Berenika „Bery“ Stárková

První rpgčko, které jsem kdy hrála, byl Dračák a náš úkol byl zachránit svět. V té době vznikly i mé první povídky (kde se teda zachraňovalo jenom království). Od té doby uteklo už pěkných pár let, ale příběhy, ať už vyprávěné, či psané, mám ráda pořád. Na Gamecon mě přivedly zážitky a přátelé z literárních conů, že prý to bude super. Bylo a já zjistila, že možnosti rpgček jsou daleko pestřejší, než jsem si kdy myslela. Kromě toho mě uchvátila i atmosféra a báječní přátelští lidé.

Mám radši herní systémy, kde se i hráči dostanou k vypravěčským pravomocem (Fate, Fiasco..) a můžou být kreativní a okořenit příběh vlastními nápady. Obecně je pro mě nejdůležitější příběh a postavy. Co se témat týká, baví mě pestrost a ne úplně tradiční settingy.

Fiasco: Děsivý lyžák

Odlehčená
Bez vypravěče
Fiasco
Věk: 15+
Měl to být jen pohodový školní lyžák. Moderní ubytování, zodpovědní učitelé, bezúhonní žáci, prastaré zlo ve sklepě. Co by se mohlo pokazit?
čtvrtek 14–18  ((4/4)) 

Kytice

Skriptovaná
Vztahová
Historie
Vážná
Sociální drama
Věk: 15+
Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.
sobota 14–18  ((7/7)) 

Školní sraz

Psychologická
Vážná
Sociální drama
Věk: 15+
Školní sraz po letech. Chata v lesích. Pět spolužáků, kteří nedokáží zapomenout. Komorní larp o starých hříších, nových tajemstvích a hledání identity.
čtvrtek 19–23  ((5/5)) 

Fiasco: Děsivý lyžák

Odlehčená
Bez vypravěče
Fiasco
Věk: 15+

Měl to být jen pohodový školní lyžák. Moderní ubytování, zodpovědní učitelé, bezúhonní žáci, prastaré zlo ve sklepě. Co by se mohlo pokazit?

Měl to být jen pohodový školní lyžák. Moderní ubytování, zodpovědní učitelé, bezúhonní žáci, prastaré zlo ve sklepě. Co by se mohlo pokazit?

Co by se stalo, kdyby se scénáře Sněženek a machrů zmocnil Lovecraft a rozhodl se natočit ho po svém a tentokrát pořádně?

V tomto systému jsou vypravěčské pravomoci rozděleny mezi všechny hráče a tím pádem je vhodný pro lidi, kteří rádi improvizují a aktivně se na příběhu podílejí. Důraz je kladen na postavy a jejich vztahy a jedna z klíčových herních mechanik je, že se vždycky něco strašným způsobem pokazí. Pravidla budou vysvětlena na místě.

Vypravěč:

Berenika „Bery“ Stárková

Informace:

4
4 h
150 Kč

Termíny:

čtvrtek 14–18  ((4/4)) 

Kytice

Skriptovaná
Vztahová
Historie
Vážná
Sociální drama
Věk: 15+

Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním družstevních traktorů. Poloskriptovaný larp inspirovaný Kyticí.

Česká vesnice na začátku 50. let se zmítá mezi minulostí a budoucností, mezi vyzváněním kostelních zvonů a duněním již brzy družstevních traktorů. Občas kruté, občas naivně prosté bájné místo, které o sto let dříve zachytil Erben ve své Kytici, již téměř nepřipomíná. Co se však stane, když starý sedlák náhle zemře a zanechá za sebou tři dospělé děti, jejichž názory by nemohly být rozdílnější a vesnicí obchází strašidla zrady a kolektivizace? Co se stane, když nový hlas vykřikne: „Pojď si proň, pojď vem si ho zlostníka?“ A když jiný zvolá: „Milého mi vrať, nebo život můj zkrať?“

Larp sleduje osudy několika vesnických rodin v průběhu let 1951 a 1952 a dává hráčům prožít, jak se jednotlivé postavy mění dopadem politických rozhodnutí i osobních tragédií. Hráčské postavy se v naprosté většině nedají označit za kladné a může se stát, že budete hrát postavu, která zastává komunistické postoje. Erbenova Kytice, jež byla inspirací pro vznik larpu, je přítomna v mezihrách i v tématech hlavních dějstvích. Neboť lidé jsou pořád stejní. Zato špatná lidská rozhodnutí, hříchy a vina jsou věčné a stejně jako spravedlnost, trest či snad i pokání a odpuštění se manifestují podle doby.

Kytice je komorní larp spíše klasického typu, který klade důraz zejména na vztahy mezi postavami, jejich osobní i ideologické konflikty a atmosféru doby bez šťastných konců. První dvě dějství jsou skriptovaná a jejich průběh je pevně daný. Třetí dějství je pak naopak zcela volné a záleží jen na hráči, co jeho postava pod tlakem vnějších událostí udělá. Larp svou syrovostí odpovídá inspiračnímu zdroji a obsahuje citlivá témata spjatá s dobou a se zločiny komunistického režimu.

Vypravěč:

Robert „Zob“ Stárek
Berenika „Bery“ Stárková

Informace:

7
4 h
190 Kč

Termíny:

sobota 14–18  ((7/7)) 

Školní sraz

Psychologická
Vážná
Sociální drama
Věk: 15+

Školní sraz po letech. Chata v lesích. Pět spolužáků, kteří nedokáží zapomenout. Komorní larp o starých hříších, nových tajemstvích a hledání identity.

Kdysi jste se vídali každý den, přátelili se i nenáviděli. Patnáct let je ale dlouhá doba a člověk by řekl, že jste to dobré i špatné nechali dávno za sebou. Nebo ne? Běžné otázky vypadají nejdřív nevinně. Jak se komu daří? Kde pracuje? S kým žije? Je spokojený? Ale i takové otázky dokáží zjitřit staré rány a připomenout, že jste se možná nezměnili tolik, jak jste chtěli a mysleli.

Celý larp se odehrává v průběhu třídního srazu po patnácti letech. Ocitnete se na lovecké chatě kdesi v horách v Kalifornii a čeká vás večer se svými oblíbenými a méně oblíbenými spolužáky ze střední. Postavy byly sice kdysi spolužáky, ale pak se každý vydal svou cestou a nasbíral nová trápení i úspěchy. Řeč tedy nejspíše přijde jak na jejich společné vzpomínky, tak na jejich nové, skvělé životy.

Jedná se o komorní larp klasického typu, kde je velký důraz kladen na postavy a jejich vztahy. Celá hra probíhá v jedné místnosti a vnější vstupy do hry jsou minimální. Je vhodný zejména pro hráče, které baví komplexní postavy a postupné odhalování všech vrstev jejich minulých i současných vztahů. Obsahuje citlivá témata.

Vypravěč:

Berenika „Bery“ Stárková

Informace:

5
4 h
190 Kč

Termíny:

čtvrtek 19–23  ((5/5)) 
info@gamecon.cz
© 2021 Gamecon, Created by Gamecon
kontakt Facebook