Představujeme štítky aktivit!

Sirien, 3. května 2017

ŠTÍTKY AKTIVIT

aneb jak se snadno a rychle zorientovat v aktivitách a vybrat si tu správnou.

Aktivity na Gameconu všichni dobře znáte: mají hezký obrázek, lákavou anotaci a sadu věcných informací (kdy se konají, kdo je vede, kolik stojí atd.) Dlouhou dobu nám to poměrně stačilo, ale Gamecon se každým rokem rozrůstá, aktivit přibývá, my se snažíme vše zlepšovat a rádi bychom vám všude poskytovali stále stejný nebo větší komfort. U výběru aktivit to je zejména důležité, protože čím lépe si vyberete, tím lépe se budete bavit nejen vy, ale i vaši spoluhráči!

Mezi věcnými informacemi u aktivit jste si v minulosti (např. v RPG linii) mohli místy všimnou štítků, které k aktivitě dodávaly rychlé heslovité informace. Původně to měla být jen drobná funkce, ale letos jsme se ji rozhodli použít ve velkém a do budoucna s ní pracovat ještě více. Štítky by vám měly poskytnout rychlou a snadno viditelnou informaci o těch nejdůležitějších nebo nejzajímavějších věcech, které se k aktivitě váží.

Než se dostanu k samotným štítkům, rád bych poznamenal jedno drobné rozdělení:

Většina štítků je pro všechny, což znamená, že by měly říct něco konkrétního o dané hře každému, kdo se na ně podívá.

Některé štítky jsou informace pro znalé, čímž se ale nemáte nechat odradit! Jsou určené pro rychlou orientaci lidí, kteří hledají něco konkrétního. Typicky jde třeba o zkratky herních pravidel. Pokud tedy uvidíte např. v RPG sekci štítek GURPS a nevíte přesně o co jde, nevadí – je určen lidem, kteří už předem vědí, že si chtějí zahrát zrovna GURPS a pro vás ostatní by to nemělo být důležité.

Štítky používané napříč Gameconem

Toto jsou štítky, které používají všechny linie a jejichž význam je vždy stejný. První dvojice štítků vám ukáže obecná očekávání na „zkušenost“ hráčů:

Další dvojice štítků ukazuje obecnou složitost hry:

Třetí dvojice obecných štítků by měla vypíchnout hry s výraznou „náladou“:

Takovéto párové štítky se nemusí objevit všude. Hry, které žádný takový štítek nenesou, jsou prostě normální hry někde na půlce cesty mezi extrémy stojícími za označení.

Dále tu máme jeden štítek pro speciálně žůžo hry:

Vzhledem k tomu, že jsme Gamecon začali pozvolna otevírat i zahraničním návštěvníkům, tu máme i jeden „varovný“ štítek:

A konečně na závěr tu máme jednu rozsáhlou „kategorii štítků“ a to jsou Žánrové štítky. Žánrových štítků budete moci potkat hodně a obecně ukazují něco o žánru hry, ať už to znamená něco o žánru jako o:

Stylu, což jsou štítky, které vám řeknou něco o stylu, na který se hra zaměřuje. Zatím máme následující:

Prostředí, které vám řeknou, kam je hra zasazena. Doposud jsme se rozhodli používat následující štítky označující prostředí (nicméně časem se mohou objevit i další):

RPG Sekce

V RPG najdete jeden další okruh štítků a to:

Systém, tedy to, podle kterých pravidel se hra bude hrát. Systémových štítků se může objevit nesčetně. Nedělejte si těžkou hlavu z toho, že daný systém třeba neznáte – ostatně zkoušení nových her je jedna ze silných stránek Gameconu. Štítky, které se skoro určitě objeví, jsou:

…a mnohé další.

Všimněte si, že občas se do štítku dostane celý název hry a jindy zkratka – držíme se toho, jak je především hra známa a jak se označuje a vypisuje v diskusích na internetu, v článcích atp.

Epické deskovky

V sekci Epických deskovek najdete následující štítky:

Larpy

Larpová sekce si pro vaše pohodlí zavedla následující štítky:

Náplň je souhrn (kategorie) štítků, které – podobně jako obecné žánrové štítky – říkají, o co ve hře vlastně jde a na co se hra zaměřuje:

-Kostýmový je štítek označující larpy hrané v kostýmech, ať už to znamená jen správné oblečení (dress-code) nebo skutečně precizní kostýmy. V anotaci najdete detaily toho, o jaké kostýmy jde a zda jsou kostýmy součástí produkce larpu nebo zda si máte přinést vlastní.

-Skriptovaný je štítek označující larpy, v nichž hrajete postavu v částečně předepsaných scénách, tj. máte určené, co v nich máte zahrát nebo čeho v nich máte dosáhnout.

Bonusy

V bonusech najdete jednu další sadu párových štítků:

Opět – pokud není přítomen ani jeden štítek, znamená to, že hra vyžaduje pohyb, ale jen v nějaké rozumné „civilní“ míře (chození, občasné popoběhnutí a tak). V Bonusech dále potkáte:

Wargaming

Ve Wargamingu najdete opět okruh štítků věnovaný pravidlům a to:

Systém, tedy to, podle kterých pravidel se hra bude hrát. Nedělejte si těžkou hlavu z toho, že daný systém třeba neznáte – ostatně zkoušení nových her je jedna ze silných stránek Gameconu. Systémy, s nimiž už teď počítáme, jsou:

Opět jde o typický typ štítku určený pro rychlou orientaci hráčů, kteří vědí, o co jde.

Jak teď a jak v budoucnu

V současnosti nám jde především o zavedení a vyzkoušení štítků v plném nasazení napříč celým Gameconem. Oceníme jakékoliv nápady nebo vaši zpětnou vazbu k výběru štítků, jejich znění, zobrazení. Pokud vám nějaký štítek chybí, dejte nám vědět. Pokud vám nějaký není jasný, také nám dejte vědět.

Technologicky zatím stavíme především na funkcionalitách, které už máme (zaprvé chceme věci nejprve vyzkoušet, zadruhé naše IT kapacity jsou omezené – pokud byste se chtěli přidat a pomoct nám, bez váhání se ozvěte Shakovi!). To znamená, že letos ještě neočekávejte žádná velká kouzla – jde nám především o to přidělovat štítky správně ke hrám a zpřehlednit tak jejich seznamy.

V budoucnu, až věci vybrousíme, bychom rádi přidali další možnosti, například různá kombinovaná filtrování podle štítků nebo, pokud na to bude čas a síla, i výpisy aktivit a programu napříč liniemi podle štítků. Pokud byste měli nějaké návrhy, rádi se je dozvíme, ale nemůžeme slíbit kdy (a zda) budou případně skutečně realizovány.

info@gamecon.cz
© 2022 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube