Jakub „boubaque“ Maruš

Kdysi dávno, na základní škole, jsem objevil gamebook Labyrint smrti, a od té doby jsem byl ztracený. Jen co jsme s kamarádem pochopili, že dobrodružství podobné gamebooku můžeme přichystat kamarádům sami, strávili jsme několik (desítek) odpolední společným vymýšlením tajuplného ostrova plného příšer a nebezpečí. Ke skutečným RPG jsem se ale dostal až na střední, kolem přelomu tisíciletí a pár let nato jsem objevil fórum plné podobných nadšenců. S nimi jsem měl možnost objevit a vyzkoušet plno známých i méně známých RPG, na tvorbě několika z nich se i podílet a prozkoumávat různé styly hraní. A taky třeba nakouknout ke komornímu larpu a dalším příbuzným rolovým hrám. A díky tomu všemu jsem se dostal i jako vypravěč na Gamecon a za ty roky jsem organizátory a snad ani hráče ještě neomrzel.

Na hrách mám rád spolupráci všech u stolu, znamená to, že moje příprava je spíš volnější a snažím se chytat toho, co do hry vkládají hráči. A na základě tvořit příběh. U klasičtějších her je pro mě důležité vyprávění příběhu a kostkami občas za sezení hodíme sotva třikrát. Ve hrách, které ale pravidla používají k posouvání příběhu (nejen vyhodnocení činností postav), naopak využívám herní mechanismy rád právě proto, že vedou k zajímavým, dramatickým posunům v příběhu.

Jen lišky dávají dobrou noc

Pro pokročilé
Mysteriózní
Současnost
Primetime Adventures
Věk: 15+
Pohraničí je pochmurný a drsný kraj. Mládež je pro sebevětší špatnost, staří už chtějí jen vidět svět hořet. – Společná tvorba příběhu o lidech v zatraceném kraji.
sobota 19–0  ((4/4)) 

Kult boha v ledu

I pro nováčky
Dobrodružná
Alternativní historie
Viktoriánská doba
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+
Že nemůžeme za polárním kruhem potkat nic horšího než ledovou bouři a hladového medvěda? A neznepokojuje vás, že máme ve výpravě víc mágů než lovců?
čtvrtek 19–0  ((4/4)) 

Úskalí komediálního larpu - panelová diskuze

Larp
Panelová diskuse
Věk: 12+
Je psaní komediálního larpu zábava nebo fuška? Nejzábavnější moment ze hry? Nevtipnější role? Přijďte se zeptat, co vás zajímá o komediálním larpu autorů tří skvělých her!
sobota 16–18   

Vila

I pro nováčky
Komedie
Současnost
Improvizační
Věk: 15+
Chceš být slavný? Vyhrát milion? Tak ukaž, že si to zasloužíš. V tvrdé konkurenci se probojuj až do finále a pokoř naši reality show. Ve Vile může zvítězit jen jeden!
pátek 14–18  ((7/7)) 

Jen lišky dávají dobrou noc

Pro pokročilé
Mysteriózní
Současnost
Primetime Adventures
Věk: 15+

Pohraničí je pochmurný a drsný kraj. Mládež je pro sebevětší špatnost, staří už chtějí jen vidět svět hořet. – Společná tvorba příběhu o lidech v zatraceném kraji.

Utíkala, co jí nohy stačily a měsíční svit mezi stromy dovolil. Slyšela je sotva pár desítek kroků za zády, ale stejně tak oni museli slyšet v suchém listí každé její došlápnutí. Před očima pořád měla jejich zběsilé oči a tlamy pomazané krví. Bůhví, zda zvířecí, ale ta pokroucená mršina nevypadala ani jako srna, ani jako člověk. Už jí docházely síly a hučelo v uších, a byla ještě tak daleko od vesnice. V ten moment ji uviděla. Liška se choulila pod větví a nevzrušeně na Emu zívla. Zastavila se. Byl klid, ticho. Dnes může v klidu usnout. Zítra si zase nebude nikdo nic pamatovat a ve třídě se budou tvářit, jako by dneska večeřeli špekáčky u táboráku…

Budeme společně hrou tvořit pilotní epizodu fiktivního seriálu odehrávajícího se v blíže neurčené části českého pohraničí, kde se ovšem dějí podivné věci. Nejen všudypřítomná beznaděj, pochmurnost a zanedbanost… až jakási sklíčenost, děs, který čiší z každého křoví, tlumené výkřiky v dáli. Lesníci nacházejí rozsápaná a pokroucená těla zvěře. Šepot se vkrádá do hlav dětí prozkoumávajících rozpadlá pohraniční opevnění. Věčný těžký mrak visí nad kostelem v horách a spalující zášť čiší z očí babic v jeho okolí. Sociální drama říznuté nadpřirozenem, hra se stereotypy, ale ne nutně vážná, pochmurná hra, vše záleží na hráčích, jak příběh rozehrají.

