19.–22. 7. 2018 v Pardubicích
Nejste přihlášeni na web
Přihlásit / registrovat / obnovit heslo

Výběr aktivit
Typ
Rok
Obsazenost

Jakub „boubaque“ Maruš

Kdysi dávno, na základní škole, jsem objevil gamebook Labyrint smrti, a od té doby jsem byl ztracený. Jen co jsme s kamarádem pochopili, že dobrodružství podobné gamebooku můžeme přichystat kamarádům sami, strávili jsme několik (desítek) odpolední společným vymýšlením tajuplného ostrova plného příšer a nebezpečí. Ke skutečným RPG jsem se ale dostal až na střední, kolem přelomu tisíciletí a pár let nato jsem objevil fórum plné podobných nadšenců. S nimi jsem měl možnost objevit a vyzkoušet plno známých i méně známých RPG, na tvorbě několika z nich se i podílet a prozkoumávat různé styly hraní. A taky třeba nakouknout ke komornímu larpu a dalším příbuzným rolovým hrám. A díky tomu všemu jsem se dostal i jako vypravěč na Gamecon a za ty roky jsem organizátory a snad ani hráče ještě neomrzel.


Na hrách mám rád spolupráci všech u stolu, znamená to, že moje příprava je spíš volnější a snažím se chytat toho, co do hry vkládají hráči. A na základě tvořit příběh. U klasičtějších her je pro mě důležité vyprávění příběhu a kostkami občas za sezení hodíme sotva třikrát. Ve hrách, které ale pravidla používají k posouvání příběhu (nejen vyhodnocení činností postav), naopak využívám herní mechanismy rád právě proto, že vedou k zajímavým, dramatickým posunům v příběhu.

Bohatství Jamestownu

čtvrtek 14–18 (5/5)
Společná tvorba příběhu o vznikajícím městečku na Divokém západě, zejména o lidech, kteří v něm a v jeho okolí žijí. A o všem, co pro jeho rozkvět může znamenat problémy.
Primetime Adventures
pro pokročilé
Věk: 15+
Western

„Máte na výběr,“ stál před shromážděnou obcí bandita, nechvalně známý El Trinchete. „Buď mě zvolíte novým šerifem a tady chlapci,“ ukázal pistolí a dlouhým nožem v druhé ruce na ostatní hrdlořezy, „budou mými zástupci, nebo – prostě odjedeme.“ Zasmál se a nechal si dlouhou pauzu, aby lidé pochopili, jaké to bude mít důsledky. Ale ti se jen zmateně koukali jeden na druhého. El Trinchete vzdychl a zakroutil hlavou: „A pak přijedou indiáni a všechny vás tady postřílí nebo podřežou, blbouni!“

Budeme společně tvořit a nacházet westernový příběh točící se okolo postav s vazbou na vznikající městečko Jamestown. V suché stepi Divokého západu má vzniknout železniční stanice na budované trati k pacifickému pobřeží. Jamestown je na výhodném místě, protože zdejší studny jsou vzhledem k svému okolí bohaté a budou stačit železnici i farmářům. A tak městečko, zatím spíš osada přitahuje mnoho pozornosti, zejména té nechtěné.

Pravidla Primetime Adventures jsou velmi jednoduchá a vše podstatné bude vysvětleno před hrou. Herní mechanismy se soustředí na „odehrávání seriálového příběhu, tedy především na příběhy jednotlivých protagonistů. Není podstatné, zda či jak dobře dokáže postava něco provést, ale jak se bude dále odvíjet její příběh. Ke hře bude od hráčů potřeba podílet se aktivně na společné tvorbě příběhu.

