19.–22. 7. 2018 v Pardubicích
Nejste přihlášeni na web
Přihlásit / registrovat / obnovit heslo

Výběr aktivit
Typ
Rok
Obsazenost

Pavel „Bajo“ Kechajov

popisek od vypravěče nemáme

Jak si dát old school dungeon k snídani

pátek 14–15
Jak připravit a odehrát hraní v duchu straré školy z počátků RPG? Nechte se inspirovat postupy mistrů tohoto oboru v přednášce věnované designu old school her na hrdiny.
RPG
DrD
Věk: 15+

Máte pocit, že výprava do jeskyně je spíše hezká vzpomínka na naivní začatky vašeho hraní, než seriózní námět vaší dnešní hry? Příjde vám honba za poklady, magickými předměty, podzemí plná smrtících pastí a nestvůr spíše jako něco, co je již pro zkušené hráče něco překonaného? Pojďte se nechat přesvedčit, že tomu tak vůbec nemusí být a že podstata není v tom, zda je některý herní styl vyzrálejší než jiný, ale v tom, jak vyzrále daný herní styl uchopíme.

Povíme se i tom, jaké jsou základní principy tvorby dungeonu nebo správný postup při tvorbě sandboxu. Jak ve hře kreativně využít třeba náhodu, nebo proč zkušenosti za získané poklady mohou vést k naprosto nečekaným výsledkům ve stylu hraní. Slibuji, že nejeden stereotyp možná vezme za své.

Máme retro RPGčka a nebojíme se je použít!

čtvrtek 17–18
Zpátky k počátkům! K výpravám do jeskyní, za bohatstvím a slávou, kdy hlavním skillem hráče bylo přežít. Zahoďte předsudky spojené s tímto herním stylem a pozvedněte meče!
RPG
DrD
Věk: 15+
přednáška

Krátká verze: Na přednášce probereme, o čem že ty oldschool a retro hry vlastně jsou a proč by vás to mělo zajímat!

Dlouhá verze: I přes moderní trendy zaměřující se na příbeh či filmovou akci se před více než 12 lety za oceánem zvedla vlna zájmu o to, jak to vlastně všechno začalo! Vznikla komunita, která vzala a oprášila počátky her na hrdiny a zdánlivě překonané postupy. Díky tomu se pak vydalo mnoho her a modulů inspirovaných právě tímto „prehistorickým“ obdobím. Pamětníci a moderní designéři tak společně vytvořili mnoho inspirace a celou novou retro subkulturu. Tento vliv se nakonec projevil i v designu poslední edice Dungeons and Dragons.

Výprava do hory Bílý Chochol

pátek 17–23 (6/6)
Vydejte se do legendárního hádankového dungeonu z roku 1979, jež se umístil na 9. místě 30 nejlepších DnD modulů všech dob a okuste to nejlepší z Dungeons and Dragons staré školy.
Fantasy
Věk: 15+
Dungeoncrawl
Oldschool
Labyrinth Lord

Hora Bílý Chochol byla vždy zdrojem obav a pověr. Mnoho lidí se vydává na dalekou cestu, aby tento div spatřila na vlastní oči. Jen málokteří se však odváží přiblížit, neboť se tradují zkazky o nejhroznějších démonech a běsech číhajících v útrobách sopky. Před více jak tisícem let se stala sídlem obávaného černokněžníka Keraptise, jehož osud byl však vždy opředen divokými legendami.
Před několika týdny zmizely z města Grayhawk tři proslulé artefakty. Zůstaly po nich jen záhadné veršované hádanky nesoucí Keraptisovu pečeť. Najde se dostatečně odvážná skupina dobrodruhů, která konečně zdolá všechny výzvy hory a rozplete tuto záhadu?

Cílem hry je zprostředkovat hráčům retro zážitek toho, jak se hrály hry na hrdiny v jejich počátcích. Dobrodružství se bude odehrávat v jeskyni plné pastí, nástrah, hádanek a různých překvapení, kde kreativita a opatrnost má větší šanci na úspěch než hrubá síla a přímočarost. Čekejte hru, kde hráčův důvtip hraje větší roli než dobře nakombená postava nebo dramatické hraní. Mapování na čtverečkovaný papír, hlídání světla, váhy, hledání skrytých dveří a tajných pastí, to vše oprášíme, ale tentokrát v modulu, který na to byl navržen jedním z nejlepších designéru rané éry her na hrdiny. V případě zájmu bude v rámci Gameconu možné i navštívit tématické přednášky, které hraní ze staré školy trochu přiblíží.

K dispozici bude na výběr sada předpřipravených postav a ke hře budeme používat systém Labyrinth Lord, což je takzvaný retroklon původních Dungeons and Dragons z přelomu 70. a 80. let. Pokud bude místo, bude možnost využít i figurky a plánky.

Záhuba z chladné smrti

sobota 17–23 (3/6)
Okuste modul, který si v komunitě old school renesance získal oprávněně kultovní postavení, díky modernímu způsobu, jakým skloubil nejlepší prvky old school dungeonu.
Fantasy
Věk: 15+
Dungeoncrawl
Oldschool
Labyrinth Lord

Na vrcholu hory leží prokletí! Prokletí, slyšíš mě? Prokletí!
Na zasněženém vrcholku, v dáli, stojí starobylý dům, obklopený pohřebištěm. Dům, v němž straší vzpomínky na dávnou minulost a ukrývají se v něm mnohá tajemství.
Ano, kult z hory je dávno pryč, ale hudba smrti, kterou kdysi přinesl, stále zní ve větru. A hora je chladná, velmi chladná.
Ale ani to neodradilo chamtivce a bláhovce vypravit se na horu, aby získali zlato a slávu.
... ale zaplatil bys za tu slávu nebo zlato svou duší?
Hora ti vezme všechno a nevrátí nic.

Cílem hry je zprostředkovat hráčům retro zážitek toho, jak se hrály hry na hrdiny v jejich počátcích. Dobrodružství se bude odehrávat v jeskyni plné pastí, nástrah, hádanek a různých překvapení, kde kreativita a opatrnost má větší šanci na úspěch, než hrubá síla a přímočarost. Čekejte hru, kde hráčův důvtip hraje větší roli než dobře nakombená postava nebo dramatické hraní. Mapování na čtverečkovaný papír, hlídání světla, váhy, hledaní skrytých dveří a tajných pastí, to vše oprášíme, ale tentokrát v modulu, který na to byl navržen jedním z nejlepších designérů současnosti. V případě zájmu bude v rámci Gameconu možné navštívit i tematické přednášky, které hraní ze staré školy trochu přiblíží.

K dispozici bude na výběr sada předpřipravených postav a ke hře budeme používat systém Labyrint Lord. Což je takzvaný retroklon původních Dungeons and Dragons z přelomu 70. a 80. let. Pokud bude místo, bude možnost využít i figurky a plánky.

Sponzoři

Partneři