Pravidla Primetime Adventures jsou velmi jednoduchá a vše podstatné bude vysvětleno před hrou. Herní mechanismy se soustředí především „odehrávání seriálového příběhu“, tedy především na příběhy jednotlivých protagonistů. Není podstatné, zda či jak dobře dokáže postava něco provést, ale jak se bude dále odvíjet její příběh. Ke hře bude připraveno několik hotových konceptů postav, ale během pár minut lze vytvořit i nové postavy, šité na míru přímo hráčům. Ke hře bude potřeba, aby se hráči aktivně podíleli na kolektivní tvorbě příběhu.

Vypravěč:

Jakub „boubaque“ Maruš

Informace:

4
5 h
150 Kč

Termíny:

sobota 19–0  ((4/4)) 

Kult boha v ledu

I pro nováčky
Dobrodružná
Alternativní historie
Viktoriánská doba
Fate: Příběhy Impéria
Věk: 15+

Že nemůžeme za polárním kruhem potkat nic horšího než ledovou bouři a hladového medvěda? A neznepokojuje vás, že máme ve výpravě víc mágů než lovců?

Vzduchem se neslo sborové deklamování prokládané kvákavými skřeky a tříštilo se o ledové stěny jeskyně. Už musí být blízko… Najednou se odkudsi ozval dětský pláč. „Pro slávu Boží! MacAlistere, ten kožešinový balíček, co nesl kolem nás ten rybák, to muselo být dítě!“ vydralo se z hrdla lady Maureen. „Samozřejmě,“ sykl dotčeně dobrodruh, „ale kdybychom se ho pokoušeli zastavit, prozradili bychom se.“ Lady Maureen vystřídal děs v očích plamen nenávisti. Ticho znamenalo, že přemýšlí, jestli víc nenávidí rybáky, nebo MacAlistera…

Svět Impéria je světem (nejen) tajemných Britských ostrovů ve viktoriánské době, které se utápí v magických mlhách a kde k nebi ční dolmeny a kamenné kruhy jako vzpomínka na lid, který tu kdysi žil před lidmi. Zemí projíždějí rytíři ze Země kouzel a hraniční skřeti stále obývají polorozbořené věže skotské vysočiny. Mnohá místa na mapě jsou ještě bílá a skrývají další fantastické bytosti a nepopsatelné hrozby lidstvu. Nejbělejší a nejhrozivější jsou pustiny za polárním kruhem. Co všechno se může skrývat v ledovém příkrovu, co v něm může po věky spát? Proč sem míří skupina napůl složená ze zkušených dobrodruhů a nejlepších mágů Impéria? A co je to za žaborybí bytosti, které na ně z vody cení špičaté zuby?

Pravidla Příběhů Impéria jsou jednoduchá a kladou důraz na vyprávění příběhů. Hráči se tak mohou podílet na jedinečném příběhu, který budou všichni společně směřovat. Vše podstatné bude vysvětleno před hrou, bude k dispozici několik předpřipravených postav, ale nebude případně problém rychle vytvořit i nové postavy šité hráčům přímo na míru.

Vypravěč:

Jakub „boubaque“ Maruš

Informace:

4
5 h
150 Kč

Termíny:

čtvrtek 19–0  ((4/4)) 

Úskalí komediálního larpu - panelová diskuze

Larp
Panelová diskuse
Věk: 12+

Je psaní komediálního larpu zábava nebo fuška? Nejzábavnější moment ze hry? Nevtipnější role? Přijďte se zeptat, co vás zajímá o komediálním larpu autorů tří skvělých her!

Už jste někdy hráli hejno sardinek a mluvili o sobě v množném čísle? Nebo jste spíš typ na roli mořské okurky? Seděli jste na larpu v nafouknutém bazénku a nemohli se přestat smát? A víte, co se stane, když se potkají démon důchodce a bulvární novinářka v pekle?

