Naše vaše zpětná vazba: RPG

Petr „Sirien“ Mazák, 15. dubna 2014

Pravidelně vás žádáme o vyplnění feedbacku na GameCon. Ceníme si pochval, které nás těší a motivují, ale především kritiky, připomínek a návrhů, které nám umožňují dělat GC každý rok o něco (jak věříme) lepší. Letos někteří kromě obecného dotazníku obdrželi i rozšířené dotazníky na některé sekce – těm, jež je vyplnili, velmi, velmi děkujeme. Věřte, že vaše snaha a čas nekončí kdesi v šuplíku.

Abychom ukázali, jak a k čemu vaše odpovědi využíváme, přinášíme tento „report“ z RPG sekce. Získali jsme mnoho důležitých námětů pro letošek a zde je nabízíme spolu s některými závěry v trochu čtivější podobě.

Na posledním GC se uskutečnilo 36 otevřených RPG her. Oproti loňsku to je zdánlivý pokles, první za celou dobu existence linie, ale kapacita linie (Vypravěči, prostory) byla z velké části „odsáta“ nově vzniklými Legendami Klubu dobrodruhů (po jejichž přičtení jsme na více hrách než loni). Celkem se RPG zúčastnilo 109 hráčů a odehrálo se 160 „člověkoher“.

Ačkoliv rozsah linie vzrostl, bohužel poklesla rozmanitost nabízených her, zejména co týká indie her. Pro příště se pokusíme do výběru obstarat netradičnější tituly. Zdá se, že si hry vybíráte spíše podle tématu, nikoliv podle systému. Pokusíme se vyvážit nabízené žánry, settingy i témata. S tím souvisí i nutnost poohlédnout se po nových Vypravěčích. Pokud nějaké znáte nebo byste sami měli zájem na GC něco vést, budeme rádi, když nám [napíšete](mailto: info@gamecon.cz). ;-)

Kvalitu anotací jste hodnotili veskrze dobře, i když s rezervami – podobně jako dříve. Na příště se pokusíme anotace ještě trochu více „vymazlit“ a dodat jim infomativnost i stylovost. Mnoho z vás si pochvalovalo kontaktování Vypravěčem před hrou. Vypravěče jsme v tomto směru povzbuzovali a výsledky se dostavily – ti z vás, kteří byli před GC osloveni, se z většiny domnívají, že to hře pomohlo. Vypravěče tedy budeme v tomto směru dále podporovat.

Z různých důvodů bohužel není možné zveřejnit všechny hry v jednom termínu. Za poslední roky se ustálil systém tří vln, přičemž první obsahuje alespoň 60 % programu. Předpokládáme, že tomu tak bude i nadále, i když se snažíme přinést co nejvíce programu hned v první vlně.

Kvůli nárokům některých RPG, a protože se tento požadavek objevil i v jiných sekcích, bylo letos konečně odhlasováno, že dodržování struktury čtyřhodinových bloků programu nadále nebude povinné, ale jen doporučené – hry, které vyžadují více času, již nebudeme řešit jako výjimky (většina her ale stále zůstane v „tradičním“ formátu). Někteří z vás si stěžovali, že byly problémy s dodržováním začátků a konců aktivit. Konce bohužel příliš neovlivníme – konec RPG nelze úplně snadno naplánovat (i když se pokusíme), začátky aktivit budou letos systematičtější.

Ptali jste se, zda by bylo možné otevřít více her v sobotním večerním bloku, který má jako primární program celo-GC párty či jiné socializační aktivity, což prozatím nechceme měnit. Pokud se najdou Vypravěči, kteří o vedení sami projeví zájem, je tato varianta možná. Mezi dotazy zaznělo, zda otevřeme noční herní bloky. GC má čtyři dny, pro organizátory šest a ačkoliv nás GC baví, jsme rádi za každou hodinku odpočinku. Noční bloky otevírat neplánujeme :-)

Zajímavý nápad bylo hraní RPG pod širým nebem. Samozřejmě to nelze kvůli počasí plánovat dopředu, nicméně pokud to bude možné (a hráči budou mít zájem), zkusíme zařídit podmínky pro přesun aktivity. U her, kde je to možné, budeme podporovat tvorbu předpřipravených postav (ideálně i s „hinty“ pro případnou inspiraci). V pravidlově složitějších hrách se pokusíme nabídnout usnadnění – ať už použitím „osekanější“ verze pravidel, nebo jednostránkovými přehledy.

RPG láká stále více hráčů. V dotaznících se postupně prodrala z pozice doplňkové a doprovodné linie na jeden z nejžádanějších artiků Gameconu. Vaše reakce nás i Vypravěče ujišťují v tom, že to je smysluplná investice času a energie, za což vám děkujeme.

Na závěr informace ze zákulisí: Sirien, stojící poslední tři roky za linií otevřených RPG, se letos rozhodl plně věnovat organizaci LKD, přednášek a workshopů. Vedení sekce po něm převezme Dukolm, zkušený Vypravěč RPG včetně LKD. Ačkoliv se nikdy nedral do světla reflektorů, jeho zkušenosti s organizací jsou značné a věříme, že linie bude v jeho rukou úspěšnější než dříve. :-)

info@gamecon.cz
© 2024 GameCon, Created by GameCon z.s.
kontakt Facebook Discord Instagram Youtube