte) se silným žánrovým zasazením a s dramatickou stylizací (hrajte na ostatní a pro ostatní!). Zatímco se řeší společné problémy, všichni se snaží dosáhnout i svých vlastních, soukromých cílů. Larp využívá několik obecných mechanik k usměrnění a „vyhodnocení“ celé hry a navíc obsahuje větší množství drobných, nenásilných mechanik k dokreslení postav a prostředí.

Pokud to počasí dovolí, budeme hrát v zahradním altánku. V rámci hry nebude pauza na oběd, k dispozici bude drobné občerstvení, pokud si ale s sebou něco k snědku vezmete, rušit nás to nebude.

Vypravěč:

Petr „Sirien“ Mazák
Lenka „Cemi“ Zavadilová

Informace:

11
5 h
190 Kč

Termíny:

pátek 11–16  ((11/11)) 
info@gamecon.cz
© 2021 Gamecon, Created by Gamecon
kontakt Facebook