Bolavá bránice a slzy v očích, záchvaty smíchu, uvolněná atmosféra, jednoduchá témata, kterých se dokáže chytnout každý. Komediální larpy jsou oddechovka. Je to tak ale i pro autory?

Jeden larpový guru kdysi napsal: „Komediálních larpů je jako šafránu, protože napsat komedii je vlastně sakra těžký.“

Platí to ještě? Komediální larpy se v poslední době vyrojily jako houby po dešti a jsou čím dál lepší. A taky je o ně čím dál větší zájem! Jak velká fuška to je napsat hru tak, aby se hráči opravdu bavili, aby nebylo trapné ticho, aby hra generovala humor, i když hráči zrovna neposnídali vtipnou kaši? Jak vybrat prostředí, téma, postavy? Co je to, co vlastně dělá hru vtipnou? Chodí se autoři na komediální larpy bavit? A mají veselé historky z natáčení?

Na to všechno a mnohem víc se budete moci zeptat v panelové diskuzi tří autorů komediálních larpů.

Diskusi o komediálním larpu povedou:

Yuffie, spoluautorka larpu Na konci pekla z prostředí korporátního Pekla.

Boubaque spoluautor hry Vila, tvrdé reality show o milion!

Kaerpi spoluautorka hry Vila a autorka larpu Ryby s mořem emocí a oceánem legrace.

Vypravěč:

Jakub „boubaque“ Maruš
Markéta „Kaerpi“ Karpecká
Jana „Yuffie“ Kilianová

Informace:

neomezeně
2 h
zdarma

Termíny:

sobota 16–18   

Vila

I pro nováčky
Komedie
Současnost
Improvizační
Věk: 15+

Chceš být slavný? Vyhrát milion? Tak ukaž, že si to zasloužíš. V tvrdé konkurenci se probojuj až do finále a pokoř naši reality show. Ve Vile může zvítězit jen jeden!

Přihlásit se do Vily a projít úvodním sítem byla ta snadná část. Tady ale na tebe čeká dalších šest hráčů, kteří touží po výhře stejně, jako po ní toužíš ty. Nebo snad ne? Pokud si chceš přijít na velké peníze a získat obdiv milionů diváků, budeš muset ukázat, že jsi to právě ty, kdo si jejich pozornost zaslouží. Je jedno, zda při vaření večeře, během odpoledne u bazénu nebo na domácí diskotéce. Nebo snad odhalíš své trumfy kamerám večer ve sprše…? Tak pojď a bojuj za splnění svého snu. Vila tě očekává!

Vila je parodický komorní larp o soutěžících v reality show, kteří se snaží zaujmout televizní diváky a v nelítostném vyřazovacím boji vyhrát velkou odměnu. Každá postava je něčím neobvyklá a hráči si je budou moci snadno a rychle upravit po své chuti. Celý děj se odehrává v samotné Vile, ale během hry se dostane na různé situace z (ne až tak) běžného života soutěžících, určitě se dostane na zpovědnici a ještě nikdy nechyběla bazénová scéna.

Jde o humornou hru, která staví na klišé a stereotypech. Je do velké míry improvizovaná, dělí se ovšem do několika kratších scén, které vždy hráčům dodají nové impulzy. Zřejmě se nevyhneme mírnému fyzickému kontaktu, ale pro intimitu je přichystána zástupná mechanika a násilí není ve hře tematizováno. Bude se hrát uvnitř místnosti, ale zejména kvůli oblíbené bazénové scéně se hodí, když si přinesete plavky, které případně dokážete navléct přes oblečení. Případně na sobě mějte nějakou vrstvu, kterou lze sundat, a tak naznačit, že se postava svlékla do naha. Během hry bude k dispozici drobné občerstvení.

Autoři: Markéta „Kaerpi“ Karpecká, Martin „Godric“ Hanzl, Tomáš Perbecký, Jakub „boubaque“ Maruš

Vypravěč:

Jakub „boubaque“ Maruš
Zdeňka „Zdenni“ Klimková

Informace:

7
4 h
190 Kč

Termíny:

pátek 14–18  ((7/7)) 
info@gamecon.cz
© 2021 Gamecon, Created by Gamecon
kontakt Facebook