Do stínů Skalistých hor

neděle 10–14 (4/5)
Trestná výprava zvláštní skupiny mstitelů do srdce amerických Skalistých hor. Trocha westernu a větší dávka tajemnosti a magie.
Příběhy Impéria
Mysteriózní
Věk: 15+
Western

„Musíme výš, zřejmě sídlí až na vrcholu hory,“ téměř křičel jeden z pinkertonů na své společníky. Hluk vichru byl i v závětří skály tak silný, že se sotva slyšeli.
Indiánský stopař zakroutil hlavou: "Musíme počkat, až ustane bouře. Zatím postavme stan!" Vichr neustával, ale spíš sílil.
"Opravdu po tom všem, co jsme zažili, všichni věříte, že to je obyčejná bouře, která jen tak ustane? Že ji na nás neposlal ON? Musíme jít dál teď, nebo už nepůjdeme nikam!" vykřikla dáma v cestovních šatech a přitáhla si ke krku límec. Najednou se zvuk větru změnil – teď zněl jako... stovky havraních křídel.

Svět Impéria je světem (nejen) tajemných Britských ostrovů ve viktoriánské době, které se utápí v magických mlhách a kde k nebi ční dolmeny a kamenné kruhy jako vzpomínka na lid, který tu kdysi žil před lidmi. Zemí projíždějí rytíři ze Země kouzel a hraniční skřeti stále obývají polorozbořené věže skotské vysočiny. Západ spojených států sice již není pod britskou nadvládou, to ovšem neznamená, že by touto zemí již neproudila magie a neprocházely ji bájné bytosti. Postavy budou hrát skupinu lovců kožešin i odměn, cizinců zpoza oceánu hnaných prý pomstou, a snad i indiánů, kteří se společně vydávají najít původce podivných událostí v této části Skalistých hor. Ale musejí být obezřetní, jejich protivník je prý mocný kouzelník…

Pravidla Příběhů Impéria jsou jednoduchá a kladou důraz na vyprávění příběhů. Hráči se tak mohou podílet na jedinečném příběhu, jejž můžou všichni společně směřovat. Vše podstatné bude vysvětleno před hrou, bude k dispozici několik předpřipravených postav, ale nebude problém rychle vytvořit i nové postavy šité hráčům přímo na míru.

Zával na pacifické železnici

sobota 14–18 (5/5)
Vzpoura robotických dělníků na železnici? Je to snad léčka banditů? Indiánů? Zlomyslný plán železniční společnosti? Jednoduché dobrodružství (nejen) pro mladé dámy a gentlemany.
Příběhy Impéria
i pro nováčky
Dobrodružné
Western
Věk: 9+

„Dámy a pánové, musím vám s lítostí oznámit, že na kolejích je zával, a proto zacouváme asi dvě míle zpět k nejbližší stanici, kde vyčkáme opravy kolejí,“ řekl průvodčí a vlak se s funěním parního kotle dal do zpětného pohybu. Po chvíli se zastavil, ale místo stanice se cestujícím naskytl pouze pohled na skalnaté svahy a vyprahlou krajinu pokrytou trsy trávy a křovím. Znovu se objevil průvodčí: „S politováním vám musím oznámit, že nás přepadla skupina automatonů, robotických dělníků, kteří nedaleko odsud prokopávají tunel pronovou trať, a … ehm … ukradli nám … lokomotivu.“ Vagónem se rozezvučely rozhořčené výkřiky. Zvedlo se pět osob – takto to nemůžou nechat!

Cestující z východu Spojených států amerických do San Francisca se setkali na cestě vlakem se zádrhelem. Automatoni, kteří měli po londýnském metru prokopávat tunely zde pod Skalistými horami, zřejmě získali vlastní vůli a vzbouřili se. K čemu ale potřebují lokomotivu, proč prostě neutekli? Nebo je za tím někdo jiný? Hráčské postavy budou těmi, kteří se rozhodnou nečekat na záchranu a vezmou věci do vlastních rukou. Ostatně jsou k tomu dobře vybavení svými schopnostmi a dovednostmi – někteří prý umí ovládat i drobná kouzla!

Příběhy Impéria je hra určená pro hraní příběhů ve světě 19. století se špetkou magie a mytickými bytostmi národů celého světa. Mají jednoduchá pravidla, která nebude třeba dlouho vysvětlovat, jsou postavena na systému Fate, ale velmi zjednodušena, aby nic nebránilo rychlému plynutí příběhu. Hráči si budou moct vybrat z předem připravených postav a celé dobrodružství je určené především (ale nejen) mladým hráčům a hráčkám.

Sponzoři

Partneři